İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 342 | ||||
Ders Adı İngilizce | Prohibition of Torture and Ill-treatment | ||||
Ders Adı Türkçe | İşkence ve Kötü Muamele Yasağı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 96 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | - | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kötü muameleye karşı uluslararası insan hakları güvenceleri hakkında bilgi edinmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencileri kötü muameleye karşı uluslararası insan hakları hukukunun araçları ve mekanizmaları hakkında bilgilendirmeyi ve uluslararası koruma standartlarını etkin bir şekilde uygulamayı amaçlamaktadır. Farklı insan hakları belgelerinde kötü muamelenin tanımı üzerine giriş niteliğinde bir dersin ardından, öğrenciler farklı bağlamlarda kötü muamele türlerini öğreneceklerdir. Konular, öğrencilerin edindikleri bilgi ve becerileri uygulamalarını sağlayacak interaktif vaka çalışmaları yapılarak pratik bir şekilde incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uluslararası belgelerde kötü muamelenin farklı biçimlerini ayırt etmek: işkence, insanlık dışı muamele, aşağılayıcı muamele veya ceza 2) BM sisteminde kötü muameleye karşı uluslararası güvenceleri bilmek ve etkin bir şekilde uygulamak 3) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nde yer alan kötü muameleye karşı uluslararası güvenceleri bilmek ve etkin bir şekilde uygulamak. 4) Kötü muamelenin cezasız kalmasıyla mücadele araçlarını kavramak 5) Türkiye bağlamında kötü muameleye karşı ulusal güvenceleri anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | ZEYNEP ÖZEN , September 2024 |
Ders Koordinatörü | HÜLYA DİNÇER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA DİNÇER |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: arka plan ve öğrenme hedefleri |
2) | Yasal çerçeve : kötü muamele, işkence, insanlık dışı muamele ve aşağılayıcı muamelenin tanımı |
3) | BM insan hakları sisteminde kötü muamele yasağı: İşkence ve Diğer Zalimane, İnsanlık Dışı veya Aşağılayıcı Muamele veya Cezaya Karşı Sözleşme |
4) | BM İşkenceye Karşı Komite'nin rolü ve işlevleri |
5) | İstanbul Protokolü: İşkencenin etkin soruşturulması ve belgelenmesi |
6) | AİHM sisteminde kötü muamele yasağı |
7) | AİHS Madde 3: kötü muamelenin kapsamı ve tanımı/devletin kötü muamele yasağına ilişkin yükümlülüklerine giriş |
8) | AİHS Madde 3: kötü muamelenin kapsamı ve tanımı/devletin kötü muamele yasağına ilişkin yükümlülüklerine giriş |
9) | Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet ve üçüncü tarafların kötü muamelesine karşı koruma yükümlülüğü |
10) | Kötü muameleye etkili müdahale ve cezasızlıkla mücadele: devletin usule ilişkin yükümlülüğü |
11) | Tutukluluk koşulları ve mahkumlara yönelik muamele |
12) | Zorla kaybetmeler ve kötü muamele |
13) | Gösteriler sırasında güç kullanımı |
14) | Geri göndermeme ve kötü muamele yasağı ilkesi, işkenceye ilişkin ulusa garantiler |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. The prohibition of torture A guide to the implementation of Article 3 of the European Convention on Human Rights 2. Istanbul Protocol: Manuel on the Effective INvestigation and Documentation of torture and other cruel, inhuman, degrading treatment, 2022 https://www.ohchr.org/en/publications/policy-and-methodological-publications/istanbul-protocol-manual-effective-0 3. UN Convention against torture and other cruel, inhuman and degrading treatment or punishment 4. https://www.coe.int/en/web/impact-convention-human-rights/freedom-from-torture-and-ill-treatment 5. İleri okumalar öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped Sınıf | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev ve sınıf içi sunum %40 | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
dincerhu@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 96 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |