ENTR 301 EntrepreneurshipMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ENTR 301
Course Title in English Entrepreneurship
Course Title in Turkish Girişimcilik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 128 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Expected Prior Knowledge Basic understanding of business operations
Co-requisites None
Registration Restrictions Basic understanding of business operations
Overall Educational Objective To learn the main topics related with entrepreneurship, to form a knowledge base about founding a new venture, to think about, discuss and present one’s own start-up ideas in the classroom environment.
Course Description The course mainly focuses on introducing the students with the experience of creating and growing new ventures as well as finding creative ways to start ups’ challenges, by analyzing real life examples and meeting with start-up founders in person. Throughout the course, the students will be working individually or in groups on "how to start a start-up from scratch” by focusing on their own ideas of a new product, service or process and will learn to present their start up ideas by using a business model canvas. At the end of the semester, they will make presentations for pitching those ideas in the classroom. As entrepreneurship is a career opportunity for students coming from a broad range of disciplines, the course will not be limited to students of Business and Economics only. Instead, the students with the basic knowledge on business related concepts will be able to attend the course.
Course Description in Turkish Bu ders esas olarak öğrencilerin yeni girişim yaratma ve büyütme deneyimlerine odaklı olarak tasarlanmıştır. Ayrıca, ders içeriğinde yeni girişimlerin hayatta kalma ve büyüme yolunda karşılaştıkları problemler de gerçek hayattaki örnekler ışığında detaylı olarak incelenecektir. Dönem boyunca öğrenciler, “Bir girişim fikri ilk adımından itibaren nasıl bulunur ve geliştirilir?” sorusuna, kendi ürün, hizmet veya süreç yaratımı ile ilgili yeni girişim fikirlerini mercek altına alınarak yanıt arayacaklardır. Bu noktada, öğrenciler tarafından bulunacak yaratıcı girişim fikirleri, iş modeli kanvası kullanılarak sınıfta sunulacaktır. Girişimcilik kariyerine özellikle son yıllarda artan oranlarda her disiplinden öğrencinin ilgi göstermesinden dolayı, sadece işletme veya ekonomi alanından değil, genel işletme kavramlarına hakim olan farklı disiplinlerden öğrenciler de katılabileceklerdir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) bir kuruluşun iş modelini pazara göre açıklamak
2) bir şirketi analiz etmek için temel iş kavramlarını uygulamak
3) müşteri geliştirme ilkelerini başlangıç ​​​​fikirlerine uygulamak;
4) Vizyonu/değer teklifini müşterilere ve yatırımcılara iletmede ilgili araçları kullanarak sıfırdan bir prototip tasarlamak
5) etkili yazılı ve sözlü iletişimleri organize etmek ve sunmak
6) etkin bir şekilde işlev görmek ve bir ekibin kompozisyonunu, organizasyonunu ve performansını değerlendirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , June 2018
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Doç. Dr. HANDE KARADAĞ

Course Contents

Hafta Konu
1) Ders: Derse giri nNedir: - İşletme - Girişimcilik - Startup ile Şirket arasındaki fark - Yeni Girişim Oluşturma Süreci Çalıştay: Yeni İş Modeli Üretimi - İş Modeli Kanvasına ve Yalın Girişim yaklaşımına giriş
2) Atölye: Fikir
3) Atölye: Birincil Pazar Araştırması
4) Proje Sunumu : Problem Doğrulaması Ders: Ürün Geliştirme - Kullanım Senaryosu tanımı
5) Ders: Deney Tasarımı Atölye: Ürün Geliştirme - Üst Düzey Ürün Spesifikasyonu
6) Atölye: Rekabetçi Strateji Geliştirme
7) Ders: Satış ve Dağıtım Konuk Konuşmacılar (Kurucu)
8) Ders: Gelir Modelleri ve fiyatlandırma Ders: Girişimciler için Finans
9) Ders: Girişimciler için Finans Konuk Konuşmacı (Kurucu)
10) Ara sınav
11) Proje Sunumu: Çözüm Doğrulaması Ders: Startup'lar İçin Kaynak Yaratma
12) Konferans: Yatırımcı Konuşma Sunumu Konuk Konuşmacılar (Melek Yatırımcı ve Girişim Kapitalisti)
13) Ders: Startup'lar için Metrikler Konuk Konuşmacı (Kurucu)
14) Ders: Startup'ları Yönetmek
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsThe reading materials (notes, files, etc.) for each session will be uploaded to blackboard. The information about accessing materials with copyrights will be provided by the instructor. Course Textbooks: • Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup, Bill Aulet • Disciplined Entrepreneurship Workbook, Bill Aulet Recommended readings: • The Start-up Owner’s Manual: Steve Blank and Bob Dorf (2012). K&S Ranch, Inc. Publishers. • Business Model Generation, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur (Preview version is on BB, you don’t need to purchase) • Value Proposition Design, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Greg Bernarda, Alan Smith (Preview version is on BB, you don’t need to purchase) • https://steveblank.com/ blog and Resources for Entrepreneurs section • https://stratechery.com/ (Ben Thompson. Who knows one post can be used as a midterm exam case) • http://blog.strategyzer.com/ • https://www.cbinsights.com/research/ and blog • Twenty Minutes VC Podcast http://www.thetwentyminutevc.com/ • Masters of Scale Podcast https://mastersofscale.com
Teaching MethodsAs in all MEF courses, teaching methods and strategies are selected to create a democratic learning community in which you will learn from one another, from inquiry, research and practice. Every member of the class is expected to freely share her/his knowledge, ideas and questions with the group without any concern. Throughout the course, experiential, constructivist, research-based and reflective teaching strategies are used. In all kinds of teaching and learning activities, student participation, active learning and learning by doing are essential. In this course, practical learning methods and strategies will be dominant in shapes of interactive studies, discussions, individual or group presentations and key-note speaker lectures in order to enhance the understanding and application of the entrepreneurial activities.
Homework and ProjectsMidterm will be on mapping business models from an analyst report. financial documents (very basic level), ability to formulate a business model, design experiments. In midterm 1-2 real case (a blog post will be supplied and students will map the company’s business model and design some experiments for the startup/company. Homework and final project will be on a startup idea where students will form Team of 2 groups. They will describe the problem/solution and business opportunity. Than they will start validating their assumptions by talking to real customers, then making prototypes (landing pages, etc.). Final will be their investor presentations where they will be pitching their startup idea.
Laboratory WorkNone
Computer Use
Other ActivitiesVisiting industry fairs or events where potential customers talk about their problems.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 2 20 2 44
Total Workload 128
Total Workload/25 5.1
ECTS 5