Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | HUK 204 | |||||
Course Title in English | Administrative Law II | |||||
Course Title in Turkish | İdare Hukuku II | |||||
Language of Instruction | TR | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Bahar | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 112 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | The student is expected to know the basic concepts of law and to have a background in Constitutional Law. | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | Students will learn the basic principles and concepts of administrative transactions, administrative actions, administrative contracts, public officials, public property and financial responsibility of the administration. | |||||
Course Description | General principles and concepts of the topics of administrative acts, actions and contracts, public officer, public property and the administration’s financial responsibility. | |||||
Course Description in Turkish | idarenin faaliyetleri, idari işlemler, idari eylemler, idari sözleşmeler ve idarenin mali sorumluluğu konularına hakim olan temel ilkeler ve kavramlar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İdari işlem ve idari eylem kavramlarını tanımlar ve karşılaştırır. 2) İdarenin sözleşmeleriyle idari sözleşme kavramının farklarını açıklar, idari sözleşme türlerini tespit eder. 3) İdarenin sözleşme yapma usulünü açıklar ve bu usule aykırılık durumlarını tespit eder. 4) Kamu görevlilerine ilişkin hukuksal rejimi ve bu rejimin kendine özgü niteliklerini açıklar. 5) Kamu malları teorisini, kamu malları hukuksal rejimini açıklar, kamu mallarını idarenin özel mallarından ayırt eder. 6) İdarenin sorumluluk esaslarını tanımlar ve örnek verir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024 |
Course Coordinator | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma-Ders Kitapları ve İşlenişi Hakkında Bilgi-Dersin Anlam ve Önemi |
2) | İdari İşlem Teorisi: İdari Eylem-İdari İşlem Ayrımı, İdari İşlem Türleri |
3) | İdari İşlem Teorisi: İdari İşlemin Unsurları ve Hukuka Aykırılık Halleri |
4) | İdari Sözleşmeler: İdarenin Sözleşmeleri-İdari Sözleşme Ayrımı, İdari Sözleşme Ölçütleri |
5) | İdarenin Sözleşme Yapma Usulleri: Kamu İhale Rejimi |
6) | Genel Tekrar – Sınava Hazırlık Pratikleri |
7) | Ara Sınav |
8) | Kamu Görevlileri: Kamu Görevlisi Kavramı, Kamu Görevlisinin Hak ve Yükümlülükleri |
9) | Kamu Görevlileri: Disiplin Hukuku ve Kamu Görevlilerinin Yargılanması |
10) | Kamu Malları: Kamu Malları Kavramı, Kamu Malları Türleri |
11) | Kamu Malları: Kamu Malı Niteliğini Kazanma ve Kaybetme, Koruma Rejimi |
12) | İdarenin Mali Sorumluluğu I: Hukuki Esaslar |
13) | İdarenin Mali Sorumluluğu II: Sorumluluğun Şartları ve Sorumluluğu Kaldıran ve Azaltan Durumlar |
14) | Genel Tekrar-Sınava Hazırlık Pratikleri |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Administrative Law, Turgut TAN, Turhan Kitabevi, Ankara, latest edition. Administrative Law, Turan YILDIRIM, Okay TEKİNSOY, Nur KAMAN, Melikşah YASİN, Eyüp ÖZDEMİR, 12 Levha Publishing House, Istanbul, latest edition. Administrative Law, Kemal Gözler, Gürsel Kaplan, Ekin Basım Yayın, Bursa, latest edition. Administrative Law, Metin GÜNDAY, İmaj Publishing House, Ankara, November 2017. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures, watching videos, practical exercises prepared in advance and based on active discussion in class | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
hacimuratlarz@mef.edu.tr MEF University Office (5th Floor) By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 112 | ||||||
Total Workload/25 | 4.5 | ||||||
ECTS | 4 |