| İşletme | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
| Ders Kodu | MKTG 355 | ||||
| Ders Adı İngilizce | Social Media Marketing | ||||
| Ders Adı Türkçe | Sosyal Medya Pazarlaması | ||||
| Öğretim Dili | EN | ||||
| Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
| Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
| Dönem | Bahar | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
| Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul | Yok | ||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | Sosyal medya pazarlama kampanyalarını etkili bir şekilde planlamak, yürütmek ve değerlendirmek için gerekli bilgi ve pratik becerileri edinmek ve modern pazarlama bağlamlarında sosyal medyanın nasıl kullanılacağına dair kapsamlı bir anlayış geliştirmek. | ||||
| Ders Açıklaması | Dijital platformlarda pazarlama dünyasının anlaşılmasına önemli katkı sağlaması beklenen bu ders, çevrimiçi topluluklar oluşturma ve sürdürme stratejilerine odaklanmaktadır. İçerik oluşturma, performans analizi ve topluluk katılımı ile ilgili pratik becerilerin geliştirilmesi yoluyla ders, temel olarak sosyal medya platformlarının anlamlı müşteri ilişkileri oluşturmak ve iş başarısını artırmak için nasıl kullanılabileceğini kapsamaktadır. Başlıca ders içerikleri arasında strateji geliştirme, etkileyici pazarlama, kriz yönetimi ve gelecekteki trendleri yer almakta ve ders öğretim yöntemleri gerçek hayattaki vaka çalışmaları ve konuk konuşmacılarla zenginleştirilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sosyal medyanın güncel pazarlama stratejilerindeki önemini anlamak; 2) Etkili sosyal medya kampanyaları geliştirmek ve yürütmek; 3) Kullanıcı katılımını artırmak için platforma özel içerik oluşturmak; 4) Performansı değerlendirmek ve stratejileri optimize etmek için analitiği kullanmak; 5) Sosyal medya pazarlamasında etik hususları tanımak ve ele almak. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
| 2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
| 3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
| 4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
| 5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
| 6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
| 7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
| 8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
| 9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
| 10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
| 11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
| 2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | H | Proje |
| 3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | H | Proje |
| 4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Derse Katılım |
| 5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
| 6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Derse Katılım |
| 7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
| 8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | H | Proje |
| 9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
| 10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
| 11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
| Hazırlayan ve Tarih | LEVENT KURTOĞLU , |
| Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
| Dönem | Bahar |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Sosyal Medya Pazarlamasına Giriş Sosyal medya evrimine, platform özelliklerine ve işletmeye genel bakış |
| 2) | Hedef Kitlenizi Anlamak Hedef kitleleri belirlemek ve müşteri kişileri oluşturmak. Ödev: Bir markanın kampanyası için bir kişi geliştirmek. |
| 3) | Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme Hedefleri tanımlama, stratejileri hizalama ve platform seçimi. Etkinlik: Yerel bir işletme için strateji geliştirme. |
| 4) | Çevrimiçi Topluluklar Oluşturma Topluluk katılımı ve sosyal dinleme teknikleri. Ödev: Bir katılım planı oluşturma. |
| 5) | İçerik Oluşturma ve Düzenleme Metin, görsel ve video içerik en iyi uygulamaları; içerik takvimleri. |
| 6) | Görsel İçerik ve Tasarım Temelleri Grafik tasarımın temelleri; görsel içerik oluşturma araçları. Atölye: Canva tabanlı tasarım oturumu. |
| 7) | Ücretli Sosyal Medya Reklamcılığı Organik ve ücretli arasındaki farklar; bütçeleme. Ödev: Bütçeli sosyal medya reklam kampanyası. |
| 8) | Vize Projesi 1-7. haftalardaki temel kavramları kapsar. |
| 9) | Etkileyici Pazarlama Etkileyicilerin rolü ve kampanya yönetimi. Vaka Çalışması Tartışması. |
| 10) | Sosyal Medya Performansını Ölçme APG'leri, analitik araçlar ve veri odaklı strateji ayarlamaları. Ödev: Bir markanın sosyal medya performansını analiz edin. |
| 11) | Sosyal Medya Kriz Yönetimi Risk tanımlama, kriz yönetimi en iyi uygulamaları. Etkinlik: Kriz yanıt planı egzersizi. |
| 12) | Sosyal Medya Pazarlamasının Etiği Gizlilik, veri etiği, yanlış bilgi kullanımı. |
| 13) | Sosyal Medya Trendleri ve Pazarlamanın Geleceği Ortaya çıkan platformlar, AI, AR ve gelecekteki trendler. Ödev: Ortaya çıkan bir trendi araştırmak. |
| 14) | Final Proje Sunumları Sosyal medya kampanyaları hakkında sunum ve akran geri bildirimi. |
| 15) | Final Sunumları |
| 16) | Final Sunumları |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Social Media Marketing: A Strategic Approach by Melissa Barker Haftalık konuları tamamlayacak şekilde üniversitenin çevrimiçi platformunda veya e-posta yoluyla tamamlayıcı okumalar, makaleler ve vaka çalışmaları sağlanacaktır. | ||||||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | Temel değerlendirmeler şunları içerir: Ödevler: Persona geliştirme, etkileşim planları, reklam kampanyası bütçelemesi ve veri analizi. Dönem Projesi: Seçilen bir senaryo üzerinde strateji geliştirme ve sunum içeren grup tabanlı proje. Final Projesi: Seçilen bir işletme için bağımsız sosyal medya pazarlama planı. | ||||||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | ||||||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
kurtoğlul@mef.edu.tr Öğrenciler öğretim görevlisine e-posta gönderebilir veya ders saatleri içinde öğretim görevlisiyle iletişime geçebilir. Randevu talepleri e-posta ile yapılmalıdır. Öğretim görevlisinin izni olmadan senkron/asenkron derslerin kaydedilmesi/paylaşılması veya ders kayıtlarının kopyalanması yasaktır. Yetkisiz kayıt yapmak, kaydı başkasına vermek, almak, kullanmak veya fiziksel veya sanal ortamda paylaşmak gibi eylemler ilgili mevzuata göre yasaktır ve/veya suçtur. Telafi sınavları Mazeret Yönetmeliğine tabi olacaktır. Öğrencilerin sınav tarihinden itibaren üç (3) gün içinde (raporlarıyla birlikte) fakülte sekreterliğine bu bağlantı üzerinden https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu) talepte bulunmaları gerekmektedir. Talepler fakülte kurulu ile görüşülür ve fakülte sekreterinin aldığı karar öğretim elemanına iletilir. Öğrencinin mazereti kabul edildikten sonra öğretim elemanı ve öğrenci birlikte yer ve zamanı kararlaştırırlar. Akademik sahtekârlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. |
||||||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 1 | 98 | ||
| Proje | 2 | 7 | 3 | 3 | 26 | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | 6 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
| AKTS | 5 | ||||||