Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 402 | ||||
Course Title in English | Financial Economics | ||||
Course Title in Turkish | Finansal Ekonomi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 204 - Macroeconomic Theory II |
||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of macroeconomics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Learn the financial mechanisms and evaluate the values of invesment projects with financial tools | ||||
Course Description | This course provides a coverage of the principles and practical applications of financial economic theory. It is aimed to present the basic financial ideas through a strong grounding in Financial Economic theory. The theoretical framework analyzes the decisions by individuals and firm managers and also the interplay of these decisions on the prices of financial assets. These foundations are elaborated in various fields of finance - financial management, investment management, risk management, and asset and derivative pricing. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, finansal ekonomi teorisinin ilkelerini ve pratik uygulamalarını kapsamaktadır. Finansal iktisat teorisinde güçlü bir temel oluşturarak temel finansal fikirlerin sunulması amaçlanmaktadır. Bu teorik çerçevede, bireylerin ve firma yöneticilerinin kararlarını analiz edilir ve bu kararların finansal varlıkların fiyatları üzerindeki etkileşimi de analiz edilir Bu kapsam bünyesinde, finansal yönetim, yatırım yönetimi, risk yönetimi, varlık ve türev fiyatlandırmanın çeşitli alanları incelenmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Finansal ve yatırım kararlarını finansal teorik modeller kullanarak analiz etmek 2) Varlık fiyatlama modellerini kullanarak varlık değerlemesi yapmak 3) isk yönetim araçlarını kullanarak risk yönetim stratejileri geliştirmek 4) Karmaşık finansal modelleri çözmek için yazılım (Excel) kullanmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | DİLA ASFUROĞLU , December 2023 |
Course Coordinator | DİLA ASFUROĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Finansal Kararlar |
2) | Finansal Piyasa Ortamı |
3) | Paranın Zaman Değeri |
4) | Paranın Zaman Değeri |
5) | Excel Uygulamaları |
6) | Faiz Oranları ve Tahvil Değerlemesi |
7) | Faiz Oranları ve Tahvil Değerlemesi |
8) | Faiz Oranlarının Davranışı |
9) | Ara Sınav |
10) | Hisse Değerlemesi |
11) | Hisse Değerlemesi |
12) | Risk ve Getiri |
13) | Risk ve Getiri |
14) | Tekrar inceleme |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Required/Recommended Readings | Principles of Managerial Finance, Zutter Smart The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Frederic Mishkin | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||
Laboratory Work | Laboratory Excel | |||||||||||||||
Computer Use | Laboratory Excel | |||||||||||||||
Other Activities | Prequiz, midterm, final exam | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
asfuroglud@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. Missing pre-quizzes: No make up Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 8 | 1 | 18 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |