Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
ENTR 301 |
Ders Adı İngilizce |
Entrepreneurship |
Ders Adı Türkçe |
Girişimcilik |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 128 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Ticari operasyonlara ilişkin temel anlayış |
Kayıt Kısıtlamaları |
yalnızca lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Girişimcilik ile ilgili temel konuları öğrenmek, yeni girişim kurma konusunda bilgi tabanı oluşturmak, sınıf ortamında kendi start-up fikirlerini düşünmek, tartışmak ve sunmak. |
Ders Açıklaması |
Bu ders esas olarak öğrencilerin yeni girişim yaratma ve büyütme deneyimlerine odaklı olarak tasarlanmıştır. Ayrıca, ders içeriğinde yeni girişimlerin hayatta kalma ve büyüme yolunda karşılaştıkları problemler de gerçek hayattaki örnekler ışığında detaylı olarak incelenecektir. Dönem boyunca öğrenciler, “Bir girişim fikri ilk adımından itibaren nasıl bulunur ve geliştirilir?” sorusuna, kendi ürün, hizmet veya süreç yaratımı ile ilgili yeni girişim fikirlerini mercek altına alınarak yanıt arayacaklardır. Bu noktada, öğrenciler tarafından bulunacak yaratıcı girişim fikirleri, iş modeli kanvası kullanılarak sınıfta sunulacaktır. Girişimcilik kariyerine özellikle son yıllarda artan oranlarda her disiplinden öğrencinin ilgi göstermesinden dolayı, sadece işletme veya ekonomi alanından değil, genel işletme kavramlarına hakim olan farklı disiplinlerden öğrenciler de katılabileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) bir kuruluşun iş modelini pazara göre açıklamak
2) bir şirketi analiz etmek için temel iş kavramlarını uygulamak
3) müşteri geliştirme ilkelerini başlangıç fikirlerine uygulamak;
4) Vizyonu/değer teklifini müşterilere ve yatırımcılara iletmede ilgili araçları kullanarak sıfırdan bir prototip tasarlamak
5) etkili yazılı ve sözlü iletişimleri organize etmek ve sunmak
6) etkin bir şekilde işlev görmek ve bir ekibin kompozisyonunu, organizasyonunu ve performansını değerlendirmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Sınav,Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Sınav,Ödev
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Sınav,Ödev
|
Hazırlayan ve Tarih |
HANDE KARADAĞ , June 2018 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. HANDE KARADAĞ |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Ders: Derse giri nNedir:
- İşletme
- Girişimcilik
- Startup ile Şirket arasındaki fark
- Yeni Girişim Oluşturma Süreci Çalıştay: Yeni İş Modeli Üretimi
- İş Modeli Kanvasına ve Yalın Girişim yaklaşımına giriş |
2) |
Atölye: Fikir |
3) |
Atölye: Birincil Pazar Araştırması |
4) |
Proje Sunumu : Problem Doğrulaması
Ders: Ürün Geliştirme - Kullanım Senaryosu tanımı |
5) |
Ders: Deney Tasarımı
Atölye: Ürün Geliştirme - Üst Düzey Ürün Spesifikasyonu |
6) |
Atölye: Rekabetçi Strateji Geliştirme |
7) |
Ders: Satış ve Dağıtım
Konuk Konuşmacılar (Kurucu) |
8) |
Ders: Gelir Modelleri ve fiyatlandırma
Ders: Girişimciler için Finans |
9) |
Ders: Girişimciler için Finans
Konuk Konuşmacı (Kurucu) |
10) |
Ara sınav |
11) |
Proje Sunumu: Çözüm Doğrulaması
Ders: Startup'lar İçin Kaynak Yaratma |
12) |
Konferans: Yatırımcı Konuşma Sunumu
Konuk Konuşmacılar (Melek Yatırımcı ve Girişim Kapitalisti) |
13) |
Ders: Startup'lar için Metrikler
Konuk Konuşmacı (Kurucu) |
14) |
Ders: Startup'ları Yönetmek |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Her oturuma ait okuma materyalleri (notlar, dosyalar vb.) blackboarda yüklenecektir. Telif hakkı bulunan materyallere erişim konusunda bilgilendirme eğitmen tarafından sağlanacaktır.
Ders Kitapları:
• Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup, Bill Aulet
• Disciplined Entrepreneurship Workbook, Bill Aulet
Önerilen okumalar:
• The Start-up Owner’s Manual: Steve Blank and Bob Dorf (2012). K&S Ranch, Inc. Publishers.
• Business Model Generation, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur (Preview version is on BB, you don’t need to purchase)
• Value Proposition Design, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Greg Bernarda, Alan Smith (Preview version is on BB, you don’t need to purchase)
• https://steveblank.com/ blog and Resources for Entrepreneurs section
• https://stratechery.com/ (Ben Thompson. Who knows one post can be used as a midterm exam case)
• http://blog.strategyzer.com/
• https://www.cbinsights.com/research/ and blog
• Twenty Minutes VC Podcast http://www.thetwentyminutevc.com/
• Masters of Scale Podcast https://mastersofscale.com |
Öğretme Teknikleri | Tüm MEF derslerinde olduğu gibi öğretim yöntem ve stratejileri, birbirinizden sorgulama, araştırma ve uygulama yoluyla öğreneceğiniz demokratik bir öğrenme topluluğu oluşturmak için seçilmiştir. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
Bu derste, girişimcilik faaliyetlerinin anlaşılmasını ve uygulanmasını geliştirmek amacıyla etkileşimli çalışmalar, tartışmalar, bireysel veya grup sunumları ve ana konuşmacı dersleri şeklinde pratik öğrenme yöntem ve stratejileri hakim olacaktır. |
Ödev ve Projeler | Ara sınav iş modellerinin bir analist raporundan haritalandırılması üzerinde olacaktır. finansal belgeler (çok temel düzey), bir iş modeli oluşturma becerisi, deney tasarlama becerisi. Ara dönem 1-2'de gerçek durum (bir blog yazısı verilecek ve öğrenciler şirketin iş modelinin haritasını çıkaracak ve yeni girişim/şirket için bazı deneyler tasarlayacak. Ev ödevi ve final projesi, öğrencilerin 2 gruptan oluşan bir ekip oluşturacağı bir başlangıç fikri üzerine olacak). Sorunu/çözümü ve iş fırsatını tanımlayacaklar, ardından gerçek müşterilerle konuşarak varsayımlarını doğrulamaya başlayacaklar, ardından prototipler (açılış sayfaları vb.) hazırlayacaklar ve son olarak başlangıç fikirlerini sunacakları yatırımcı sunumları olacak. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar |
Diğer Aktiviteler | Potansiyel müşterilerin sorunları hakkında konuştuğu sektör fuarlarını veya etkinliklerini ziyaret etmek. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 20 |
Sunum |
1 |
% 10 |
Projeler |
1 |
% 40 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr
Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir.
Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|