Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | HUK 203 | |||||
Course Title in English | Administrative Law I | |||||
Course Title in Turkish | İdare Hukuku I | |||||
Language of Instruction | TR | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 112 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | The student is expected to know the basic concepts of law and to have a background in Constitutional Law. | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | |||||
Overall Educational Objective | Students will learn the constitutional principles that dominate administrative law, Turkish administrative organization, administrative activities and the basic principles and concepts related to them. | |||||
Course Description | Constitutionals principles relating to administrative law and generel principles and concepts of the Turkish administrative organisation, administrative activities. | |||||
Course Description in Turkish | İdare hukukuna hakim olan anayasal ilkeler, Türk idare teşkilatı, idarenin faaliyetleri |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Anayasal ilkelerin Türk idare hukukuyla ilişkisini ve bu ilkelerin idare hukuku üzerindeki etkilerini analiz edebilir. 2) Türk idare teşkilatına hakim olan anayasal ilkeleri tanımlar ve bu bilgiler ışığında teşkilat şemasını çizer. 3) Merkezden yönetim ve yerinden yönetim teşkilatlarını organizasyon ve fonksiyonları açısından karşılaştırır. 4) Yerinden yönetim kuruluşlarının türlerini ve bu türlerin kendine özgü karakterini açıklayabilir. 5) İdari faaliyet türlerini ve bu faaliyet türleriyle bağlantılı olarak sahip olduğu yetki ve görevlerini açıklayabilir. 6) İdare hukukuna ilişkin anayasal ilkeler, Türk idare teşkilatı ve idari faaliyetler konularında edindiği bilgileri somut uyuşmazlıkları çözerken kullanabilme becerisi edinir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024 |
Course Coordinator | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma-Ders Kitapları ve İşlenişi Hakkında Bilgi-Dersin Anlam ve Önemi İdare Hukukunun Görev Alanı-İdari Fonksiyon Kavramı |
2) | Türk İdare Hukukuna İlişkin Anayasal İlkeler Hukuk Devleti İlkesi |
3) | Eşitlik İlkesi, Sosyal Devlet İlkesi, Laiklik İlkesi |
4) | Türk İdari Teşkilatına İlişkin Anayasal İlkeler |
5) | Merkezi İdare Teşkilatı |
6) | Yerinden Yönetim Teşkilatı: Yerel Yönetimler Ara Sınava Hazırlık Pratikleri ve Genel Tekrar |
7) | Ara sınav |
8) | Yerinden Yönetim Teşkilatı: Hizmet Yerinden Yönetimleri |
9) | İdari faaliyetler: Planlama Faaliyeti-Özendirme, Teşvik Faaliyeti |
10) | Kolluk Faaliyeti: Kolluk Faaliyeti Türleri |
11) | Kolluk Faaliyeti: Kolluk Yetkisi ve Sınırları |
12) | Kamu Hizmeti Faaliyeti: Kamu Hizmeti Tanımı ve Ölçütleri |
13) | Kamu Hizmeti Faaliyeti: Kamu Hizmeti Türleri |
14) | Kamu Hizmeti Gördürülme Usulleri |
15) | Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık |
16) | Final Sınavı |
Required/Recommended Readings | İdare Hukuku, Turgut TAN, Turhan Kitabevi, Ankara, Eylül 2021. İdare Hukuku, Turan YILDIRIM, Özge OKAY TEKİNSOY, Nur KAMAN, Melikşah YASİN, Eyüp ÖZDEMİR, Gül ÜSTÜN, Hüseyin Melih ÇAKIR 12 Levha Yayınevi, İstanbul, Ekim 2021. İdare Hukuku Dersleri, Kemal GÖZLER, Gürsel KAPLAN, Ekin Yayınevi, Eylül 2022. İdare Hukuku, Metin GÜNDAY, İmaj Yayınevi, Ankara, Kasım 2017. İdare Hukuku Mevzuatı Çocuk Yasası, Ian McEwan, Yapıkredi Yayınları. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures, video watching, practical work in the form of teamwork | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
hacimuratlarz@mef.edu.tr MEF University Office (5th Floor) By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 112 | ||||||
Total Workload/25 | 4.5 | ||||||
ECTS | 4 |