IR 201 Diplomatic HistoryMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 201
Ders Adı İngilizce Diplomatic History
Ders Adı Türkçe Siyasi Tarih
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi 19.yüzyıldan başlayarak Avrupa modern diplomasi tarihinin temel bilgilerini öğrenmek
Ders Açıklaması IR 201, öncelikli olarak 19. yüzyıldan bu yana Avrupa'daki gelişmelere odaklanan diplomasi tarihini kapsar. Konular arasında Amerikan ve Fransız devrimleri, Viyana Kongresi, Avrupa Konseri, Birinci Dünya Savaşı, Milletler Cemiyeti, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş ve Soğuk Savaş sonrası döneme kadar olan önemli diplomatik gelişmeler yer alır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Diplomasi tarihi ile siyasal tarih arasındaki farkı bilmek.
2) Özellikle 19. yüzyıldan itibaren devletler arasındaki diplomatik ilişkilerin evrimini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek.
3) 19. yüzyıldan itibaren uluslararası diplomasinin evrimini şekillendirmiş olan, devletleri ve hükümetlerarası örgütleri içeren uluslararası ilişkilerdeki başlıca aktörleri bilmek.
4) 1814'ten itibaren devletler tarafından güç kullanımına katkıda bulunmuş olan faktörleri ve uluslararası diplomasinin yürütülmesine yönelik sınamaları değerlendirmek.
5) Devletlerin bir savaşı bitirme aracı olarak diplomasiye yönelmelerinin koşullarını tanımak ve değerlendirmek.
6) Bu derste edinilen bilgiyi tarihsel bağlantıları kurmak ve geçmişin günümüzü nasıl etkilediğini eleştirel olarak değerlendirebilmek için kullanmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Sınav
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Sınav
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Sınav
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Sınav
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sınav
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Sınav
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Sınav
Hazırlayan ve Tarih BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü BEKEN SAATÇİOĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) "Kuzey Atlantik Devrimleri, 1750-1830"
3) "Avrupa Oluşumu: Büyük Britanya, Avusturya ve Rusya"
4) İki Devrimci: Napolyon III ve Bismarck
5) "Büyük Savaş ve Rus Devrimleri, 1890-1918"
6) ara dönem sınavı
7) İki Savaş Arası Yılların Kaygıları ve İdeolojileri, 1918-1939
8) İkinci Dünya Savaşı ve Holokost, 1933-1945
9) Chapter 34, textbook: “East Versus West: Cold War and Its Global Impact, 1945-Present” (p. 718-723 – read until “The Global Confrontation”). Kissinger, Chapter 17 “The Beginning of the Cold War” (p. 423-445).
10) "Doğu ve Batı: Soğuk Savaş ve Küresel Etkileri, 1945-Günümüz"
11) Détente ve Memnuniyetsizlikleri
12) Doğu ve Batı: Soğuk Savaş ve Küresel Etkileri, 1945-Günümüz
13) Ortaya Çıkan Uluslararası Sistem, 1991-2002" ve "Güncel Olaylar
14) Bir Sonraki Dönüş: Diğerlerinin Yükselişi
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Edward H. Judge and John W. Langdon, Connections: A World History, Volume Two, Third Edition (USA: Pearson, 2016) • Henry Kissinger, Diplomacy (New York: Simon & Schuster, 1994) • Charles Kupchan, No One’s World: The West, the Rising Rest and the Coming Global Turn (Oxford: Oxford University Press, 2012). • Andreas Wenger and Doron Zimmermann, International Relations: From the Cold War to the Globalized World (Boulder, CO: Lynne Rienner, 2003).
Öğretme Teknikleriders anlatımı, sınıf tartışmaları, grup çalışması, ders videoları
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıevet
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
Öğrencilerin yalnızca derse devamına göre not verilmemektedir, ancak düzenli olarak katılmaları beklenir ve derse katılıma göre not verilir. Eksik sınav: Kaçırılan sınavların telafisi yapılamaz. Ara sınavın kaçırılması: Tüm öğrenciler, ara sınava planlanan tarihte girmek zorundadır. Hastalık nedeniyle sınava girememeleri halinde resmi doktor raporu şeklinde geçerli belge sunmaları gerekmektedir. Finali kaçırmak: Fakülte yönetmeliği. Uygun sınıf davranışı ve öğrenci davranış kuralları hakkında bir hatırlatma: Öğrencilerden, profesöre ve diğer öğrencilere karşı tam saygı göstermeleri beklenir. Sınıfta sürekli olarak uygunsuz davranan kişilerden sınıftan ayrılmaları istenecektir. Kopya çekmeye ilişkin açıklama: Kopya çekmek ciddi bir suçtur ve üniversitenin yönetmeliklerine göre değerlendirilecektir. Kopya çekerken yakalanan öğrenciler Dekan'a bildirilecek ve daha fazla disiplin cezasıyla karşı karşıya kalma riskiyle karşı karşıya kalacaklardır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 56
Küçük Sınavlar 3 6 0.5 19.5
Ara Sınavlar 1 23 2.5 25.5
Final 1 27 2 29
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5