EE 304 Electromagnetic FieldsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 304
Ders Adı İngilizce Electromagnetic Fields
Ders Adı Türkçe Elektromanyetik Alanlar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 213 - Differential Equations
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Diferansiyel denklemler hakkında ön bilgi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Elektromanyetik alanların prensiplerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu derste elektromanyetik alanların temel kavramları şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: elektromanyetik model, vektör analizi, diferansiyel operatörler, diverjans ve Stokes teoremi, statik elektrik alanlar, Coulomb yasası, Gauss yasası, Elektrostatik alan hatları, elektrik potansiyeli ve çalışmaları, kapasitans ve kapasitörler, Poisson ve Laplace denklemleri, kararlı elektrik akımları, direnç hesaplamaları, statik manyetik alanlar, Lorentz kuvveti, Biot-Savart yasası ve uygulamaları, Ampere yasası ve uygulamaları, akım taşıyan iletkenlerde kuvvetler, manyetik malzemeler ve geçirgenlik, manyetik devreler, endüktans ve indüktörler, zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri, dalga denklemleri, elektromanyetik spektrum ve gerçek hayat uygulamaları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Elektromanyetik problemlere vektörel analiz tekniklerini uygular;
2) Elektrostatiği tanımlayıp analiz edebilir;
3) Manyetik alanları tanımlayabilir ve manyetostatik problemleri analiz edebilir;
4) Zamanla değişen alanları ve Maxwell denklemlerini yorumlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih , April 2018
Ders Koordinatörü EGEMEN BİLGİN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Elektromanyetik Model, Vektör Analizi ve Ortogonal Koordinat Sistemleri
2) Diferansiyel Operatörler, Diverjans ve Stokes Teoremleri, İki Sıfır Özdeşliği
3) Statik Elektrik Alanları, Elektrostatiğin Temel Postülatları, Coulomb Yasası, Gauss Yasası ve Uygulamaları
4) Elektrostatik Alan Çizgileri, Elektrik Potansiyeli ve İş, Statik Elektrik Alanında İletkenler ve Dielektrikler
5) Elektrostatik Alanlar, Kapasitans ve Kapasitörler için Sınır Koşulları
6) Elektrostatik Problemlerin Çözümü, Poisson ve Laplace Denklemleri
7) Sabit Elektrik Akımları, Akım Yoğunluğu, Kirchhoff'un Voltaj ve Akım Yasaları, Direnç Hesaplamaları
8) Statik Manyetik Alanlar, Lorentz Kuvveti, Manyetostatiğin Temel Postülatları, Biot-Savart Yasası ve Uygulamaları
9) Ampere Yasası ve Uygulamaları, Vektör Manyetik Potansiyeli, Akım Taşıyan İletkenler Üzerindeki Kuvvetler
10) Manyetik Malzemeler ve Geçirgenlik, Manyetostatik Alanlar İçin Sınır Koşulları
11) Manyetik Devreler, Endüktanslar ve Endüktörler
12) Zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri
13) Elektromanyetik Sınır Koşulları, Dalga Denklemleri
14) Elektromanyetik Spektrum ve Gerçek Yaşam Uygulamaları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. DK Cheng, Alan Dalgası Elektromanyetiği, 2. Baskı , Addison Wesley. 2. WH Hayt ve JA Buck, Mühendislik Elektromanyetiği, 8. basım, McGraw-Hill. 3. DJ Griffiths, Elektrodinamiğe Giriş, 4. Baskı , Pearson.
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme tekniği olarak “Tersine öğrenim” kullanılarak yapılan iletişim saatleri
Ödev ve Projeler4 ödev
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 5 % 25
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Öğretim görevlisi odası : 570; ofis saatleri: belirlenecek; E- posta: bilgine@mef.edu.tr Katılım kuralları: %70 katılım bekleniyor Ara sınava girmeme : Mazeret belgelerinin usulüne uygun olarak sunulması halinde, kaçırılan her ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Final eksik : Fakülte yönetmeliği. Sınıfta uygun davranış kurallarının hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları : YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama : YÖK Yönetmeliği http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 84
Proje 1 0 10 1 11
Ödevler 5 3 4 35
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6