İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 306 | ||||
Ders Adı İngilizce | Microprocessors | ||||
Ders Adı Türkçe | Mikroişlemciler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 177 saat | ||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
EE 203 - Digital Systems Design EE 203 - Digital Systems Design |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders bilgisayar ve mikroişlemci tabanlı sistemlere kapsamlı bir giriş sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: İkili değer aritmetiği, Giriş/Çıkış arayüzü, Kesmeler, adresleme yöntemleri, genel mikroişlemciler ve mimarileri, modern mikroişlemcilerle sistem tasarımı. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) pratik bir mikrodenetleyici/mikro bilgisayarın yapısını ve temel bileşenlerini, CPU, adresleme yöntemleri, bellek ve bellek tasarımı gibi anlar, 2) mikrodenetleyici giriş/çıkışı için temel arayüzlemeyi uygular, 3) karmaşık mikrodenetleyici programlama problemlerini çözmek için yığın işlemi, alt program ve kesme hizmet rutini kullanır, 4) bir ekip parçası olarak mikrodenetleyici tabanlı bir sistem tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Laboratuvar,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Laboratuvar,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Sınav,Laboratuvar,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Sınav,Laboratuvar,Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | TUBA AYHAN , February 2021 |
Ders Koordinatörü | TUBA AYHAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN |
Hafta | Konu |
1) | Bilgisayar sistemlerine giriş, sayı sistemleri, ikili aritmetik ve veri temsili |
2) | Mikroişlemci mimarisi |
3) | Talimat seti: Yükle, Sakla, Adresleme modları |
4) | Adresleme modları |
4) | Talimat seti: Veri Hareketi Talimatları, mantık talimatları ve aritmetik talimatlar |
5) | Buyruk kümesi |
6) | Mikroişlemci programlama örnekleri |
7) | Temel girdi/çıktı arayüzü |
8) | Bellek arayüzü |
9) | Kesintiler, alt program ve yığın işlemi |
10) | Programlama uygulaması (kesintileri kullanarak) |
11) | Doğrudan Bellek Erişimi (DMA) |
12) | Mikroişlemci tabanlı sistem tasarımı |
13) | Arithmetic co-processors |
14) | Mikroişlemci tabanlı sistem tasarımında gelişmiş yöntemler: çok çekirdekli sistemlere giriş |
15) | Final sınavı/proje/sunum dönemi |
16) | Final sınavı/proje/sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 7 | 2 | 2 | 2 | 42 | ||
Proje | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Küçük Sınavlar | 7 | 2 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 177 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.1 | ||||||
AKTS | 7 |