PSYC 384 Culture and PsychopathologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 384
Ders Adı İngilizce Culture and Psychopathology
Ders Adı Türkçe Kültür ve Psikopatoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 162 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 208 - Adult Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yetişkin Psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Kültürün “şekli” ve zihinsel bozuklukların seyrini nasıl etkileyebileceğini değerlendirmek ve tartışmak ve kültürel olarak bilgilendirilmiş araştırma uygulamaları için zihinsel sağlık üzerine giriş bilgilerini edinmek.
Ders Açıklaması Bu ders psikopatolojinin ortaya çıkması ve devam etmesindeki kültürel faktörlerin rolüne odaklanır. Psikolojik bozuklukların evrenselleştirilmiş görüşüne karşı eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar ve kültürel kavram ve anlamların kültürel farklılıklar bağlamında kavramsallaştırmayı, algılamayı, sağlık arama davranışlarını, değerlendirmeyi ve teşhisi nasıl etkileyebileceğini tanıtır. Ders, cinsiyet, din, sosyoekonomik durum ve psikolojik bozukluklar arasındaki ilişkiyi, kültüre bağlı sendromları, ağrı kavramının kültürler arası karşılığını, kültürler arası ölçümle ilgili konuları ve duygudurum bozuklukları, yeme bozuklukları, anksiyete bozuklukları ve psikotik bozukluklar dahil olmak üzere spesifik bozuklukları kapsayacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kültürün zihinsel bozuklukların gelişimini ve bakımını etkileyebileceği farklı yolları açıklamak
2) Kültürler arası zihinsel bozuklukların farklı tezahürlerini bilmek ve belirli kültürel faktörlerin belirli zihinsel bozukluklar üzerindeki etkisini değerlendirmek
3) Zihinsel bozukluklar üzerinde, bireyler arası benzerlikler (etic) ve kültüre özgü (emic) yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirmek
4) Kültürel klinik psikolojide yaygın olarak kullanılan temel araştırma yöntemlerini ve sorularını belirlemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih FULYA ÖZCANLI , November 2024
Ders Koordinatörü FULYA ÖZCANLI
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi FULYA ÖZCANLI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kültür ve Psikopatolojiye Giriş
2) Kültür ve Ruh Sağlığı Üzerine Yaklaşımlar
3) Kültür ve Ruh Sağlığı Değerlendirmesi
4) Psikoterapi sürecindeki din ve diğer kültürel faktörler
5) Kronik ağrı: Ağrıya karşı kültürel duyarlılık
6) Kültür ve Duygudurum Bozuklukları
7) Kültür ve Kaygı Bozuklukları
8) Arasınav
9) Kültür ve OKB-Spektrum Bozuklukları
10) Travmatik Streste Kültürel Faktörler
11) Kültür ve Psikotik Bozukluklar
12) Kültür ve Yeme Bozuklukları
13) Kültür ve İntihar
14) Tekrar
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Kirmayer, L.J., & Swartz, L. (2013). Culture and Psychopathology. 2. DSM-5 Handbook on Cultural Formulation Interview. 3. Watters, E. (2010). Crazy like Us: The Globalization of the America Psyche. 4. Eshun, S., & Gurung, A. R. R. (2009). Culture Ek olarak,bir dizi gerekli ampirik makale ve kitap bölüm olacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders tamamen ters-yüz formatta işlenecektir. Her dersten önce, öğrencilere haftanın konusuyla ilgili kitap bölümlerini ve/veya ampirik makaleleri içeren bir dizi okuma verilecektir. Her hafta, bir öğrenci konunun sunumundan ve sınıf tartışmalarına liderlik etmekten sorumlu olacaktır. Her öğrencinin haftanın materyalini okuyarak sınıfa gelmesi ve sorularını sınıf tartışması için hazırlaması beklenmektedir. Sınıf tartışmalarında, öğrenciler katkılarına göre değerlendirilecektir.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler, hakemli psikoloji dergilerinde yayınlanan araştırma makalelerini okuyacak ve bu okumalara dayanan sınıf tartışmalarına aktif olarak katılacaklardır. Her hafta, bir öğrenci makale sunumundan ve önde gelen sınıf tartışmalarından sorumlu olacaktır. Ek olarak öğrenciler, kültürler arası bir zihinsel bozukluğu karşılaştıran veya Türkiye'deki bazı zihinsel bozukluklardaki kültürel olarak spesifik faktörlere odaklanan son gelişmeleri içeren makalelere bir inceleme makalesi yazacaklardır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi ozcanlifu@mef.edu.tr
None
Öğretim üyesinin e-posta Adresi: ozcanlifu@mef.edu.tr Öğrenciler bir dersi kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir neden göstermelidir. Öğrenciler, yalnızca resmi bir sağlık raporu gönderdiklerinde yeniden planlanmış bir tarihte bir ödevi gönderebilirler. Sınavlar sırasında hile, yalan, intihal ve kopyalama türü de dahil olmak üzere akademik sahtekârlık tolere edilmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Sanatı Hukuku. 54.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 17 17
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Rapor Teslimi 1 17 17
Final 1 17 2 19
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü/25 6.5
AKTS 6