Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ECON 404 | |||||
Ders Adı İngilizce | Economics Seminar II | |||||
Ders Adı Türkçe | Ekonomi Semineri II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 129 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ECON 301 - Econometrics I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Ekonometri bilgisi | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Seminer dersinin amacı, öğrencilerin hem mikro hem de mikro iktsat farklı araştırma konularıyla tanışmalarını sağlamak, politika odaklı konuları ele almak ve öğrencilerin ilgi alanlarından birinde bağımsız bir araştırma yapmalarını sağlamaktır | |||||
Ders Açıklaması | Bu derste öğrencilerin bağımsız bir araştırma makalesi hazırlaması beklenmektedir. Haftalık dersler aktif olarak tartışmalardan ve bağımsız bir araştırmanın oluşturulması için yapılacak hazırlıklardan oluşmaktadır. Araştırma sorusunnu belirlenmesi, literatür taraması hazırlanması, yöntemsel tartışmaların gerçekleştirilmesi ve uygulamalı analizlerin tamamlanması hedeflenmektedir. Dönem sonunda her öğrenci bağımsız bir araştırma makalesi teslim edecek sunum gerçekleştirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yazma becerilerini geliştirmek 2) Bapımsız bir araştırma hipotezi oluşturmak 3) İktisat teorisindeki temel kuramsal konuları tartışmak 4) Belli iktisadi konuları ampirik olarak araştırmak 5) İktisat politika önerileri oluşturmak 6) Tartışma, münazara ve sunum becerilerini göstermek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Proje |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Ödev |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | S | Ödev |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Proje |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | H | Ödev |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Proje |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | H | Ödev |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Sunum |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Sunum |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | BURHAN CAN KARAHASAN , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BURHAN CAN KARAHASAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Araştırma hipotezi oluşturmak |
3) | Araştırma hipotezi tartışması - Haftalık Teslim I |
4) | Literatür taraması hazırlanması I |
5) | Literatür taraması hazırlanması II |
6) | Literatür taraması tartışması - Haftalık teslim II |
7) | Birinci taslak teslimi |
8) | Yöntemsel arka planın oluşturulması I |
9) | Yöntemsel arka planın oluşturulması II |
10) | Yöntemsel arka planın tartışılması - Haftalık teslim III |
11) | Ampirik analiz atölyesi I |
12) | Ampirik analiz atölyesi II |
13) | Ampirik analiz tartışması - Haftalık teslim IV |
14) | Politika önerileri ve tartışmalar |
15) | Final dönemi - sunumlar |
16) | Final dönemi - sunumlar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okuma listesi ayrıca dağıtılacaktır | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Haftalık teslimler, taslak ve nihai teslim | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet - proje, sunumlar, analizler vb. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karahasanb@mef.edu.tr Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Proje | 1 | 14 | 14 | ||||
Ödevler | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
Rapor Teslimi | 4 | 2 | 1 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 129 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |