EE 204 Signals and SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code EE 204
Course Title in English Signals and Systems
Course Title in Turkish İşaretler ve Sistemler
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 115 - Calculus I
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in differential and integral calculus and complex numbers is expected.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn how to analyze continuous-time and discrete-time signals and systems.
Course Description This course provides a comprehensive understanding of continuous-time and discrete-time signals and systems. The following topics are covered: fundamental concepts: linearity, stability; time and frequency analysis of continuous-time and discrete-time signals; Fourier Series, Fourier Transform, Laplace Transform, Discrete Fourier Transform, z-Transform; Sampling.
Course Description in Turkish Bu ders sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaretlerin ve sistemlerin tam olarak anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: temel kavramlar: doğrusallık, kararlılık; Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaretlerin zaman ve frekans analizleri; Fourier Serileri, Fourier Dönüşümü, Laplace Dönüşümü, Ayrık Fourier Dönüşümü, z-Dönüşümü; Örnekleme.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Uunderstand continuous-time and discrete-time signals and systems, and their properties.
2) Analyze continuous-time and discrete-time signals and systems in time-domain.
3) Analyze continuous-time and discrete-time signals and systems in frequency domain.
4) Apply Laplace Transform and z-Transform to determine system behavior.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EBRU ARISOY SARAÇLAR , April 2018
Course Coordinator EBRU ARISOY SARAÇLAR
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Introduction to Signals and Systems
2) Linear Time-Invariant Systems
3) Linear Time-Invariant Systems
4) Fourier Series Representation of Periodic Signals
5) Fourier Series Representation of Periodic Signals
6) The Continuous-Time Fourier Transform
7) The Continuous-Time Fourier Transform/The Discrete-Time Fourier Transform
8) The Discrete-Time Fourier Transform
9) Time and Frequency Characterization of Signals and Systems
10) Sampling
11) Sampling
12) The Laplace Transform
13) The Laplace Transform/z-transform
14) The z-transform
15) Final Exam/Project/Presentation Period
16) Final Exam/Project/Presentation Period
Required/Recommended ReadingsOppenheim, Willsky and Nawab, Signals and Systems, 2nd edition.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsHomework questions will be assigned to the students and there will be quizzes containing questions from the homework assignments. There will be also pop quizzes related to lecture content.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953677 office hours: TBA email address: saraclare@mef.edu.tr Rules for attendance: - Missing a quiz: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 4 84
Küçük Sınavlar 5 4 0.5 22.5
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 20 2 22
Total Workload 152.5
Total Workload/25 6.1
ECTS 6