Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 201 | ||||
Ders Adı İngilizce | Public International Law I | ||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası Hukuk I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 96 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Hukuka giriş | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ders, öğrencilere uluslararası hukukun temel kavramlarını tanıtmak için tasarlanmıştır. Uluslarası toplumdaki hukuk ve ilişkileri düzenleyen kuralların küresel olarak anlaşılmasını sağlamak hedeflenir. Dersin amacı öğrencilerin pratik becerilerini ve hukuki muhakemesini geliştirmek, dünya çapında uluslararası kamu hukuku konularını tartışmaktır. | ||||
Ders Açıklaması | Uluslararası hukuk, devletlerin aralarındaki ve devlet-dışı aktörlerle olan ilişkilerdeki hakları ve yükümlülükleri kapsayan hukuk sistemine işaret etmektedir. Bu ders doktrin, uygulama ve kurumların tarihsel ve kuramsal olarak pekiştirilmiş bir incelemeyi sunmaktadır. Dersin içerdiği başlıklar uluslararası hukukun tarihsel gelişimi, kaynaklar ve kişiler, ülke ve yetkidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uluslararası kamu hukukunun ve küresel hukukun özelliklerini anlar uluslararası hukuk düzeninin mevcut durumunu anlar 2) Uluslararası kamu hukukun çeşitli temel ilkelerinin işlevini kavrar 3) Uluslararası kamu hukukunun kaynaklarını bilir 4) Uluslararası bir çatışmaya uygulanabilir kuralı belirler 5) Uluslararası hukukun iç hukuktaki ve mevzuattaki yeri ve etkisini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Sınav |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Sınav |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Sınav |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BİLGE ERSON ASAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR |
Hafta | Konu |
1) | dersin genel içeriği |
2) | Uluslararası hukukun tarihine ve gelişimine giriş |
3) | Uluslararası hukukun doğası ve uluslararası hukuk sistemi |
4) | Uluslararası hukukun kaynakları |
5) | Uluslararası hukukun kaynakları |
6) | Sözleşmeler hukuku |
7) | Sözleşmeler hukuku |
8) | Vizeler |
9) | Uluslararası ve iç hukuk arasındaki ilişki |
10) | Uluslararası hukukun konuları-tüzel kişilik |
11) | Devletlerin oluşumu |
12) | Tanıma |
13) | Uluslararası hukukta bölge |
14) | Yargı egemenliği |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli okumalar: -İbrahim Kaya, Uluslararası Hukukta Temel Belgeler, Seçkin Yay., 3. Baskı 2016 -öğretim elemanı tarafından sağlanan okumalar ve makaleler Önerilen kitaplar: - Martin Dixon, Robert McCorquodale, Sarah Williams, Cases and Materials on International Law, Oxford University Press, 6 th Ed. 2016 - Antonio Cassese, International Law, Oxford University Press, 2 nd Ed. 2005 - Malcolm Evans, International Law, Oxford University Press, 5 th Ed. 2018, - Malcolm Shaw, International Law, Cambridge University Press, 8 th Ed. 2017 - James Crawford, Brownlie's Principles of Public International Law, Oxford Universirty Press, 8 th Ed. 2012 -Yücel Acer-İbrahim Kaya, Uluslararası Hukuk Temel Ders Kitabı, Seçkin Yay., 8. Baskı 2018 -Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Turhan Yay., 16. Baskı 2017 - Milletlerarası Hukuk - Aslan Gündüz, Editör: Reşat Volkan Günel, Savaş Kitabevi 9. Baskı 2018 | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Mentörlük, pratik çalışmalar, ters yüz sınıf | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ersonb@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 96 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |