İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 402 | ||||
Ders Adı İngilizce | Financial Economics | ||||
Ders Adı Türkçe | Finansal Ekonomi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 204 - Macroeconomic Theory II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Makroekonomiye dair ön bilgi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Finansal mekanizmaları öğrenmek ve yatırım projelerini finansal araçlarla değerlendirmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, finansal ekonomi teorisinin ilkelerini ve pratik uygulamalarını kapsamaktadır. Finansal iktisat teorisinde güçlü bir temel oluşturarak temel finansal fikirlerin sunulması amaçlanmaktadır. Bu teorik çerçevede, bireylerin ve firma yöneticilerinin kararlarını analiz edilir ve bu kararların finansal varlıkların fiyatları üzerindeki etkileşimi de analiz edilir Bu kapsam bünyesinde, finansal yönetim, yatırım yönetimi, risk yönetimi, varlık ve türev fiyatlandırmanın çeşitli alanları incelenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Finansal ve yatırım kararlarını finansal teorik modeller kullanarak analiz etmek 2) Varlık fiyatlama modellerini kullanarak varlık değerlemesi yapmak 3) isk yönetim araçlarını kullanarak risk yönetim stratejileri geliştirmek 4) Karmaşık finansal modelleri çözmek için yazılım (Excel) kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | DİLA ASFUROĞLU , December 2023 |
Ders Koordinatörü | DİLA ASFUROĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Finansal Kararlar |
2) | Finansal Piyasa Ortamı |
3) | Paranın Zaman Değeri |
4) | Paranın Zaman Değeri |
5) | Excel Uygulamaları |
6) | Faiz Oranları ve Tahvil Değerlemesi |
7) | Faiz Oranları ve Tahvil Değerlemesi |
8) | Faiz Oranlarının Davranışı |
9) | Ara Sınav |
10) | Hisse Değerlemesi |
11) | Hisse Değerlemesi |
12) | Risk ve Getiri |
13) | Risk ve Getiri |
14) | Tekrar inceleme |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Principles of Managerial Finance, Zutter Smart The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Frederic Mishkin | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Excel | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Excel | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Ön quiz, ara sınav ve final sınavı | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
asfuroglud@mef.edu.tr Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha ayrıntılı bilgileri kurs kılavuzunda bulabilirsiniz. Katılım zorunlu değildir ancak kesinlikle tavsiye edilir. Ön sınavların eksik olması: mazeret sınavı yok Akademik Sahtekarlık ve İntihal: YÖK Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 8 | 1 | 18 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |