Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 304 | ||||
Course Title in English | International Economics | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Ekonomi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 202 - Microeconomic Theory II |
||||
Expected Prior Knowledge | Knowledge of microeconomic theory. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain an understanding of the theoretical, empirical and policy issues relating to international economics. | ||||
Course Description | The purpose of this course is to provide an analytical framework for the analysis of international trade issues. Our starting point will be the examination of models in traditional trade theory. Other topics covered in the class include understanding the reasons behind international trade across various trade models, the welfare gains and losses from trade, and trade policies and instruments of trade policy. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, uluslararası ekonomi konuları hakkında analitik bir çerçeve sağlamaktır. Geleneksel ticaret teorisindeki modellerden başlanarak, farklı modeller kapsamında dış ticaretin kaynakları, dış ticaret ve refah etkileri, dış ticaret politikaları ve enstrümanları incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası ticaretteki temel kavramları, dünya ticaretindeki tarihsel ve güncel eğilimlerle birlikte anlamak; 2) Başlıca ticaret modellerini kavramak, bunlar arasında Ricardian Modeli, Spesifik Faktörler Modeli, Heckscher-Ohlin Modeli ve Standart Ticaret Modeli bulunmaktadır; 3) Uluslararası ticaret politikasının araçlarını ve ticaret politikalarının oluşturulması ve uygulanmasında etkili olan siyasi güçleri açıklamak; 4) Gelişmekte olan ülkelerin ticaret politikalarını uygularken karşılaştıkları zorlukları değerlendirmek; 5) Uluslararası ticaret politikası alanındaki temel tartışmaları ve çekişmeleri analiz etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Dünya Ticaretine Genel Bakış |
3) | Emek Verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük |
4) | Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı |
5) | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli |
6) | Standart Ticaret Modeli |
7) | Ara Sınav Haftası |
8) | Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Üretimin Uluslararası Konumu |
9) | Küresel Ekonomide Firmalar |
10) | Ticaret Politikasının Araçları |
11) | Ticaret Politikasının Siyasal Ekonomisi |
12) | Gelişmekte Olan Ülkelerde Ticaret Politikası |
13) | Ticaret Politikasındaki Tartışmalar ve Gözden Geçirme |
14) | Gözden Geçirme |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | International Economics - 2017-2018 SPR Course ID: karamollaoglu69954 Course Materials: Krugman, International Trade: Theory and Policy, 10/e, Global Edition Author(s): Krugman, Paul | Melitz, Marc | Obstfeld, Maurice Textbook ISBN-13: 9781292060439 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||
Homework and Projects | Assignments and Homework | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Lab | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
nazli.karamollaoglu@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 0.5 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 137 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 5 |