Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 342 | ||||
Course Title in English | Prohibition of Torture and Ill-treatment | ||||
Course Title in Turkish | İşkence ve Kötü Muamele Yasağı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire the knowledge of international human rights guarantees against ill-treatment | ||||
Course Description | This course aims to acquaint the students with the instruments and mechanisms of international human rights law against ill-treatment and to effectively apply the international protection standarts. After an introductive course on the definition of ill-treatment in different human rights instruments, the students will explore forms of ill-treatment in different contexts. The topics will be explored in a practical way, by doing interactive case-studies, which will enable the students to apply the gained knowledge and skills. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencileri kötü muameleye karşı uluslararası insan hakları hukukunun araçları ve mekanizmaları hakkında bilgilendirmeyi ve uluslararası koruma standartlarını etkin bir şekilde uygulamayı amaçlamaktadır. Farklı insan hakları belgelerinde kötü muamelenin tanımı üzerine giriş niteliğinde bir dersin ardından, öğrenciler farklı bağlamlarda kötü muamele türlerini öğreneceklerdir. Konular, öğrencilerin edindikleri bilgi ve becerileri uygulamalarını sağlayacak interaktif vaka çalışmaları yapılarak pratik bir şekilde incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası belgelerde kötü muamelenin farklı biçimlerini ayırt etmek: işkence, insanlık dışı muamele, aşağılayıcı muamele veya ceza 2) BM sisteminde kötü muameleye karşı uluslararası güvenceleri bilmek ve etkin bir şekilde uygulamak 3) Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nde yer alan kötü muameleye karşı uluslararası güvenceleri bilmek ve etkin bir şekilde uygulamak. 4) Kötü muamelenin cezasız kalmasıyla mücadele araçlarını kavramak 5) Türkiye bağlamında kötü muameleye karşı ulusal güvenceleri anlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZEN , September 2024 |
Course Coordinator | HÜLYA DİNÇER |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA DİNÇER |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: arka plan ve öğrenme hedefleri |
2) | Yasal çerçeve : kötü muamele, işkence, insanlık dışı muamele ve aşağılayıcı muamelenin tanımı |
3) | BM insan hakları sisteminde kötü muamele yasağı: İşkence ve Diğer Zalimane, İnsanlık Dışı veya Aşağılayıcı Muamele veya Cezaya Karşı Sözleşme |
4) | BM İşkenceye Karşı Komite'nin rolü ve işlevleri |
5) | İstanbul Protokolü: İşkencenin etkin soruşturulması ve belgelenmesi |
6) | AİHM sisteminde kötü muamele yasağı |
7) | AİHS Madde 3: kötü muamelenin kapsamı ve tanımı/devletin kötü muamele yasağına ilişkin yükümlülüklerine giriş |
8) | AİHS Madde 3: kötü muamelenin kapsamı ve tanımı/devletin kötü muamele yasağına ilişkin yükümlülüklerine giriş |
9) | Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet ve üçüncü tarafların kötü muamelesine karşı koruma yükümlülüğü |
10) | Kötü muameleye etkili müdahale ve cezasızlıkla mücadele: devletin usule ilişkin yükümlülüğü |
11) | Tutukluluk koşulları ve mahkumlara yönelik muamele |
12) | Zorla kaybetmeler ve kötü muamele |
13) | Gösteriler sırasında güç kullanımı |
14) | Geri göndermeme ve kötü muamele yasağı ilkesi, işkenceye ilişkin ulusa garantiler |
Required/Recommended Readings | 1. The prohibition of torture A guide to the implementation of Article 3 of the European Convention on Human Rights 2. Istanbul Protocol: Manuel on the Effective INvestigation and Documentation of torture and other cruel, inhuman, degrading treatment, 2022 https://www.ohchr.org/en/publications/policy-and-methodological-publications/istanbul-protocol-manual-effective-0 3. UN Convention against torture and other cruel, inhuman and degrading treatment or punishment 4. https://www.coe.int/en/web/impact-convention-human-rights/freedom-from-torture-and-ill-treatment 5. Further readings and case-law will be provided by the instructor. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | Homework and classroom presentation | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
dincerhu@mef.edu.tr Students are expected to complete the weekly readings and participate in class discussions, and to adhere strictly to deadlines for course requirements. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |