Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 410 | ||||
Course Title in English | Forceful Execution and Bankruptcy Law II | ||||
Course Title in Turkish | İcra ve İflas Hukuku II | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Civil procedure, commercial law, property law, law of obligations | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | The student will gain the ability to follow developments in these areas and to seek solutions to existing problems by having a basic knowledge of all individual and collective forms of enforcement. | ||||
Course Description | Within this course, the specialized enforcement ways and collective enforcement will be examined. In this regard, the course will provide basic knowledge of bankruptcy and concordatum. | ||||
Course Description in Turkish | Cüz’i icra türlerinden ilâmsız (genel haciz yoluyla takip hariç), ilâmlı ve rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip, külli icra türlerinden takipli ve doğrudan doğruya iflâs türleri hakkında bilgi verilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Cüz’i ve külli icra yollarını, özelliklerini ve farklarını bilir. 2) Cüz’i icrada takip türleri ve özelliklerini ayırt eder. 3) İflâsa tabi kişilerin kimler olduğunu bilir ve takipli iflâs ve doğrudan doğruya iflâs yollarını kavrar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
Course Coordinator | ÇİĞDEM YAZICI |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Doç. Dr. ÇİĞDEM YAZICI |
Hafta | Konu |
1) | Abonelik Sözleşmelerinden Kaynaklanan Para Alacaklarına İlişkin Takip Yolu |
2) | Kambiyo Senetlerine Özgü Haciz Yoluyla Takip |
3) | Kiralanan Taşınmazların İlâmsız İcra Yoluyla Tahliyesi |
4) | İlâmlı İcra-Konusu Para Olan İlâmların İcrası |
5) | İlâmlı İcra-Konusu Paradan Başka Şey Olan İlâmların İcrası |
6) | Rehnin Paraya Çevrilmesi Yoluyla Takip |
7) | İhtiyati Haciz |
8) | İflâs Hukukuna İlişkin Genel Bilgiler -İflâs Yolları |
9) | Sermaye Şirketlerinin İflâsı |
10) | İflâsın Hukuki Sonuçları |
11) | İflâs Tasfiyesi |
12) | İflâsın Kaldırılması |
13) | Konkordato |
14) | İptal Davaları |
Required/Recommended Readings | 1-İcra ve İflas Hukuku, Ders Kitabı- Hakan Pekcanıtez - Oğuz Atalay - Muhammet Özekes - Meral Sungurtekin Özkan, On İki Levha Yayınları (last edition). 2-İcra ve İflas Hukuku Pratik Çalışmalar, Hakan Pekcanıtez- Muhammet Özekes, On İki Levha Yayınları (last edition). | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical expression, practical studies, evaluation of the decisions of the Court of Cassation | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
yazicic@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 4 |