Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 101 | ||||
Course Title in English | Roman Law: General Provisions | ||||
Course Title in Turkish | Roma Hukuku: Genel Hükümler | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will have an understanding of the historical development of Roman law and its impact on the legal systems of continental Europe. | ||||
Course Description | This course aims to introduce historical knowledge as an introduction to Roman law, Roman law’s influence on modern legal systems, the concept of competence in law and the validity of legal actions. | ||||
Course Description in Turkish | Roma hukukuna giriş için gerekli tarihi bilgi, Roma hukukunun modern hukukları etkileme süreci ve biçimi, ehliyet, hukuki işlemlerin geçerliliği temel kavramlar incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Roma devletinin devirlerini bilir. 2) Roma Hukukunun oluşumu ve geçtiği evreleri değerlendirir. 3) Roma hukukunun Kıta Avrupası sistemleri üzerindeki etkilerini kavrar. 4) Roma hukukunun temel kavramlarını Türk hukukuyla mukayeseli olarak analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | HAVVA KARAGÖZ , January 2024 |
Course Coordinator | HAVVA KARAGÖZ |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Roma Devletinin siyasi devirleri (Krallık Devri, Cumhuriyet Devri) |
2) | Roma Devletinin siyasi devirleri (İlk İmparatorluk Devri, Son İmparatorluk Devri) |
3) | Roma Hukuku’nun devirleri (Eski Hukuk Devri, Klasik Hukuk Devri) |
4) | Roma Hukuku’nun devirleri (Klasik Hukuk Devri, Klasik Sonrası Devir) Roma Hukuku’nun modern hukukları etkileme süreci ve modern hukuklara etkisi |
5) | Ius (Hukuk), hak (ius) ve dava (actio) |
6) | Hak ehliyeti |
7) | Roma ailesi ve patria potestas |
8) | Vesayet ve kayyımlık |
9) | Vize |
10) | Hukuki olay ve hukuki muamele |
11) | Fiil ehliyeti |
12) | Hukuki muamelenin arızî unsurları |
13) | Hukuki muamelelerin hükümsüzlüğü |
14) | Hukuki muamelelerin hükümsüzlüğü |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | Ziya Umur, Roma Hukuku Ders Notları, İstanbul. Belgin Erdoğmuş-Bülent Tahiroğlu, Roma Hukuku Dersleri, Tarihi Giriş Temel Kavramlar, İstanbul. Özcan Karadeniz Çelebican, Roma Hukuku, Tarihi Giriş, Ankara. Andreas B. Schwartz, Roma Hukuku Dersleri I, Tarihi Kısım ve Umumi Doktrinler, Çeviren Türkan Basman, İstanbul. Ziya Umur, Roma Hukuku Lügatı, İstanbul. Paul Koschaker, Kudret Ayiter, Roma Özel Hukukunun Ana Hatları, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & Case Studies | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
karagozh@mef.edu.tr 0212 395 36 04 Midterm: %40 Final: %60 Office Hours: Tuesdays, 14-16 Tel.0.212.395.36.04 karagozh@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Proje | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |