Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 201 | ||||
Course Title in English | Criminal Law: General Provisions I | ||||
Course Title in Turkish | Ceza Hukuku: Genel Hükümler I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 101 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | To teach the basic concepts of criminal law and the general theory of crime. | ||||
Course Description | Criminal law is mainly concerned with those violations of social order which are regulated as crimes and their prescribed punishments. In this course, the terms of crime and punishment will be covered and the sources and general principles of criminal law and techniques of interpretation governing criminal law will be examined. Additionally, the general theory of crime will be analysed, whose main objective is to break down the crime into its components and explore the theory of crime. | ||||
Course Description in Turkish | Ceza hukuku, sosyal düzenin bozulmasına yol açan ve “suç” olarak düzenlenen fiilleri ve bunlar için öngörülen ceza ve güvenlik tedbirlerini inceler. Bu ders çerçevesinde, öncelikle suç ve ceza kavramları ele alınacak, ceza hukukunun kaynakları, ceza hukukuna hakim olan genel ilkeler ile yorum teknikleri üzerinde durulacaktır. Devamında, suçu çeşitli unsurlara ayırarak analiz etmek üzere, “Suç Genel Teorisi” incelenmeye başlanacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 1.Ceza hukukunun temel kavramlarını anlarlar. 2) 2.Bunlardan yararlanarak somut sorunları çözme becerisi elde ederler. 3) 3.Suç genel teorisini gerçek yaşamdaki olaylara uygulayabilirler. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | RAĞIP BARIŞ ERMAN |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi RAĞIP BARIŞ ERMAN |
Hafta | Konu |
1) | Ceza Hukukunun Amacı ve Tarihçesi |
2) | Ceza Hukukuna Hakim İlkeler 1: Ceza Sorumluluğunun Şahsiliği, Tüzel Kişilerin Sorumluluğu |
3) | Ceza Hukukuna Hakim İlkeler 2: Suçta ve Cezada Kanunilik İlkesi |
4) | Ceza Yasalarının Zaman Bakımından Uygulanması |
5) | Ceza Yasalarının Yer Bakımından Uygulanması |
6) | Suç Genel Teorisine Giriş, Suçun Yapısı |
7) | Suçun Kanuni Unsurları ve Unsurların Dışında Kalan Öğeler |
8) | Vizeler |
9) | Maddi Unsur 1: Hareket ve Netice |
10) | Maddi Unsur 2: Nedensellik Bağı ve Objektif İsnadiyet |
11) | Manevi Unsur 1: Kast |
12) | Manevi Unsur 2: Taksir |
13) | Manevi Unsur 3: Kastı Etkileyen Hata |
14) | Genel Tekrar |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Berrin AKBULUT, Ceza Hukuku Genel Hükümler M. Emin ARTUK – Ahmet GÖKCEN, Ceza Hukuku Genel Hükümler Nur CENTEL – Hamide ZAFER – Özlem Yenerer ÇAKMUT, Türk Ceza Hukukuna Giriş Timur DEMİRBAŞ, Ceza Hukuku Genel Hükümler Zeki HAFIZOĞULLARI – Muharrem ÖZEN, Türk Ceza Hukuku (Genel Hükümler) Hakan HAKERİ, Ceza Hukuku Genel Hükümler Kayıhan İÇEL, Ceza Hukuku Genel Hükümler Mahmut KOCA – İlhan ÜZÜLMEZ, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ – İlker TEPE, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler İzzet ÖZGENÇ, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler Bahri ÖZTÜRK – Mustafa Ruhan ERDEM, Uygulamalı Ceza Hukuku ve Güvenlik Tedbirleri Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Hukuku Genel Hükümler Nevzat TOROSLU, Ceza Hukuku Genel Kısım Hamide ZAFER, Ceza Hukuku Genel Hükümler *The latest editions of all books are recommended. ** Having an up-to-date and printed Constitution and penal code is required. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning applications, theoretical lectures followed by practical studies in which decision reviews and case solutions are made on the subject. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ermanr@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 1 | 1 | 28 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 101 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |