EE 305 Digital ElectronicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 305
Ders Adı İngilizce Digital Electronics
Ders Adı Türkçe Sayısal Elektronik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : 1 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 180 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 206 - Analysis of Microelectronic Circuits and Devices
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders sayısal elektroniğin tam olarak anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: MOS ve CMOS kapı devreleri, eviriciler, NAND, NOR kapıları, kapı devrelerinin statik ve dinamik analizi; pozitif kazançlı devreler, kararsız, tek kararlı ve iki kararlı tetikleme devreleri; Schmitt tetikleyicisi; Çok Geniş Ölçekli Tümdevreler, uçucu ve uçucu olmayan bellek elemanları: DRAM, SRAM, ROM, PROM; Sayısal / analog ve analog /sayısal çeviriciler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) eviriciler, mantık kapıları, latch'ler, kaydediciler, bellek yapıları ve veri dönüştürücülerin çalışma prensiplerini kavrar;
2) CMOS dijital devrelerin statik ve dinamik davranışlarını analiz eder;
3) temel dijital devreleri sentezler, laboratuvarda kurar ve ölçümlerle doğrular;
4) ekipler halinde dijital elektronik deneyleri yapar;
5) yeni nesil CMOS teknolojileri kapsamında simülasyon ve deneysel verileri tartışır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Ödev,Laboratuvar,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Laboratuvar,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Laboratuvar,Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Laboratuvar
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih TUBA AYHAN , June 2019
Ders Koordinatörü TUBA AYHAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dijital elektroniğe giriş, temel bilgiler: mantık devre aileleri ve karakterizasyonu
2) Direnç yüklemeli invertör devreleri, MOSFET yüklü invertörler
3) CMOS invertör devreleri ve DC karakteristikleri
4) İnvertör anahtarlama özellikleri ve güç tüketimi
5) Mantık kapılarının statik analizi: NAND ve NOR kapılarının DC karakteristikleri ve geçici analizi
6) Mantık kapılarının statik analizi: gecikme süresi
7) İletim kapıları ve mantık kapılarında güç tüketimi
8) Kombinasyonel devre tasarımı. Örnek: toplama devreleri
9) Ardışık devrelere giriş: yenileyici devreler, kararsız ve monostabil tetikleyici devreler
10) SR latch, saatli SR latch, master-slave flip-flop
11) D-latch ve kenar tetiklemeli flip-flop
12) VLSI devrelerine giriş: dinamik mantık devreleri
13) Yarı iletken bellekler (uçucu ve uçucu olmayan bellekler)
14) Veri dönüştürücüler
15) Final sınavı/proje/sunum dönemi
16) Final sınavı/proje/sunum dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Laboratuar 7 % 25
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 3 % 15
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Laboratuvar 7 1 2 2 35
Proje 1 10 1 11
Ödevler 3 2 3 15
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 2 20 2 44
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü/25 7.2
AKTS 7