Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 407 | ||||
Course Title in English | Labor and Social Security Law I | ||||
Course Title in Turkish | İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | |||||
Course Description | This course aims to provide students basic knowledge on general principles and main concepts and institutions of Labour Law. Within this course, employment contracts, rights, and obligations of employers and employees, termination of employment contracts will be examined | ||||
Course Description in Turkish | Bu derste öğrencilere İş Hukukunun genel ilke ve temel kavramları ve kurumları hakkında temel bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında iş sözleşmeleri, işveren ve çalışanların hak ve yükümlülükleri ile iş sözleşmelerinin feshi incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İş hukukunun uygulama alanını tespit eder. 2) Bireysel iş hukukunun temel kavramlarını tanır. 3) İş sözleşmesinin unsurlarını bilir. 4) İş sözleşmesinde tarafların hak ve borçlarını analiz eder. 5) İş sözleşmesinin sona ermesini ve bunun sonuçlarını değerlendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ERCAN AKYİĞİT , January 2024 |
Course Coordinator | ERCAN AKYİĞİT |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. ERCAN AKYİĞİT |
Hafta | Konu |
1) | İş hukuku’nun konusu, amacı, gelişimi ve kaynakları |
2) | İş kanunu’nun kapsamı |
3) | İş hukuku’nun temel kavramları |
4) | İş sözleşmesi kavramı ve türleri |
5) | İş sözleşmesinin kurulması |
6) | İş sözleşmesinde tarafların hak ve borçları |
7) | İş sözleşmesinde tarafların hak ve borçları |
8) | İş sözleşmesinde tarafların hak ve borçları |
9) | İş Sözleşmesinin sona ermesi ve sonuçları |
10) | İş Sözleşmesinin sona ermesi ve sonuçları |
11) | Kıdem Tazminatı |
12) | Çalışma Süreleri |
13) | Fazla çalışma ve fazla sürelerle çalışma |
14) | Yıllık izin |
Required/Recommended Readings | Ercan Akyiğit, Bireysel İş Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara Sarper Süzek, İş Hukuku, İstanbul, Beta Yayınevi. Nuri Çelik / Nurşen Caniklioğlu /Talat Canbolat, İş Hukuku Dersleri, İstanbul, Beta Yayınevi Ömer Ekmekçi/ Esra Yiğit, Bireysel İş Hukuku, Onikilevha Yayınevi | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lecture followed by case law reviews and practical | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
akyigite@mef.edu.tr Office hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |