HUK 107 Medeni Hukuk I: Giriş/Temel Kavramlar/Kişiler HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 107
Course Title in English Civil Law I: Introduction/Basic Concepts/Law of Persons
Course Title in Turkish Medeni Hukuk I: Giriş/Temel Kavramlar/Kişiler Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 110 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge N/A
Co-requisites None
Registration Restrictions N/A
Overall Educational Objective Students will learn the fundamental principles, foundations and institutions of Turkish Civil Law.
Course Description The first part of the course aims to teach students general principles, sources and key concepts of civil law. The second part of the course will comprise of the law of persons, where students will learn about natural and legal personalities, capacity, protection of personality, personal status.
Course Description in Turkish Ders kapsamında öğrenciler önce medeni hukukun genel ilkelerini, kaynakları ve temel kavramları öğrenecektir. Dersin ikinci bölümünde ise kişiler hukuku ele alınacak olup hak ve fiil ehliyeti, kişiliğin korunması, kişisel durum sicilleri ve tüzel kişiler gibi konulara yer verilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 1. Medeni Hukukun temel kavramlarını kavrar. Başlangıç hükümlerini tartışır. Gerçek kişileri ve bunların ehliyetlerini karşılaştırmalı olarak kavrar. Tüzel kişileri, bunların kuruluş ve işleyişlerini, organlarını ve sona ermeleriyle, sona ermenin sonuçlarını kavrar ve yorumlar.
2) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 2. Başlangıç hükümlerini tartışır.
3) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 3. Gerçek kişileri ve bunların ehliyetlerini karşılaştırmalı olarak kavrar.
4) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 4. Tüzel kişileri, bunların kuruluş ve işleyişlerini, organlarını ve sona ermeleriyle, sona ermenin sonuçlarını kavrar ve yorumlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN , January 2024
Course Coordinator İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Medeni Hukuka Giriş ve Temel Kavramlar; Medeni Hukukun Anlamı ve Konusu
2) Medeni Hukukun Düzenleniş Tarzı Bakımından Çeşitli Sistemler; Bulunduğumuz Grupta Kanunlaştırma Hareketi ve İsviçre Medeni Kanunu'nun Yapılışı
3) Türkiye'de Medeni Hukuk Alanında Kanunlaştırma Hareketleri ve Medeni Kanun; Hukukta Kaynak Kavramı ve Medeni Hukukun Yürürlük Kaynaklarına Genel Bakış
4) Medeni Hukuk Kurallarının Uygulanması, Hükümlerin Yorumlanması, Kanun Boşluğu Kavramı
5) Boşluk doldurma: Örf ve Adet Hukuku, Hakim Tarafından Yaratılan Hukuk; Medeni Hukuk Uygulamasında Bilimsel Görüşlerin ve Yargı Kararların Rolü
6) Hak Kavramı; Hakların Çeşitleri
7) Hak Sahibi; Hakların Kazanılması ve Kaybedilmesi; Hakların Kazanılmasında İyiniyetin Rolü
8) Vize Haftası
9) Hakların Kullanılması ve Dürüstlük Kuralına Uyma Zorunluluğu; Hakların Korunması
10) Kişiler Hukukuna Giriş; Kişiliğin Başlangıcı ve Sona Ermesi
11) Hak Ehliyeti
12) Fiil Ehliyeti, Türleri
13) Kişisel Durum; Kişiliğin Korunması
14) Tüzel Kişiler; Tüzel Kişilere İlişkin Genel Kurallar; Dernekler; Vakıflar
Required/Recommended ReadingsRequired Materials: At least one of the following course materials is required: Medeni Hukuk Cilt I, Gökhan Antalya / Murat Topuz, Seçkin Yayınları, son bası Yeni Medeni Kanuna Göre Medeni Hukuk (Temel Bilgiler), Aydın Zevkliler / Ayşe Havutçu / Şeref Ertaş / M. Beşir Acabey / Damla Gürpınar, Turhan Kitabevi, son bası Türk Medeni Hukuku, Zafer Zeytin / Ömer Ergün, Seçkin Yayınları, son bası Medeni Hukuk Temel Bilgiler, Ahmet Kılıçoğlu, Turhan Kitabevi, son bası. Medeni Hukuk (Temel Kavramlar - Başlangıç Hükümleri - Kişiler Hukuku), Ahmet Kılıçoğlu, Turhan Kitabevi, son bası. Medeni Hukuk Giriş - Kaynaklar - Temel Kavramlar, M. Kemal Oğuzman / Nami Barlas, Oniki Levha, son bası. Kişiler Hukuku, M. Kemal Oğuzman / Özer Seliçi / Saibe Oktay Özdemir, Filiz Kitabevi, son bası. Türk Özel Hukuku Cilt I: Temel Kavramlar ve Başlangıç Hükümleri, Mustafa Dural / Suat Sarı, Filiz Kitabevi, son bası. Türk Özel Hukuku Cilt II: Kişiler Hukuku, Mustafa Dural / Tufan Öğüz, Filiz Kitabevi, son bası. Medeni Hukuk, Rona Serozan, Vedat Yayıncılık, son bası. Medeni Hukuk (Medeni Hukuka Giriş - Kişiler Hukuku - Aile Hukuku), Serap Helvacı / Fulya Erlüle, Legal Yayıncılık, son bası. Recommended Materials: Medeni Hukuka Giriş - Bölüm I, Haluk Nami Nomer / Pakize Ezgi Akbulut, Filiz Kitabevi, son bası. Medeni Hukuk Pratik Çalışmaları Cilt I, Belen/Çelebi/Kır/Şengül/Çabri/Koçak Diker/Apaydın/Daver, Beta Yayınevi, son bası. Medeni Hukuk Pratik Çalışmaları (Yeni Medeni Kanuna göre İşlenmiş), Aydın Zevkliler / Ayşe Havutçu / Damla Gürpınar / Emre Cumalıoğlu / Hakan Albaş / Mehmet B. Acabey / İlknur Serdar, Turhan Kitabevi, son bası. Medeni Hukuk Pratik Çalışmaları, Serap Helvacı/Gediz Kocabaş, Legal Yayınları, son bası. Medeni Hukuk Temel Kavramlar ve Kişiler Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Aslı Makaracı / Seda Öktem Çevik / Gülen Sinem Tek / Ş. Deren Gündüz, Vedat Kitapçılık, son bası. Medeni Hukuk Pratik Çalışmaları, Ahmet Kılıçoğlu / Kumru Kılıçoğlu Yılmaz, Turhan Kitabevi, son bası. Medeni Hukuk Pratik Çalışmaları, M. Kemal Oğuzman / Aydın Aybay / Suat Sarı, Filiz Kitabevi, son bası.
Teaching MethodsTheoretical evaluation of the subjects during lectures, followed by analysis of court cases and case studies.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration isintanp@mef.edu.tr
+902123953600
Office: MEF University Office (5th floor) Office Hours: By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 1 84
Laboratuvar 14 0 0
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 16 1 17
Total Workload 110
Total Workload/25 4.4
ECTS 4