Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HCIV 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | History of Civilizations I | ||||
Ders Adı Türkçe | Uygarlıklar Tarihi I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Etkileşim ve tartışma odaklı bir sınıf ortamında medeniyetlerin yükselişine ve düşüşüne neden olan siyasi, sosyal ve ekonomik dinamikleri anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Ders, dünya uygarlıklarının doğuşu ve gelişimine odaklanmaktadır. Klasik Yunan, Roma ve Avrupa uygarlıklarının yanında, Avrupa-merkezci bir bakıştan kaçınmak için, Çin, Hindistan, İslam uygarlıklarına ve Amerika’da ortaya çıkan ilk uygarlıklara da yer vermektedir. Devletlerin oluşumu ve farklı toplumsal aktörlerle etkileşimleri de özellikle incelenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygarlıkların yükselişinden önceki dünyayı anlamak 2) İlk uygarlıkların yükseliş nedenlerini anlamak 3) Uygarlıkların yükselişiyle birlikte toplumsal sınıfların ve eşitsizliklerin ortaya çıkışını açıklamak 4) İlk uygarlıklarda dinlerin temel dinamiklerini anlamak 5) İlk uygarlıklarda devlet yapılarının ve bürokrasilerin temel dinamiklerini açıklamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | Sınav |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Sınav |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Sınav |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Sınav |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | BEGÜM UZUN TAŞKIN , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Klasik Yunan Uygarlığı I |
3) | Klasik Yunan Uygarlığı II |
4) | Çin Uygarlığı |
5) | Hint Uygarlığı |
6) | Roma Cumhuriyeti'nden Dünya Uygarlığına |
7) | Ara dönem sınavı |
8) | Erken Orta Çağ'da Batı Uygarlığı |
9) | Bizans Devleti ve Toplumu |
10) | İslam Uygarlığı'nın Oluşumu ve Genişlemesi |
11) | Klasik dönem sonrası Afrika Uygarlığı |
12) | Geç Orta Çağ'da Avrupa |
13) | Amerika Kıtası'nın İlk Uygarlıkları |
14) | Rönesans |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | The Heritage of World Civilizations, Combined Volume, 10e by Albert M. Craig, William A. Graham, Donald M. Kagan, Steven Ozment, Frank M. Turner. Revel book of Pearson. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme yöntemleri içinde yer alan ders öncesi videolar, ders öncesi ödevler, grup tartışmaları, kısa sınavlar ve ders sonrası değerlendirmeler. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard ödevleri | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
taskinbe@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 13 | 2 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 4 | 1 | 1 | 8 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |