LAW 203 Philosophy of LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 203
Course Title in English Philosophy of Law
Course Title in Turkish Hukuk Felsefesi
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Lisans ve Erasmus öğrencileri
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Students will acquire a basic knowledge on different theoretical approaches to the problem of the source of law. The course will enable them to develop their own perspective on the same issue, thus they will not be mere technicians of law but real lawyers.
Course Description The course aims to provide students with basic knowledge for a critical thinking on the nature and content of the concept of law. Thus it presents firstly theoretical foundations of legal positivism and natural law schools as main approaches to the problem of the source of law. Subsequently it offers a critical analysis of the theory of sovereignty. Then it shows how supranational level challenges to the concept of sovereignty affect the perception concerning the source of law. Finally, it offers basics of an evolutionary perspective to explain universal aspects of legal orders of human societies.
Course Description in Turkish Dersin genel amacı öğrencilere hukuk kavramının doğası ve içeriği hakkında temel bir bilgi düzeyi sağlamaktır. Bu amaç çerçevesinde ilk önce hukuki pozitivizm ve doğal hukuk okullarının temelleri aktarılacaktır. Ardından egemenlik kuramının eleştirel bir analizi yapılacaktır. Daha sonra ulusalüstü hukuk düzleminde egemenlik kuramını geçersiz kılan gelişmelerin hukukun kaynağı konusundaki bakışı nasıl etkilediği aktarılacaktır. Son olarak, insan toplumlarının hukuk düzenlerinin evrensel yönlerini açıklama potansiyeli olan bir evrimsel bakış sunulacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Understand basic premises of the main schools of legal philosophy
2) Develop a perception on the source of law
3) Understand the core meaning of the rule of law
4) Interpret legal norms according to certain basic values such as justice or equality
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , January 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Introduction and presentation of the course content
2) Natural law school
3) Legal positivism
4) Theory of sovereignty
5) Criticisms of the theory of sovereignty
6) The doctrine of raison d’Etat and the concept of “state of exception”
7) Theoretical foundations of supranational human rights law
8) Theoretical foundations of international criminal law
9) Midterm exam
10) Norm and legitimacy
11) Universal aspects of legal orders
12) Interaction between legal order and other social orders
13) External challenges of neuroscience to law
14) An evolutionary approach to the concept of law
Required/Recommended ReadingsAll course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson.
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4