EE 306 MicroprocessorsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 306
Ders Adı İngilizce Microprocessors
Ders Adı Türkçe Mikroişlemciler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : 1 Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 177 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 203 - Digital Systems Design
EE 203 - Digital Systems Design
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders bilgisayar ve mikroişlemci tabanlı sistemlere kapsamlı bir giriş sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: İkili değer aritmetiği, Giriş/Çıkış arayüzü, Kesmeler, adresleme yöntemleri, genel mikroişlemciler ve mimarileri, modern mikroişlemcilerle sistem tasarımı.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) pratik bir mikrodenetleyici/mikro bilgisayarın yapısını ve temel bileşenlerini, CPU, adresleme yöntemleri, bellek ve bellek tasarımı gibi anlar,
2) mikrodenetleyici giriş/çıkışı için temel arayüzlemeyi uygular,
3) karmaşık mikrodenetleyici programlama problemlerini çözmek için yığın işlemi, alt program ve kesme hizmet rutini kullanır,
4) bir ekip parçası olarak mikrodenetleyici tabanlı bir sistem tasarlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Laboratuvar,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Laboratuvar,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Sınav,Laboratuvar,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Sınav,Laboratuvar,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih TUBA AYHAN , February 2021
Ders Koordinatörü TUBA AYHAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bilgisayar sistemlerine giriş, sayı sistemleri, ikili aritmetik ve veri temsili
2) Mikroişlemci mimarisi
3) Talimat seti: Yükle, Sakla, Adresleme modları
4) Adresleme modları
4) Talimat seti: Veri Hareketi Talimatları, mantık talimatları ve aritmetik talimatlar
5) Buyruk kümesi
6) Mikroişlemci programlama örnekleri
7) Temel girdi/çıktı arayüzü
8) Bellek arayüzü
9) Kesintiler, alt program ve yığın işlemi
10) Programlama uygulaması (kesintileri kullanarak)
11) Doğrudan Bellek Erişimi (DMA)
12) Mikroişlemci tabanlı sistem tasarımı
13) Arithmetic co-processors
14) Mikroişlemci tabanlı sistem tasarımında gelişmiş yöntemler: çok çekirdekli sistemlere giriş
15) Final sınavı/proje/sunum dönemi
16) Final sınavı/proje/sunum dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 6 % 30
Küçük Sınavlar 7 % 25
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Laboratuvar 7 2 2 2 42
Proje 1 20 2 22
Küçük Sınavlar 7 2 1 21
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 177
Toplam İş Yükü/25 7.1
AKTS 7