HCIV 101 History of Civilizations IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HCIV 101
Ders Adı İngilizce History of Civilizations I
Ders Adı Türkçe Uygarlıklar Tarihi I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Etkileşim ve tartışma odaklı bir sınıf ortamında medeniyetlerin yükselişine ve düşüşüne neden olan siyasi, sosyal ve ekonomik dinamikleri anlamak.
Ders Açıklaması Ders, dünya uygarlıklarının doğuşu ve gelişimine odaklanmaktadır. Klasik Yunan, Roma ve Avrupa uygarlıklarının yanında, Avrupa-merkezci bir bakıştan kaçınmak için, Çin, Hindistan, İslam uygarlıklarına ve Amerika’da ortaya çıkan ilk uygarlıklara da yer vermektedir. Devletlerin oluşumu ve farklı toplumsal aktörlerle etkileşimleri de özellikle incelenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uygarlıkların yükselişinden önceki dünyayı anlamak
2) İlk uygarlıkların yükseliş nedenlerini anlamak
3) Uygarlıkların yükselişiyle birlikte toplumsal sınıfların ve eşitsizliklerin ortaya çıkışını açıklamak
4) İlk uygarlıklarda dinlerin temel dinamiklerini anlamak
5) İlk uygarlıklarda devlet yapılarının ve bürokrasilerin temel dinamiklerini açıklamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Sınav
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Sınav
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Sınav
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Sınav
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Sınav
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Sınav
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Sınav
Hazırlayan ve Tarih BEGÜM UZUN TAŞKIN , December 2023
Ders Koordinatörü BEGÜM UZUN TAŞKIN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM UZUN TAŞKIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Klasik Yunan Uygarlığı I
3) Klasik Yunan Uygarlığı II
4) Çin Uygarlığı
5) Hint Uygarlığı
6) Roma Cumhuriyeti'nden Dünya Uygarlığına
7) Ara dönem sınavı
8) Erken Orta Çağ'da Batı Uygarlığı
9) Bizans Devleti ve Toplumu
10) İslam Uygarlığı'nın Oluşumu ve Genişlemesi
11) Klasik dönem sonrası Afrika Uygarlığı
12) Geç Orta Çağ'da Avrupa
13) Amerika Kıtası'nın İlk Uygarlıkları
14) Rönesans
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThe Heritage of World Civilizations, Combined Volume, 10e by Albert M. Craig, William A. Graham, Donald M. Kagan, Steven Ozment, Frank M. Turner. Revel book of Pearson.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme yöntemleri içinde yer alan ders öncesi videolar, ders öncesi ödevler, grup tartışmaları, kısa sınavlar ve ders sonrası değerlendirmeler.
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi taskinbe@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 13 2 3 2 91
Ödevler 4 1 1 8
Ara Sınavlar 1 9 2 11
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5