Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
IR 303 |
Ders Adı İngilizce |
Turkish Foreign Policy |
Ders Adı Türkçe |
Türk Dış Politikası |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 2 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 135 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye'nin diğer ülkeler ve uluslararası kuruluşlarla ilişkilerinin niteliğini ve durumunu anlamak. |
Ders Açıklaması |
Bu ders Türkiye Cumhuriyeti’nin, kuruluşundan günümüze kadar geçen sürede, diğer ülkelerle ve önde gelen uluslararası örgütlerle olan ilişkilerini ele almaktadır. Derste, Türkiye’nin müttefikleri ve Ortadoğu, Avrasya ve Batı Avrupa gibi hemen yakınındaki bölge ülkeleriyle olan ilişkilerinin nasıl sürdürüldüğüne ağırlık verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Türkiye'nin diğer ülkelerle ve uluslararası kuruluşlarla ilişkilerindeki önemli olayların kronolojisini bilir;
2) Türk dış politikasına yön veren temel ilkeleri anlar;
3) Farklı dönemlerde Türkiye'nin dış politika davranışını etkileyen faktörleri analiz edebilir (örneğin, iki savaş arası dönem, Soğuk Savaş dönemi, Soğuk Savaş sonrası dönem
4) Farklı hükümetler döneminde Türk dış politikasındaki değişimin ve sürekliliğin nedenlerini kavrayabilir;
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
|
|
|
|
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
|
|
|
|
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
|
|
|
|
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
|
|
|
|
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
|
|
|
|
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
|
|
|
|
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
|
|
|
|
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
|
|
|
|
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
|
|
|
|
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
N |
|
2) |
İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
N |
|
3) |
Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
N |
|
4) |
İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
N |
|
5) |
Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
N |
|
6) |
Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
N |
|
7) |
Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
S |
Sunum
|
8) |
Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
S |
Derse Katılım
|
9) |
Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
N |
|
10) |
Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
S |
Derse Katılım
|
Hazırlayan ve Tarih |
MUSTAFA KİBAROĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü |
MUSTAFA KİBAROĞLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. MUSTAFA KİBAROĞLU |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Genel Giriş & Temel Kurallar |
2) |
İki Dünya Savaşı Arası Dönemde Türk Dış Politikası |
3) |
Soğuk Savaş ve Türkiye'nin Batı'daki Yeri |
4) |
Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Türk Dış Politikası: Komşular |
5) |
Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Türk Dış Politikası: İttifaklar |
6) |
Türkiye'nin AGSP'ye Yönelik Tutumu |
7) |
ARA SINAV |
8) |
Türkiye'nin 11 Eylül Sonrası Dönemde Stratejik Ortakları ile İlişkileri: ABD ve İsrail |
9) |
11 Eylül Sonrası Dönemde Türkiye'nin Stratejik Ortakları ABD ve İsrail İle İlişkileri |
10) |
Türkiye'nin İran'a Yönelik Dış Politikası |
11) |
Türkiye'nin İran'a Yönelik Dış Politikası |
12) |
Türkiye'nin Yunanistan ve Kıbrıs Dış Politikası |
13) |
Türkiye'nin Orta Asya Politikası |
14) |
Türk Dış Politikasında Yeni Ufuklar |
15) |
Final Sınavları Haftası |
16) |
Final Sınavları Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okuma materyali esas olarak öğretim elemanının ortak yazdığı bir referans kitabı ve bir ek kitaptan oluşur; her ikisi de dönem boyunca sınıf tartışmaları sırasında işlenecek temel konular hakkında bol miktarda bilgi içerir. Bu nedenle her öğrencinin aşağıdaki kitapların orijinal kopyalarına sahip olması beklenmektedir:
...Mustafa Kibaroğlu ve Ayşegül Kibaroğlu, Global Security Watch Türkiye: Referans El Kitabı, Praeger Security International, Westport, Connecticut, ABD, 2009;
...William Hale, 1774'ten Bu Yana Türk Dış Politikası, 3. Baskı, Routledge, Londra ve New York, 2013;
Öğrencilerden ayrıca Insight Turkey, New Perspectives on Turkey, Turkish Dış Politika, Turkish Policy Quarterly, Alternatives ve benzeri Türk akademik dergilerinin yanı sıra, Dışişleri, Dış İlişkiler gibi yabancı dergi ve dergilerde yayınlanan makaleleri okumaları beklenecektir. Policy, Middle East Journal, The Economist, TIME ve Newsweek. Ayrıca dünyayı takip edebilmek için Hürriyet Daily News ve International Herald Tribune gibi günlük gazeteleri takip etmeniz, CNN International, BBC World gibi TV kanallarını veya tercih ettiğiniz diğer medya kuruluşlarını izlemeniz önemle tavsiye edilir. |
Öğretme Teknikleri | Dersler ve Prof. Kibaroğlu'nun vereceği/önereceği okuma materyalleri, öğrenciler için ana bilgi kaynağını oluşturacak ve öğrencilerden isterlerse okunacak, tartışılacak, tartışılacak makaleler de önermeleri istenecek. |
Ödev ve Projeler | There are mainly three requirements that must be fulfilled successfully to get a passing or higher letter grade.
…First requirement is to attend classes as well as to participate in class discussions and to take notes, which will count for 20% of students’ overall grade. Each student must come to class with a notebook and a pen or pencil. Students without notebooks will not be admitted in the classroom.
..For a fruitful discussion in the classroom, students will be expected to read the assigned chapters from the books and journal articles well before coming to class;
…Second requirement is to take the Mid-Term Exam on../../.., which will count for 40% of students’ overall grade;
…Third requirement is to write an Op-Ed of 1,200 – 1,500 words that will count for 40% of students’ grade. Op-eds will be due mid January 20xx.
|
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 20 |
Ödev |
1 |
% 40 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
mustafa.kibaroglu@mef.edu.tr
Rectorate Building
Öğrenciler, öğretim elemanına danışarak kendi yorum konularını kendileri belirleyeceklerdir;
…Sınavlarda kopya çekmek ve yazılı ödevlerde intihal yapmak hoş görülmeyecektir;
…Öğrencilerin ders içi tartışmalar sırasında herhangi bir görsel-işitsel elektronik kayıt cihazını, Öğretim Elemanı tarafından izin verilmediği sürece kullanmasına izin verilmeyecektir;
… Kopya çekme, intihal veya izinsiz kayıt yapma eylemlerinden sorumlu olanlar, dersten "F" notu almanın ötesinde MEF Üniversitesi disiplin kurallarına tabi olacak;
…Her öğrencinin yukarıda verilen referans kitabının orijinal bir kopyasına sahip olması beklenmektedir. Katı Telif Hakkı kuralları nedeniyle kitapların fotokopilerine sınıflarda izin verilmeyecektir. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekârlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabidir. |