Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 304 | ||||
Ders Adı İngilizce | Electromagnetic Fields | ||||
Ders Adı Türkçe | Elektromanyetik Alanlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 213 - Differential Equations |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Diferansiyel denklemler hakkında ön bilgi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Elektromanyetik alanların prensiplerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste elektromanyetik alanların temel kavramları şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: elektromanyetik model, vektör analizi, diferansiyel operatörler, diverjans ve Stokes teoremi, statik elektrik alanlar, Coulomb yasası, Gauss yasası, Elektrostatik alan hatları, elektrik potansiyeli ve çalışmaları, kapasitans ve kapasitörler, Poisson ve Laplace denklemleri, kararlı elektrik akımları, direnç hesaplamaları, statik manyetik alanlar, Lorentz kuvveti, Biot-Savart yasası ve uygulamaları, Ampere yasası ve uygulamaları, akım taşıyan iletkenlerde kuvvetler, manyetik malzemeler ve geçirgenlik, manyetik devreler, endüktans ve indüktörler, zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri, dalga denklemleri, elektromanyetik spektrum ve gerçek hayat uygulamaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Elektromanyetik problemlere vektörel analiz tekniklerini uygular; 2) Elektrostatiği tanımlayıp analiz edebilir; 3) Manyetik alanları tanımlayabilir ve manyetostatik problemleri analiz edebilir; 4) Zamanla değişen alanları ve Maxwell denklemlerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , April 2018 |
Ders Koordinatörü | EGEMEN BİLGİN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Elektromanyetik Model, Vektör Analizi ve Ortogonal Koordinat Sistemleri |
2) | Diferansiyel Operatörler, Diverjans ve Stokes Teoremleri, İki Sıfır Özdeşliği |
3) | Statik Elektrik Alanları, Elektrostatiğin Temel Postülatları, Coulomb Yasası, Gauss Yasası ve Uygulamaları |
4) | Elektrostatik Alan Çizgileri, Elektrik Potansiyeli ve İş, Statik Elektrik Alanında İletkenler ve Dielektrikler |
5) | Elektrostatik Alanlar, Kapasitans ve Kapasitörler için Sınır Koşulları |
6) | Elektrostatik Problemlerin Çözümü, Poisson ve Laplace Denklemleri |
7) | Sabit Elektrik Akımları, Akım Yoğunluğu, Kirchhoff'un Voltaj ve Akım Yasaları, Direnç Hesaplamaları |
8) | Statik Manyetik Alanlar, Lorentz Kuvveti, Manyetostatiğin Temel Postülatları, Biot-Savart Yasası ve Uygulamaları |
9) | Ampere Yasası ve Uygulamaları, Vektör Manyetik Potansiyeli, Akım Taşıyan İletkenler Üzerindeki Kuvvetler |
10) | Manyetik Malzemeler ve Geçirgenlik, Manyetostatik Alanlar İçin Sınır Koşulları |
11) | Manyetik Devreler, Endüktanslar ve Endüktörler |
12) | Zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri |
13) | Elektromanyetik Sınır Koşulları, Dalga Denklemleri |
14) | Elektromanyetik Spektrum ve Gerçek Yaşam Uygulamaları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. DK Cheng, Alan Dalgası Elektromanyetiği, 2. Baskı , Addison Wesley. 2. WH Hayt ve JA Buck, Mühendislik Elektromanyetiği, 8. basım, McGraw-Hill. 3. DJ Griffiths, Elektrodinamiğe Giriş, 4. Baskı , Pearson. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak “Tersine öğrenim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 4 ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretim görevlisi odası : 570; ofis saatleri: belirlenecek; E- posta: bilgine@mef.edu.tr Katılım kuralları: %70 katılım bekleniyor Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Final eksik : Fakülte yönetmeliği. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama : YÖK Yönetmeliği http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 1 | 0 | 10 | 1 | 11 | ||
Ödevler | 5 | 3 | 4 | 35 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |