MATH 204 Probability and Statistics for Social Sciences IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MATH 204
Ders Adı İngilizce Probability and Statistics for Social Sciences II
Ders Adı Türkçe Sosyal Bilimler için Olasılık ve İstatistik II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 203 - Probability and Statistics for Social Sciences I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Başlangıç seviyesi matematiksel konseptler
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Olasılık ve istatistik konularında bilgi sahibi olmak ve başlangıç seviyesindeki konulara hakim olmak. Ekonomi ve işletme problemlerine olasılık ve istatistik konularında öğrenilen yöntemlerle çözümler bulmak.
Ders Açıklaması Bu ders ekonomi ve işletme öğrencileri için hazırlanmış olan temel istatistik dersinin ikinci kısmıdır. Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenci başlangıç seviyesindeki istatistiki konular hakkında fikir sahibi olmalı, örnekleme ve örnekleme dağılımı, güven aralığı, hipotez testi, iki anakütle testi, varyans analizi ve örnekleme yöntemleri konularına hakim olabilmeli ve bu konularda veri setinden elde edilen sonuçları yorumlayabilmelidir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Örneklem dağılımlarının temel kavramlarını anlama
2) Tahmin yöntemlerini, güven aralıklarını ve hipotez testlerini (tip I ve II hataları) öğrenme ve uygulama
3) Popülasyon ortalaması, oranı ve farklarıyla ilgili hipotez testlerini (t-testi, z-testi, ki-kare testleri) tasarlama, çözma ve sonuçlarını yorumlama
4) Çeşitli istatistiksel teknikler arasındaki farkları açıklama ve verilen bir değişken ve araştırma soruları seti için uygun bir teknik belirleme ve tekniği uygulama
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek S Ödev
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. S Sınav
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Sınav
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. H Ödev
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Ödev
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Ödev
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Ödev
Hazırlayan ve Tarih NAROD ERKOL , December 2023
Ders Koordinatörü NAROD ERKOL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ÖZLEM TAŞSEVEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş ve MATH 203 kısa tekrarı
2) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
3) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
4) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
5) Güven aralığı tahmini: tek evren
6) Güven aralığı tahmini: tek evren
7) Güven aralığı tahmini: tek evren
8) Ara sınav
9) Güven aralığı tahmini: Çoklu evren ve diğerleri
10) Tek evrende hipotez testi
11) Tek evrende hipotez testi
12) Çoklu evrende hipotez testi
13) Çoklu evrende hipotez testi
14) Konu tekrarları ve sınava hazırlık
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarNewbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B.M. (2013) Statistics for Business and Economics, ninth edition. Pearson.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerDers sonu ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerDers içi kısa sınavlar
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 4 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi erkoln@mef.edu.tr
02123953670
Katılım/katılım: Öğrencilerin derse hazırlık için ön sınıf ödevleri, videolar ve okuma materyalleri ile çalışmaları beklenmektedir. Öğrenciler, duyuruları ve Blackboard sistemindeki ders materyallerini takip etmekten sorumludur. Resmi e-posta kullanımı: Öğrencilerin e-posta iletişimi için @mef hesaplarını kullanmaları beklenmektedir. Eğitmen, yalnızca Blackboard sistemi üzerinden gönderilen/alınan bilgilere ve @mef hesabı ile yapılan e-postalara dair sorumludur. Eğitmen, e-posta yoluyla gönderilen bilgilerin 24 saat içinde alınacağını varsaymaktadır. Notlandırma ve değerlendirme: Değerlendirme, öğrenci öğrenme çıktıları temelinde yapılacaktır. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Kaçırılan projeler: Geçerli bir mazeret belgesi sunulmadıkça telafi yapılmayacaktır. Kaçırılan final sınavı: Fakülte yönetmelikleri geçerlidir. Akademik bütünlük: MEF Üniversitesi'nin tüm öğrencilerinin dürüst olmaları ve akademik bütünlüğe uymaları beklenmektedir. Öğrencilerin kendi çalışmalarını yapmaları ve yetkisiz yardım vermemeleri veya almamaları gerekmektedir. Şüphe durumunda disiplin cezası uygulanacaktır. Uygunsuz davranış, akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Yönetmeliği Önemli: Öğrenci, final sınavı dışındaki aktivitelerden en az 30 puan toplayamazsa final sınavına giremeyecek ve FZ notu alacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı
Ders Saati 28 140
Ödevler 6 72
Ara Sınavlar 2 34
Final 2 54
Toplam İş Yükü 300
Toplam İş Yükü/25 12.0
AKTS 6