HUK 317 İdari Yargılama HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 317
Course Title in English Law of Administrative Procedure
Course Title in Turkish İdari Yargılama Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 59 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge The student is expected to have a background in Administrative Law.
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Students will learn the basic principles and concepts governing the jurisdiction of administrative jurisdiction, types of administrative lawsuits, capacity to sue, time to file a lawsuit, competent and competent court, remedies.
Course Description Students will learn the basic principles and concepts governing the jurisdiction of administrative jurisdiction, types of administrative lawsuits, capacity to sue, time to file a lawsuit, competent and competent court, remedies.
Course Description in Turkish Öğrenciler idari yargının görev alanı, idari dava türleri, dava ehliyeti, dava açma süresi, görevli ve yetkili mahkeme, yasa yolları konularına hakim olan temel ilkeleri ve kavramları öğreneceklerdir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) 1. İdari yargının görev alanının belirlenmesinde kullanılan kriterleri uyuşmazlıklara uygular.
2) 2. İdari yargı teşkilatında yer alan mahkemelerin görev ve yetkilerini bilir.
3) 3. İdari dava türlerini dava ehliyeti, görevli ve yetkili mahkeme ve dava açma süresi açılarından ayırt eder.
4) 4. Davaların incelenme usulünü açıklar.
5) 5. Kararlara karşı başvuru yollarından temyiz ve istinaf yollarını karşılaştırır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024
Course Coordinator HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş - İdari Yargılama Hukukunun Kaynakları ve Özellikleri
2) İdari Yargılama Teşkilatı - Uyuşmazlık Mahkemesi
3) İdari Yargının Görev Alanı ve İdari Yargı Yetkisinin Sınırları
4) İdari Dava Türleri - Görev ve Yetki Kuralları
5) Dava Ehliyeti ve Husumet Kuralları
6) Ara Sınav Öncesi Tekrar ve Pratik Çalışmalar
7) Ara Sınav Haftası
8) Dava Açma Sürelerine İlişkin Kurallar
9) İdari Davaların Esastan Kabul Edilebilirlik Şartları
10) Kesin ve Yürütülmesi Gereken İşlem
11) Yürütmenin Durdurulması
12) Davaların İncelenmesi
13) Kanun Yolları
13) Kanun Yolları
14) Final öncesi Tekrar ve Pratik Çalışmalar
Required/Recommended Readingsİdari Yargılama Hukuku, Gürsel KAPLAN, Ekin Yayınları, (Son basım) İdari Yargı Mevzuatı (son basım)
Teaching MethodsTheoretical lectures, video watching, practical work in the form of teamwork
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 14 % 0
Ödev 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ensaris@mef.edu.tr

Office: MEF University Office (5th Floor)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0.5 2 35
Laboratuvar 14 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 59
Total Workload/25 2.4
ECTS 2