IR 301 International LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 301
Ders Adı İngilizce International Law
Ders Adı Türkçe Uluslararası Hukuk
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciyi uluslararası ilişkilerdeki hukuki muhakeme ile tanıştırmak ve uluslararası hukukun temel kavramları hakkında temel bilgiler vermek.
Ders Açıklaması Bu dersin temel amacı öğrencilerin uluslararası ilişkiler alanında yasal muhakeme yapabilmelerini sağlamaktır. Uluslararası hukukun temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kökeni konusunda temel bilgiler sağlanır. Uluslararası hukukun kaynakları ve sujeleri detaylı biçimde ele alınır. Uluslararası hukukun ulusal mahkemeler üzerindeki sınırlamaları ve diplomatik dokunulmazlıklar konuları ele alınır. Uzlaşmazlıkların diplomatik ve yargısal çözüm yöntemlerine bakılır. Uluslararası hukukun en tartışmalı alanı “güç kullanımı” kapsamlı biçimde ele alınır. Evrensel ve bölgesel düzeyde insan haklarının gelişimi ve uluslararası su hukuku yükselen alanlar olarak çalışılır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından, öğrencinin uluslararası hukukun temel kavramlarını ve ana ilkelerini anlaması beklenmektedir
2) Uluslararası ilişkiler disiplininde hukuki akıl yürütme
3) Gerçek dünya vakalarını öğrenmek, önemli makaleleri ve örnek problemleri incelemek, öğrencinin siyasi etkileşimleri ve bunların uluslararası ilişkilerin normatif çerçevesi üzerindeki etkisini analiz etmesine olanak sağlayacaktır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih AYŞEGÜL KİBAROĞLU , December 2023
Ders Koordinatörü AYŞEGÜL KİBAROĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AYŞEGÜL KİBAROĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Uluslararası hukukun temel ilkeleri
3) Uluslararası hukukun kökeni ve tarihi
4) Uluslararası hukukun kaynakları
5) Uluslararası hukukun kaynakları
6) Uluslararası hukukun aktörleri
7) Yargılama Yetkisi
8) Dokunulmazlıklar
9) Sınav
10) Güç Kullanma
11) Uyuşmazlıkların barışçıl çözümü için diplomatik ve yargısal mekanizmalar
12) Insan Hakları Hukuku
13) Uluslararası su hukuku
14) Genel Değerlendirme
15) Final Sınavları Haftası
16) Final Sınavları Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Stephen Allen, Law Express: International Law, Pearson, 3rd Edition, 2016. • Peter Malanczuk, Akehurst’s Modern Introduction to International Law, 7th edition, London: Routledge, 1997. • Ayşegül Kibaroğlu, Building a Regime for the Waters of the Euphrates-Tigris Rivers, Chapter 3, The Hague: Kluwer International, 2002.
Öğretme TeknikleriTers Yüz Sınıf yöntemleri, ön sınıf quizleri, ön sınıf videoları, grup tartışmaları, grup münazaraları, sunumlar ve makale türü sınavlar gibi.
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevler
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 4 % 20
Sunum 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Katılım ve aktif katılım zorunludur. Sağlık raporu verilmediği sürece geç sunum ve telafi sınavları yapılmayacaktır. MEF Üniversitesi akademik dürüstlüğe değer vermektedir. Bu nedenle tüm öğrenciler kopya çekmenin, intihalin ve diğer akademik suçların öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamındaki anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 3 2 3 15
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5