Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | IR 202 | |||||
Ders Adı İngilizce | International Relations Theory | |||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası İlişkiler Kuramı | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Uluslararası İlişkilerdeki temel teorik yaklaşımları öğrenmek | |||||
Ders Açıklaması | IR 202, Uluslararası İlişkiler (IR) alanındaki ana teorik yaklaşımları inceler. Konular arasında realizm ve varyantları, liberal felsefe ve rejim teorisi, karşılıklı bağımlılık teorileri, neo-liberal kurumsalcılık ve demokratik barış teorisi gibi daha modern liberal teoriler yer alır. Kursun ikinci yarısında ekonomik yapısalcılık, yapısalcılık, İngiliz Okulu, eleştirel teori ve postmodernizm incelenir |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uluslararası İlişkiler'in başlıca teorilerinin ana argümanlarını tanımlamak ve tasvir etmek. 2) Uluslararası İlişkiler ve uluslararası sistemin doğasına ilişkin açıklamaları açısından Uluslararası İlişkiler'in çeşitli teorilerini ayrıştırmak. 3) Uluslararası ilişkiler teorisinin gelişimini şekillendirmiş olan anahtar metinleri eleştirel olarak değerlendirmek. 4) Uluslararası ilişkilerdeki her teorik yaklaşımın kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirmek. 5) Uluslararası ilişkiledeki olayların analizine farklı kuramsal yaklaşımları uygulamak. 6) Uluslararası ilişkiler teorilerini bilimsel bir perspektiften değerlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | derse giriş |
2) | Uluslararası İlişki Teorisi Üzerine Düşünmek |
3) | Realizm |
4) | Realizm |
5) | Liberalizm |
6) | Liberalizm |
7) | Ekonomik Yapısalcılık: Küresel Kapitalizm ve Postkolonyalizm |
8) | ara dönem sınavı |
9) | Yapısalcılık |
10) | İnsani Müdahale Normlarının İnşası |
11) | İngiliz Okulu |
12) | Pozitivizm, Eleştirel Teori ve Postmodern Anlayışlar |
13) | Feminist Yaklaşımlar |
14) | Sonuç ve Değerlendirme |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Ders kitabı: Paul R. Viotti and Mark V. Kauppi, International Relations Theory, Pearson New International Edition, Fifth Edition (Pearson, 2014). • Jeffrey Checkel “Why Comply? Social Learning and European Identity Change”, International Organization, vol. 55 no. 3, 2001, p. 553-588. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | ders anlatımı, sınıf tartışması, grup çalışması, ders videoları | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard ödevleri | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 Öğrencilerin yalnızca derse devamına göre not verilmemektedir, ancak düzenli olarak katılmaları beklenir ve derse katılıma göre not verilir. Eksik sınav: Kaçırılan sınavların telafisi yapılamaz. Ara sınavın kaçırılması: Tüm öğrenciler, ara sınava planlanan tarihte girmek zorundadır. Hastalık nedeniyle sınava girememeleri halinde resmi doktor raporu şeklinde geçerli belge sunmaları gerekmektedir. Finali kaçırmak: Fakülte yönetmeliği. Sınıf içi davranışların hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal beyanı: YÖK Yönetmeliği (http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf ) İntihal ve kopya çekme üniversitenin yönetmeliklerine göre değerlendirilecektir. Kopya çekerken ve intihal yaparken yakalanan öğrenciler Dekan'a bildirilecek ve daha fazla disiplin cezasıyla karşı karşıya kalma riskiyle karşı karşıya kalacaklardır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 0.5 | 18 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Final | 1 | 28 | 2 | 30 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |