IR 102 Introduction to International Relations MEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code IR 102
Course Title in English Introduction to International Relations
Course Title in Turkish Uluslararasi Iliskilere Giris
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Hours Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 153 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To comprehend the basic concepts, processes and theories of International Relations and to be able to give educated examples.
Course Description The primary objective of the course is to help crystallize the basic concepts and theories of International Relations for attendant students. The latter is realized by intriguing and imbuing the skill to offer theory-laden real-world examples whilst paving the way to appraise inter-state policies and international outcomes in an educated manner. Fundamental concepts such as power, conflict, regular and irregular warfare, authority, international anarchy as opposed to intra-state hierarchy, inter-state cooperation based on institutions, regimes, reciprocity and identity; the evolution of international law, the use of force by nation-state militaries, and last but not least, the reasons for the existence of definitional debates about political violence and terrorism, and the reasons for their politicization are first introduced, and then discussed within and among in-class groups as per the Flipped Classroom. Theoretical tenets, and practical ways and means of making foreign policy alongside the Realist and Liberal theories on inter-state and global relations, including the increasing salience of sovereignty-free non-state actors in the wake of the Cold War are studied to shed light upon the globalization of politics both at home and abroad.
Course Description in Turkish Dersin temel amacı, Uluslararası İlişkiler'in temel kavram ve teorilerini öğrencilere netleştirmeye yardımcı olmaktır. Bu amaç, teorik açıdan zengin gerçek dünya örnekleri sunma becerisini kazandırarak ve devletler arası politikaları ve uluslararası sonuçları eğitimli bir şekilde değerlendirme yolunu açarak gerçekleştirilir. Güç, çatışma, düzenli ve düzensiz savaş, otorite, devlet içi hiyerarşiye karşı uluslararası anarşi, kurumlara, rejimlere, karşılıklılığa ve kimliğe dayalı devletler arası işbirliği gibi temel kavramlar; uluslararası hukukun evrimi, ulus-devlet orduları tarafından güç kullanımı ve son olarak, politik şiddet ve terörizm tanımlarıyla ilgili tartışmaların var olma nedenleri ve bu konuların siyasallaşma nedenleri ilk önce tanıtılır ve ardından Flipped Classroom (ters yüz sınıf) yöntemine göre sınıf içi gruplar arasında tartışılır. Devletler arası ve küresel ilişkilerde Realist ve Liberal teoriler, dış politika oluşturmanın teorik ilkeleri ile pratik yolları incelenir ve Soğuk Savaş sonrasında egemenlikten bağımsız devlet dışı aktörlerin artan önemi de göz önüne alınarak, siyaset biliminin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde küreselleşmesi aydınlatılmaya çalışılır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) 1.alandaki temel gerçekleri ve gelişmeleri bilmek
2) 2. temel kavramları kavrayabilmek
3) 3. Sıkça başvurulan Uluslararası İlişkiler teorileri arasında ayrım yapabilecektir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Course Coordinator BARIŞ ÇAĞLAR
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Bİr Disiplin olarak Uluslararası İlişkiler: Aktörler ve Uluslararası Sistem
2) Realist Kuramlar
3) Liberal Kuramlar
4) Dış Politika
5) Uluslararası İhtilaflar: Savaş Türleri ve Fikir Çatışmaları
6) Askeri Güç ve Terörizm
7) Uluslararası Örgütler, Hukuk ve İnsan Hakları
8) Uluslararası Ticaret
9) Küresel Finans
10) Uluslararası Entegrasyon
11) Çevre ve Nüfus
12) Kuzey Güney Gelir Uçurumu
13) Uluslararası Kalkınma
14) Genel Bakış ve Dersin Değerlendirilmesi
Required/Recommended ReadingsThis course is managed via congruent Pearson Online course e-texts, various materials and videos that are all posted and available to students on the Blackboard. In addition to that, the Required Coursebook is: Pevehouse and Goldstein eds. International Relations, Eleventh edition. Boston: Pearson, 2017.
Teaching MethodsFlipped Classroom mode of guidance paves the students to figure out basic concepts on their own alongside the Pearson Online module is appropriated through the Blackboard.
Homework and ProjectsOn basic IR concepts, processes, theories and institutions
Laboratory WorkNone
Computer UseBlackboard Usage
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 30
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration caglarb@mef.edu.tr
None
Instructor Office Location: 5th Floor - Room No. 529 Office hours: any hour of the day (09:00-17:00) Email address: baris.caglar@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 2 112
Küçük Sınavlar 3 7 1 24
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Total Workload 153
Total Workload/25 6.1
ECTS 5