ENTR 301 EntrepreneurshipMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ENTR 301
Ders Adı İngilizce Entrepreneurship
Ders Adı Türkçe Girişimcilik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 128 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Ticari operasyonlara ilişkin temel anlayış
Kayıt Kısıtlamaları yalnızca lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Girişimcilik ile ilgili temel konuları öğrenmek, yeni girişim kurma konusunda bilgi tabanı oluşturmak, sınıf ortamında kendi start-up fikirlerini düşünmek, tartışmak ve sunmak.
Ders Açıklaması Bu ders esas olarak öğrencilerin yeni girişim yaratma ve büyütme deneyimlerine odaklı olarak tasarlanmıştır. Ayrıca, ders içeriğinde yeni girişimlerin hayatta kalma ve büyüme yolunda karşılaştıkları problemler de gerçek hayattaki örnekler ışığında detaylı olarak incelenecektir. Dönem boyunca öğrenciler, “Bir girişim fikri ilk adımından itibaren nasıl bulunur ve geliştirilir?” sorusuna, kendi ürün, hizmet veya süreç yaratımı ile ilgili yeni girişim fikirlerini mercek altına alınarak yanıt arayacaklardır. Bu noktada, öğrenciler tarafından bulunacak yaratıcı girişim fikirleri, iş modeli kanvası kullanılarak sınıfta sunulacaktır. Girişimcilik kariyerine özellikle son yıllarda artan oranlarda her disiplinden öğrencinin ilgi göstermesinden dolayı, sadece işletme veya ekonomi alanından değil, genel işletme kavramlarına hakim olan farklı disiplinlerden öğrenciler de katılabileceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) bir kuruluşun iş modelini pazara göre açıklamak
2) bir şirketi analiz etmek için temel iş kavramlarını uygulamak
3) müşteri geliştirme ilkelerini başlangıç ​​​​fikirlerine uygulamak;
4) Vizyonu/değer teklifini müşterilere ve yatırımcılara iletmede ilgili araçları kullanarak sıfırdan bir prototip tasarlamak
5) etkili yazılı ve sözlü iletişimleri organize etmek ve sunmak
6) etkin bir şekilde işlev görmek ve bir ekibin kompozisyonunu, organizasyonunu ve performansını değerlendirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ , June 2018
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. HANDE KARADAĞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders: Derse giri nNedir: - İşletme - Girişimcilik - Startup ile Şirket arasındaki fark - Yeni Girişim Oluşturma Süreci Çalıştay: Yeni İş Modeli Üretimi - İş Modeli Kanvasına ve Yalın Girişim yaklaşımına giriş
2) Atölye: Fikir
3) Atölye: Birincil Pazar Araştırması
4) Proje Sunumu : Problem Doğrulaması Ders: Ürün Geliştirme - Kullanım Senaryosu tanımı
5) Ders: Deney Tasarımı Atölye: Ürün Geliştirme - Üst Düzey Ürün Spesifikasyonu
6) Atölye: Rekabetçi Strateji Geliştirme
7) Ders: Satış ve Dağıtım Konuk Konuşmacılar (Kurucu)
8) Ders: Gelir Modelleri ve fiyatlandırma Ders: Girişimciler için Finans
9) Ders: Girişimciler için Finans Konuk Konuşmacı (Kurucu)
10) Ara sınav
11) Proje Sunumu: Çözüm Doğrulaması Ders: Startup'lar İçin Kaynak Yaratma
12) Konferans: Yatırımcı Konuşma Sunumu Konuk Konuşmacılar (Melek Yatırımcı ve Girişim Kapitalisti)
13) Ders: Startup'lar için Metrikler Konuk Konuşmacı (Kurucu)
14) Ders: Startup'ları Yönetmek
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHer oturuma ait okuma materyalleri (notlar, dosyalar vb.) blackboarda yüklenecektir. Telif hakkı bulunan materyallere erişim konusunda bilgilendirme eğitmen tarafından sağlanacaktır. Ders Kitapları: • Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup, Bill Aulet • Disciplined Entrepreneurship Workbook, Bill Aulet Önerilen okumalar: • The Start-up Owner’s Manual: Steve Blank and Bob Dorf (2012). K&S Ranch, Inc. Publishers. • Business Model Generation, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur (Preview version is on BB, you don’t need to purchase) • Value Proposition Design, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Greg Bernarda, Alan Smith (Preview version is on BB, you don’t need to purchase) • https://steveblank.com/ blog and Resources for Entrepreneurs section • https://stratechery.com/ (Ben Thompson. Who knows one post can be used as a midterm exam case) • http://blog.strategyzer.com/ • https://www.cbinsights.com/research/ and blog • Twenty Minutes VC Podcast http://www.thetwentyminutevc.com/ • Masters of Scale Podcast https://mastersofscale.com
Öğretme TeknikleriTüm MEF derslerinde olduğu gibi öğretim yöntem ve stratejileri, birbirinizden sorgulama, araştırma ve uygulama yoluyla öğreneceğiniz demokratik bir öğrenme topluluğu oluşturmak için seçilmiştir. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır. Bu derste, girişimcilik faaliyetlerinin anlaşılmasını ve uygulanmasını geliştirmek amacıyla etkileşimli çalışmalar, tartışmalar, bireysel veya grup sunumları ve ana konuşmacı dersleri şeklinde pratik öğrenme yöntem ve stratejileri hakim olacaktır.
Ödev ve ProjelerAra sınav iş modellerinin bir analist raporundan haritalandırılması üzerinde olacaktır. finansal belgeler (çok temel düzey), bir iş modeli oluşturma becerisi, deney tasarlama becerisi. Ara dönem 1-2'de gerçek durum (bir blog yazısı verilecek ve öğrenciler şirketin iş modelinin haritasını çıkaracak ve yeni girişim/şirket için bazı deneyler tasarlayacak. Ev ödevi ve final projesi, öğrencilerin 2 gruptan oluşan bir ekip oluşturacağı bir başlangıç ​​fikri üzerine olacak). Sorunu/çözümü ve iş fırsatını tanımlayacaklar, ardından gerçek müşterilerle konuşarak varsayımlarını doğrulamaya başlayacaklar, ardından prototipler (açılış sayfaları vb.) hazırlayacaklar ve son olarak başlangıç ​​fikirlerini sunacakları yatırımcı sunumları olacak.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerPotansiyel müşterilerin sorunları hakkında konuştuğu sektör fuarlarını veya etkinliklerini ziyaret etmek.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 2 20 2 44
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5