Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
IR 102 |
Ders Adı İngilizce |
Introduction to International Relations |
Ders Adı Türkçe |
Uluslararası İlişkilere Giriş |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 2 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 153 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Uluslararası İlişkiler'in temel kavramlarını, süreçlerini ve teorilerini anlamak ve bu konularda bilgiye dayalı örnekler verebilmek. |
Ders Açıklaması |
Dersin temel amacı, Uluslararası İlişkiler'in temel kavram ve teorilerini öğrencilere netleştirmeye yardımcı olmaktır. Bu amaç, teorik açıdan zengin gerçek dünya örnekleri sunma becerisini kazandırarak ve devletler arası politikaları ve uluslararası sonuçları eğitimli bir şekilde değerlendirme yolunu açarak gerçekleştirilir.
Güç, çatışma, düzenli ve düzensiz savaş, otorite, devlet içi hiyerarşiye karşı uluslararası anarşi, kurumlara, rejimlere, karşılıklılığa ve kimliğe dayalı devletler arası işbirliği gibi temel kavramlar; uluslararası hukukun evrimi, ulus-devlet orduları tarafından güç kullanımı ve son olarak, politik şiddet ve terörizm tanımlarıyla ilgili tartışmaların var olma nedenleri ve bu konuların siyasallaşma nedenleri ilk önce tanıtılır ve ardından Flipped Classroom (ters yüz sınıf) yöntemine göre sınıf içi gruplar arasında tartışılır. Devletler arası ve küresel ilişkilerde Realist ve Liberal teoriler, dış politika oluşturmanın teorik ilkeleri ile pratik yolları incelenir ve Soğuk Savaş sonrasında egemenlikten bağımsız devlet dışı aktörlerin artan önemi de göz önüne alınarak, siyaset biliminin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde küreselleşmesi aydınlatılmaya çalışılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) 1.alandaki temel gerçekleri ve gelişmeleri bilmek
2) 2. temel kavramları kavrayabilmek
3) 3. Sıkça başvurulan Uluslararası İlişkiler teorileri arasında ayrım yapabilecektir.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
N |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
N |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü |
BARIŞ ÇAĞLAR |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Bİr Disiplin olarak Uluslararası İlişkiler: Aktörler ve Uluslararası Sistem |
2) |
Realist Kuramlar |
3) |
Liberal Kuramlar |
4) |
Dış Politika |
5) |
Uluslararası İhtilaflar: Savaş Türleri ve Fikir Çatışmaları |
6) |
Askeri Güç ve Terörizm |
7) |
Uluslararası Örgütler, Hukuk ve İnsan Hakları |
8) |
Uluslararası Ticaret |
9) |
Küresel Finans |
10) |
Uluslararası Entegrasyon |
11) |
Çevre ve Nüfus |
12) |
Kuzey Güney Gelir Uçurumu |
13) |
Uluslararası Kalkınma |
14) |
Genel Bakış ve Dersin Değerlendirilmesi |
15) |
Genel Bakış Dersin Değerlendirmesi |
16) |
Genel Tekrar ve Gözden Geçirme |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bu ders, Pearson Online kursuna ait uyumlu e-kitaplar, çeşitli materyaller ve videolar aracılığıyla yönetilmektedir ve tümü Blackboard üzerinde öğrencilere sunulmuştur.
Buna ek olarak, zorunlu ders kitabı:
Pevehouse ve Goldstein ed. International Relations, On Birinci Baskı. Boston: Pearson, 2017. |
Öğretme Teknikleri | Flipped Classroom rehberlik yöntemi, öğrencilerin temel kavramları kendi başlarına keşfetmelerine olanak tanır ve Pearson Online modülü Blackboard üzerinden kullanılmaktadır. |
Ödev ve Projeler | Temel Uluslararası İlişkiler kavramları, süreçleri, kuramları ve kurumları üzerine ödevler |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Blackboard kullanımı |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 30 |
Küçük Sınavlar |
3 |
% 30 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
caglarb@mef.edu.tr
None
Öğretim Görevlisi Yeri: 5. Kat - Oda No: 529
Çalışma saatleri: günün herhangi bir saati (09:00-17:00)
E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr
Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |