Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 206 | ||||
Course Title in English | Structure and Law of the European Union | ||||
Course Title in Turkish | Avrupa Birliği Teskilatı ve Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 106 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | none | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | none | ||||
Overall Educational Objective | Enabling the students to understand the concept of the EU | ||||
Course Description | The lecture’s purpose is to give a survey of the main and most important areas of EU law and to enable the students to understand the legal system of the EU and its institutions. It starts with the history of the EU, which is fundamental to an understanding of the content and the function of EU law, its institutional structure and the sources of law, which it produces. After that, the EU’s legal system is examined and finally, the focus will be on different kinds of free movement within the EU. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı AB Hukukunun temel ve en önemli alanlarında genel bilgiler vermek ve öğrencilerin AB’nin hukuksal sistemini ve kurumlarını anlamalarını sağlamaktır. Ders, AB Hukukunun içeriği ve işlemesini anlamak bakımından önemli olan AB tarihi, kurumsal yapısı ve yarattığı kaynaklar ile başlamaktadır. Ardından, AB’nin hukuk sistemi incelenmekte ve son olarak EB içindeki serbest dolaşım çeşitleri üzerinde durulmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kursun başarıyla tamamlanmasının ardından, öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: AB kurumları hakkında detaylı bilgiye ve AB Hukuku hakkında temel bilgilere sahip olmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 |
---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ARNDT KÜNNECKE , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Dersin konusunun ve kullanılan materyalin tanıtılması, müfredatın duyurulması |
2) | EC'nin Ortaya Çıkışı |
3) | EC'den EU'ya |
4) | AB kurumları I (Avrupa Konseyi ve Bakanlar Konseyi) |
5) | AB kurumları II (Avrupa Komisyonu ve Parlamentosu) |
6) | AB kurumları III (Avrupa Adalet Divanı) |
7) | Competences of the EU |
8) | AB Hukukunun Kaynakları |
9) | AB Hukukunun genel ilkeleri |
10) | AB mevzuatı |
11) | Tek pazar özgürlükleri |
12) | AB Hukukunun Uygulanması |
13) | AB ve Türkiye - 1963'ten bu yana yol nereye gidiyor? |
14) | genel tekrar |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy any books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Proje | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 106 | ||||||
Total Workload/25 | 4.2 | ||||||
ECTS | 4 |