Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 304 | ||||
Ders Adı İngilizce | Electromagnetic Fields | ||||
Ders Adı Türkçe | Elektromanyetik Alanlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 213 - Differential Equations |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Diferansiyel denklemler hakkında ön bilgi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Elektromanyetik alanların prensiplerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste elektromanyetik alanların temel kavramları şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: elektromanyetik model, vektör analizi, diferansiyel operatörler, diverjans ve Stokes teoremi, statik elektrik alanlar, Coulomb yasası, Gauss yasası, Elektrostatik alan hatları, elektrik potansiyeli ve çalışmaları, kapasitans ve kapasitörler, Poisson ve Laplace denklemleri, kararlı elektrik akımları, direnç hesaplamaları, statik manyetik alanlar, Lorentz kuvveti, Biot-Savart yasası ve uygulamaları, Ampere yasası ve uygulamaları, akım taşıyan iletkenlerde kuvvetler, manyetik malzemeler ve geçirgenlik, manyetik devreler, endüktans ve indüktörler, zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri, dalga denklemleri, elektromanyetik spektrum ve gerçek hayat uygulamaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Elektromanyetik problemlere vektörel analiz tekniklerini uygular; 2) Elektrostatiği tanımlayıp analiz edebilir; 3) Manyetik alanları tanımlayabilir ve manyetostatik problemleri analiz edebilir; 4) Zamanla değişen alanları ve Maxwell denklemlerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | , April 2018 |
Ders Koordinatörü | EGEMEN BİLGİN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Elektromanyetik Model, Vektör Analizi ve Ortogonal Koordinat Sistemleri |
2) | Diferansiyel Operatörler, Diverjans ve Stokes Teoremleri, İki Sıfır Özdeşliği |
3) | Statik Elektrik Alanları, Elektrostatiğin Temel Postülatları, Coulomb Yasası, Gauss Yasası ve Uygulamaları |
4) | Elektrostatik Alan Çizgileri, Elektrik Potansiyeli ve İş, Statik Elektrik Alanında İletkenler ve Dielektrikler |
5) | Elektrostatik Alanlar, Kapasitans ve Kapasitörler için Sınır Koşulları |
6) | Elektrostatik Problemlerin Çözümü, Poisson ve Laplace Denklemleri |
7) | Sabit Elektrik Akımları, Akım Yoğunluğu, Kirchhoff'un Voltaj ve Akım Yasaları, Direnç Hesaplamaları |
8) | Statik Manyetik Alanlar, Lorentz Kuvveti, Manyetostatiğin Temel Postülatları, Biot-Savart Yasası ve Uygulamaları |
9) | Ampere Yasası ve Uygulamaları, Vektör Manyetik Potansiyeli, Akım Taşıyan İletkenler Üzerindeki Kuvvetler |
10) | Manyetik Malzemeler ve Geçirgenlik, Manyetostatik Alanlar İçin Sınır Koşulları |
11) | Manyetik Devreler, Endüktanslar ve Endüktörler |
12) | Zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri |
13) | Elektromanyetik Sınır Koşulları, Dalga Denklemleri |
14) | Elektromanyetik Spektrum ve Gerçek Yaşam Uygulamaları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. DK Cheng, Alan Dalgası Elektromanyetiği, 2. Baskı , Addison Wesley. 2. WH Hayt ve JA Buck, Mühendislik Elektromanyetiği, 8. basım, McGraw-Hill. 3. DJ Griffiths, Elektrodinamiğe Giriş, 4. Baskı , Pearson. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak “Tersine öğrenim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 4 ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretim görevlisi odası : 570; ofis saatleri: belirlenecek; E- posta: bilgine@mef.edu.tr Katılım kuralları: %70 katılım bekleniyor Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Final eksik : Fakülte yönetmeliği. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama : YÖK Yönetmeliği http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 1 | 0 | 10 | 1 | 11 | ||
Ödevler | 5 | 3 | 4 | 35 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |