IR 303 Turkish Foreign Policy MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 303
Ders Adı İngilizce Turkish Foreign Policy
Ders Adı Türkçe Türk Dış Politikası
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye'nin diğer ülkeler ve uluslararası kuruluşlarla ilişkilerinin niteliğini ve durumunu anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders Türkiye Cumhuriyeti’nin, kuruluşundan günümüze kadar geçen sürede, diğer ülkelerle ve önde gelen uluslararası örgütlerle olan ilişkilerini ele almaktadır. Derste, Türkiye’nin müttefikleri ve Ortadoğu, Avrasya ve Batı Avrupa gibi hemen yakınındaki bölge ülkeleriyle olan ilişkilerinin nasıl sürdürüldüğüne ağırlık verilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Türkiye'nin diğer ülkelerle ve uluslararası kuruluşlarla ilişkilerindeki önemli olayların kronolojisini bilir;
2) Türk dış politikasına yön veren temel ilkeleri anlar;
3) Farklı dönemlerde Türkiye'nin dış politika davranışını etkileyen faktörleri analiz edebilir (örneğin, iki savaş arası dönem, Soğuk Savaş dönemi, Soğuk Savaş sonrası dönem
4) Farklı hükümetler döneminde Türk dış politikasındaki değişimin ve sürekliliğin nedenlerini kavrayabilir;
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih MUSTAFA KİBAROĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü MUSTAFA KİBAROĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MUSTAFA KİBAROĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Genel Giriş & Temel Kurallar
2) İki Dünya Savaşı Arası Dönemde Türk Dış Politikası
3) Soğuk Savaş ve Türkiye'nin Batı'daki Yeri
4) Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Türk Dış Politikası: Komşular
5) Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Türk Dış Politikası: İttifaklar
6) Türkiye'nin AGSP'ye Yönelik Tutumu
7) ARA SINAV
8) Türkiye'nin 11 Eylül Sonrası Dönemde Stratejik Ortakları ile İlişkileri: ABD ve İsrail
9) 11 Eylül Sonrası Dönemde Türkiye'nin Stratejik Ortakları ABD ve İsrail İle İlişkileri
10) Türkiye'nin İran'a Yönelik Dış Politikası
11) Türkiye'nin İran'a Yönelik Dış Politikası
12) Türkiye'nin Yunanistan ve Kıbrıs Dış Politikası
13) Türkiye'nin Orta Asya Politikası
14) Türk Dış Politikasında Yeni Ufuklar
15) Final Sınavları Haftası
16) Final Sınavları Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkuma materyali esas olarak öğretim elemanının ortak yazdığı bir referans kitabı ve bir ek kitaptan oluşur; her ikisi de dönem boyunca sınıf tartışmaları sırasında işlenecek temel konular hakkında bol miktarda bilgi içerir. Bu nedenle her öğrencinin aşağıdaki kitapların orijinal kopyalarına sahip olması beklenmektedir: ...Mustafa Kibaroğlu ve Ayşegül Kibaroğlu, Global Security Watch Türkiye: Referans El Kitabı, Praeger Security International, Westport, Connecticut, ABD, 2009; ...William Hale, 1774'ten Bu Yana Türk Dış Politikası, 3. Baskı, Routledge, Londra ve New York, 2013; Öğrencilerden ayrıca Insight Turkey, New Perspectives on Turkey, Turkish Dış Politika, Turkish Policy Quarterly, Alternatives ve benzeri Türk akademik dergilerinin yanı sıra, Dışişleri, Dış İlişkiler gibi yabancı dergi ve dergilerde yayınlanan makaleleri okumaları beklenecektir. Policy, Middle East Journal, The Economist, TIME ve Newsweek. Ayrıca dünyayı takip edebilmek için Hürriyet Daily News ve International Herald Tribune gibi günlük gazeteleri takip etmeniz, CNN International, BBC World gibi TV kanallarını veya tercih ettiğiniz diğer medya kuruluşlarını izlemeniz önemle tavsiye edilir.
Öğretme TeknikleriDersler ve Prof. Kibaroğlu'nun vereceği/önereceği okuma materyalleri, öğrenciler için ana bilgi kaynağını oluşturacak ve öğrencilerden isterlerse okunacak, tartışılacak, tartışılacak makaleler de önermeleri istenecek.
Ödev ve ProjelerThere are mainly three requirements that must be fulfilled successfully to get a passing or higher letter grade. …First requirement is to attend classes as well as to participate in class discussions and to take notes, which will count for 20% of students’ overall grade. Each student must come to class with a notebook and a pen or pencil. Students without notebooks will not be admitted in the classroom. ..For a fruitful discussion in the classroom, students will be expected to read the assigned chapters from the books and journal articles well before coming to class; …Second requirement is to take the Mid-Term Exam on../../.., which will count for 40% of students’ overall grade; …Third requirement is to write an Op-Ed of 1,200 – 1,500 words that will count for 40% of students’ grade. Op-eds will be due mid January 20xx.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi mustafa.kibaroglu@mef.edu.tr
Rectorate Building
Öğrenciler, öğretim elemanına danışarak kendi yorum konularını kendileri belirleyeceklerdir; …Sınavlarda kopya çekmek ve yazılı ödevlerde intihal yapmak hoş görülmeyecektir; …Öğrencilerin ders içi tartışmalar sırasında herhangi bir görsel-işitsel elektronik kayıt cihazını, Öğretim Elemanı tarafından izin verilmediği sürece kullanmasına izin verilmeyecektir; … Kopya çekme, intihal veya izinsiz kayıt yapma eylemlerinden sorumlu olanlar, dersten "F" notu almanın ötesinde MEF Üniversitesi disiplin kurallarına tabi olacak; …Her öğrencinin yukarıda verilen referans kitabının orijinal bir kopyasına sahip olması beklenmektedir. Katı Telif Hakkı kuralları nedeniyle kitapların fotokopilerine sınıflarda izin verilmeyecektir. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekârlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 13 2 3 1 78
Ödevler 12 3 36
Ara Sınavlar 1 18 3 21
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5