MATH 204 Probability and Statistics for Social Sciences IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MATH 204
Ders Adı İngilizce Probability and Statistics for Social Sciences II
Ders Adı Türkçe Sosyal Bilimler için Olasılık ve İstatistik II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 150 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 203 - Probability and Statistics for Social Sciences I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Başlangıç seviyesi matematiksel konseptler
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Olasılık ve istatistik konularında bilgi sahibi olmak ve başlangıç seviyesindeki konulara hakim olmak. Ekonomi ve işletme problemlerine olasılık ve istatistik konularında öğrenilen yöntemlerle çözümler bulmak.
Ders Açıklaması Bu ders ekonomi ve işletme öğrencileri için hazırlanmış olan temel istatistik dersinin ikinci kısmıdır. Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenci başlangıç seviyesindeki istatistiki konular hakkında fikir sahibi olmalı, örnekleme ve örnekleme dağılımı, güven aralığı, hipotez testi, iki anakütle testi, varyans analizi ve örnekleme yöntemleri konularına hakim olabilmeli ve bu konularda veri setinden elde edilen sonuçları yorumlayabilmelidir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Örneklem dağılımlarının temel kavramlarını anlama
2) Tahmin yöntemlerini, güven aralıklarını ve hipotez testlerini (tip I ve II hataları) öğrenme ve uygulama
3) Popülasyon ortalaması, oranı ve farklarıyla ilgili hipotez testlerini (t-testi, z-testi, ki-kare testleri) tasarlama, çözma ve sonuçlarını yorumlama
4) Çeşitli istatistiksel teknikler arasındaki farkları açıklama ve verilen bir değişken ve araştırma soruları seti için uygun bir teknik belirleme ve tekniği uygulama
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak H Sınav
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Sınav
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N Sınav
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Sınav
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Sınav
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Sınav
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Sınav
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Sınav
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Sınav
Hazırlayan ve Tarih , December 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş ve MATH 203 kısa tekrarı
2) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
3) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
4) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
5) Güven aralığı tahmini: tek evren
6) Güven aralığı tahmini: tek evren
7) Güven aralığı tahmini: tek evren
8) Ara sınav
9) Güven aralığı tahmini: Çoklu evren ve diğerleri
10) Tek evrende hipotez testi
11) Tek evrende hipotez testi
12) Çoklu evrende hipotez testi
13) Çoklu evrende hipotez testi
14) Konu tekrarları ve sınava hazırlık
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarNewbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B.M. (2013) Statistics for Business and Economics, ninth edition. Pearson.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerDers sonu ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerPlanlanmış sınavlar
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 60
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cirpiciy@mef.edu.tr

Bu ders, her öğrencinin kendisine verilen materyali okuması ve videoları önceden izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılımının beklendiği ters yüz edilmiş bir derstir. MEF Üniversitesi yönetmeliklerine göre, sınav ve değerlendirmelerden resmi olarak mazeretli devamsızlıklar, sınavdan sonraki 3 iş günü içinde https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu bağlantısından fakülteye iletilmelidir. Herhangi bir sorunuz varsa, lütfen fakülte sekreterimiz Selin Taşçı ile iletişime geçin. Akademik Dürüstlük: MEF Üniversitesi'ndeki tüm öğrencilerin dürüst olmaları ve akademik dürüstlüğe uymaları beklenmektedir. Öğrencilerin kendi çalışmalarını yapmaları ve izinsiz yardım almamaları veya vermemeleri beklenmektedir. Disiplin işlemleri 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 54. maddesi uyarınca yürütülmektedir. ÖNEMLİ: MEF Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'nin "Ders ve Uygulamalara Devam (Madde 24)" bölümünde belirtildiği üzere, öğrencilerin Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda derslerin en az %70'ine devam etmeleri ve ders sorumlusu tarafından belirlenen tüm sınavlara ve diğer etkinliklere katılmaları zorunludur. MEF Üniversitesi Yapay Zeka Politikası kapsamında, yapay zekanın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 4 0 9 36
Küçük Sınavlar 5 0 0
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Final 1 25 2 27
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6