Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Yabancı Diller Yüksekokulu | ||||
Ders Kodu | ENG 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | English for Academic Purposes I | ||||
Ders Adı Türkçe | Akademik Amaçlı İngilizce I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 100 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, lisans eğitimlerinde başarılı olabilmeleri için, öğrencilerin gerekli akademik ingilizce becerileri edinmelerine yardımcı olmaktır. Ders, konuşma, dinleme, yazma ve okuma eylemlerine tümleşik bir yaklaşımda bulunmakta ve İngilizcenin akademik bağlamda kullanılmasını teşvik etmektedir. Ders, akademik kapsamdaki çeşitli konulara değinirken, öğrencilerin daha öz güvenli, bağımsız ve deneyimli konuşmacılar ve yazarlar olmasını desteklemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Read, annotate, and take notes on academic sources 2) Summarize, synthesize, and cite academic sources 3) Compare and contrast two opposing views found in English sources |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | MEHMET FEVZİ ÜNAL , |
Ders Koordinatörü | JOEL COMPTON |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. JOEL COMPTON |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to course // Skimming and scanning |
2) | Dealing with unknown words // Main idea and supporting details |
3) | Recording vocabulary // Making inferences |
4) | Socratic seminar // Reading quiz |
5) | Simple and compound sentences // Complex sentences |
6) | Cohesion // Paraphrasing |
7) | Summarizing I // Summarizing II; longer texts |
8) | Unit 1 Exam // Comparison/Contrast introduction |
9) | Reported speech language and summarizing // Citation--accuracy and attribution |
10) | Structure and outline // Planning and writing |
11) | Body paragraphs and supporting sentences // Body Paragraphs and kinds of support |
12) | Introductions--Hook, Background, and Thesis // Conclusions--restate, giving opinion, recommendation, and hedging language |
13) | Check-in on comparison & contrast paper// Peer Evaluation & Teacher Evaluation |
14) | Peer Evaluation & Teacher Evaluation // Peer Evaluation & Teacher Evaluation |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||
Ödev ve Projeler | |||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Proje | 4 | 5 | 2 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |