ELT 441 Special Topics in Foreign Language EducationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code ELT 441
Course Title in English Special Topics in Foreign Language Education
Course Title in Turkish Yabancı Dil Eğitiminde Özel Konular
Language of Instruction EN
Type of Course Select,Exercise,Flipped Classroom,Guided Personal Study,Lecture,Practical,Project
Level of Course Select
Semester Spring,Fall,Summer School
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge --
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn about recent trends and developments in the fields of foreign language education and applied linguistics.
Course Description This course offers a flexible curriculum/syllabus shaped by the expertise and current research area of the lecturer delivering the course each term. Students will explore cutting-edge trends, methodologies, and issues in foreign language education and applied linguistics, such as posthumanism, technology integration, multilingual education, language policy, intercultural communication, and innovative assessment methods. Through lectures, discussions, case studies, and project-based learning, students will gain a deeper understanding of contemporary challenges and opportunities in the field.
Course Description in Turkish Bu ders, her dönem dersi veren öğretim üyesinin/görevlisinin uzmanlığı ve güncel araştırma konularına göre şekillenen esnek bir müfredat/ders izlencesi sunar. Öğrenciler, yabancı dil eğitiminde ve uygulamalı dilbilim alanlarında post hümanizm, teknoloji entegrasyonu, çok dilli eğitim, dil politikası, kültürlerarası iletişim ve yenilikçi değerlendirme yöntemleri gibi öncü eğilimler, metodolojiler ve konular hakkında bilgi edineceklerdir. Derslerde uygulanacak olan sınıf içi tartışmalar, vaka incelemeleri ve proje tabanlı öğrenme yoluyla, öğrenciler alandaki güncel zorluklar ve fırsatlar hakkında daha derin bir anlayış kazanacaklardır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) explain recent trends and developments in foreign language education and applied linguistics
2) analyze contemporary methodologies, approaches and technologies in language teaching.
3) apply innovative teaching strategies and tools in practical language teaching scenarios.
4) reflect on their own teaching practices and beliefs in light of new research and trends.
5) design and conduct projects/research on a specific topic related to foreign language education.
6) assess the impact of language policies and societal factors on foreign language education.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date DERYA ALTINMAKAS , October 2024
Course Coordinator DERYA ALTINMAKAS
Semester Spring,Fall,Summer School
Name of Instructor Öğr. Gör. AYBİKE OĞUZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Introduction & Orientation to the course and syllabus.
2) Anthropocene and Capitalism: Ontology, Epistemology, and Ethics *Chapters from Haraway (2016)
3) Post-Humanism, Eco-Centrism, and Education: Ontology, Epistemology, and Ethics Case Study: Forest Schools *Mycock (2020) Forest schools: moving towards an alternative pedagogical response to the Anthropocene? Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 41:3, 427-440, DOI: 10.1080/01596306.2019.1670446
4) Social justice, sustainability and peace Chapters from Shiva (2016)
5) Social justice and prosumer economy with a Guest Speaker Habbard, (2014) The prosumer economy. Finweek, pp.10–10.
6) Humanist and Common World Pedagogies Chapters from Barad (2007), Haraway (2016), Harker (2005)
7) Humanist and Common World Pedagogies Chapters from Barad (2007), Haraway (2016), Harker (2005)
8) Biomimicry and Education Chapters from Dreyfus (2002)
9) Biomimicry and Education Chapters from Dreyfus (2002)
10) Guest Speaker on Integrating Regenerative Education into School Systems
11) Project Design Workshop
12) Project Design Workshop
13) Q&A session and Peer Feedback on Final Projects
14) Q&A session and Peer Feedback on Final Projects
15) Final Examination Period
16) Final Examination Period
Required/Recommended ReadingsReadings and audio/visual materials will be uploaded on the learning management system – BlackBoard.
Teaching MethodsFlipped classroom; group work; individual work; lesson planning; micro teaching; presentation
Homework and ProjectsStudents will work in groups to design a project tailored to a specific educational context, which will help them incorporate sustainability concepts, ecological principles, and social justice and equity, Common World Pedagogies into an educational setting.
Laboratory Work--
Computer UseCorrespondence, Blackboard
Other Activities--
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 40
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration altinmakasd@mef.edu.tr
543
Attendance is required for 70% of the course session for successful completion of the course. Active involvement in class is required. You will be graded on in-class tasks and discussion participation. Attending each class hour is highly recommended, but just coming to class without participation does not receive any credit. You should come to class on time and having read all assigned weekly readings and completed pre-class tasks. Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 3 8 3 33
Final 1 16 3 19
Total Workload 150
Total Workload/25 6.0
ECTS 5