HUK 204 İdare Hukuku IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 204
Course Title in English Administrative Law II
Course Title in Turkish İdare Hukuku II
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 112 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge The student is expected to know the basic concepts of law and to have a background in Constitutional Law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn the basic principles and concepts of administrative transactions, administrative actions, administrative contracts, public officials, public property and financial responsibility of the administration.
Course Description General principles and concepts of the topics of administrative acts, actions and contracts, public officer, public property and the administration’s financial responsibility.
Course Description in Turkish idarenin faaliyetleri, idari işlemler, idari eylemler, idari sözleşmeler ve idarenin mali sorumluluğu konularına hakim olan temel ilkeler ve kavramlar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İdari işlem ve idari eylem kavramlarını tanımlar ve karşılaştırır.
2) İdarenin sözleşmeleriyle idari sözleşme kavramının farklarını açıklar, idari sözleşme türlerini tespit eder.
3) İdarenin sözleşme yapma usulünü açıklar ve bu usule aykırılık durumlarını tespit eder.
4) Kamu görevlilerine ilişkin hukuksal rejimi ve bu rejimin kendine özgü niteliklerini açıklar.
5) Kamu malları teorisini, kamu malları hukuksal rejimini açıklar, kamu mallarını idarenin özel mallarından ayırt eder.
6) İdarenin sorumluluk esaslarını tanımlar ve örnek verir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024
Course Coordinator ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ

Course Contents

Hafta Konu
1) Tanışma-Ders Kitapları ve İşlenişi Hakkında Bilgi-Dersin Anlam ve Önemi
2) İdari İşlem Teorisi: İdari Eylem-İdari İşlem Ayrımı, İdari İşlem Türleri
3) İdari İşlem Teorisi: İdari İşlemin Unsurları ve Hukuka Aykırılık Halleri
4) İdari Sözleşmeler: İdarenin Sözleşmeleri-İdari Sözleşme Ayrımı, İdari Sözleşme Ölçütleri
5) İdarenin Sözleşme Yapma Usulleri: Kamu İhale Rejimi
6) Genel Tekrar – Sınava Hazırlık Pratikleri
7) Ara Sınav
8) Kamu Görevlileri: Kamu Görevlisi Kavramı, Kamu Görevlisinin Hak ve Yükümlülükleri
9) Kamu Görevlileri: Disiplin Hukuku ve Kamu Görevlilerinin Yargılanması
10) Kamu Malları: Kamu Malları Kavramı, Kamu Malları Türleri
11) Kamu Malları: Kamu Malı Niteliğini Kazanma ve Kaybetme, Koruma Rejimi
12) İdarenin Mali Sorumluluğu I: Hukuki Esaslar
13) İdarenin Mali Sorumluluğu II: Sorumluluğun Şartları ve Sorumluluğu Kaldıran ve Azaltan Durumlar
14) Genel Tekrar-Sınava Hazırlık Pratikleri
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended ReadingsAdministrative Law, Turgut TAN, Turhan Kitabevi, Ankara, latest edition. Administrative Law, Turan YILDIRIM, Okay TEKİNSOY, Nur KAMAN, Melikşah YASİN, Eyüp ÖZDEMİR, 12 Levha Publishing House, Istanbul, latest edition. Administrative Law, Kemal Gözler, Gürsel Kaplan, Ekin Basım Yayın, Bursa, latest edition. Administrative Law, Metin GÜNDAY, İmaj Publishing House, Ankara, November 2017.
Teaching MethodsTheoretical lectures, watching videos, practical exercises prepared in advance and based on active discussion in class
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 14 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration hacimuratlarz@mef.edu.tr

MEF University Office (5th Floor) By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 1 84
Laboratuvar 14 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 112
Total Workload/25 4.5
ECTS 4