Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | DYN 201 | |||||
Ders Adı İngilizce | Engineering Mechanics: Dynamics | |||||
Ders Adı Türkçe | Mühendislik Mekaniği: Dinamik | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 149 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
|
|||||
Yan Koşul |
PHYS 101 - Physics I | PHYS 103 - Physics I |
|||||
Beklenen Ön Bilgi | Hiçbiri | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Parçacıkların ve katı cisimlerin ivmeli hareketinin dinamik prensiplerini, iki boyuttaki hareketin geometrik yönlerini ve Newton'un ikinci yasası, iş-enerji ve itme-momentum yöntemlerini kullanarak harekete neden olan kuvvetleri dikkate alarak öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders dinamiğin temel kavramlarını içermektedir ve şu konuları kapsamaktadır: Parçacık kinematiği: Kartezyen, normal-teğetsel ve kutupsal koordinatlarda doğrusal ve eğrisel hareket. Katı cisimlerin düzlemsel kinematiği: Mutlak/bağıl hareket, anlık hız merkezi, dönen eksenlere göre hareket. Parçacıkların düzlemsel kinetiği: Kuvvet-kütle-ivme metodu. İş-enerji ve impals-momentum ilişkileri. Katı cisimlerin düzlemsel kinetiği ve iş-enerji metodu. Parçacıkların ve katı cisimlerin serbest ve zorlanmış titreşimleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Parçacık ve katı cisimlerin kinematik problemlerini çözmek; 2) Parçacık ve katı cisimlerin kinetik problemlerini çözmek; 3) Parçacıkların ve katı cisimlerin serbest ve zorlanmış titreşim problemlerini çözmek; 4) Ayarlanmış kütle sönümleyicili kütle yay sönümleyici titreşim sistemini veya ekskavatör, vinç vb. gibi gerçek hayattaki bir makineye uygulanan bir mekanizmayı tasarlamak, analiz etmek ve uygulamak; 5) Bir projeyi geliştirmek ve profesyonel bir şekilde nihai raporunu yazmak için hedefler belirleyerek, görevleri tamamlayarak ve son teslim tarihlerine uyarak bir ekipte iletişim kurmak ve işbirliği yapmak; 6) Kendi kendine öğrenme ve yeni bilgiyi kendi imkânlarıyla uygulama becerisini, yaşam boyu sürecek değerli bir öğrenme becerisi olarak benimser. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | DANTE DORANTES , November 2023 |
Ders Koordinatörü | DANTE DORANTES |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. DANTE DORANTES |
Hafta | Konu |
1) | Parçacık Kinematiği: Doğrusal harekette hız ve ivmenin bileşenleri |
2) | Eğrisel harekette hız ve ivmenin bileşenleri |
3) | Eğrisel hareketin doğal, polar ve silindirik koordinatları |
4) | Bağıl hareket, kısıtlı hareket ve serbestlik dereceleri |
5) | Düzlemsel katı cisimlerin kinematiği: Sabit eksen/dönen eksenler etrafındaki hareket, genel hareket, bağıl hız/ivme |
6) | Anlık dönme merkezi, Coriolis ivmesi |
7) | Parçacık kinetiği: Newton'un ikinci yasası, hareket denklemi; doğrusal ve açısal momentum, açısal momentumun korunumu |
8) | Bir kuvvetin işi, iş ve enerji ilkesi, güç ve verimlilik |
9) | Potansiyel enerji, enerjinin korunumu, merkez kuvvetleri |
10) | Kuvvetin itme kuvveti, doğrusal momentum, açısal itme ve açısal momentum ilkesi |
11) | Düzlemsel katı cisimlerin kinetiği: Kütle eylemsizlik momenti, paralel eksen teoremi; genel düzlem hareketi, açısal momentum ve moment denklemi; öteleme, sabit eksende dönme |
12) | Genel düzlemsel hareket; kısıtlı/kısıtsız hareket ve birbirine bağlı katı cisimler sistemi |
13) | Titreşimlere giriş ve zaman tepkisi: Parçacık/katı serbest titreşimler |
14) | Titreşimlere giriş ve zaman tepkisi: Katı zorlamalı titreşimler |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Mühendislik Mekaniği: Dinamikler. SI Sürümü. J.L. Meriam, L.G. Kraige. John Wiley & Sons, Inc. 7. baskı 2013, ISBN 9781118083451 (ders kitabı) Diğer referanslar: • Mühendisler İçin Vektör Mekaniği: Dinamikler, SI, 12. Baskı. Ferdinand P. Beer, E. Russell Johnston, Phillip J. Cornwell, Brian Self, McGraw-Hill 2020, 9813157860, 9789813157866 • Mühendisler İçin Mekanik: Dinamikler. SI Sürümü. Russell C. Hibbeler & Kai Beng Yap. Pearson Education, 13. baskı 2013, ISBN: 9789810692612; • Brian Harper'ın MATLAB'de Dinamik Problemleri Çözme kitabına eşlik edecek • MATLAB Kullanarak Dinamik ve Titreşim Problemlerini Çözme, Parasuram Harihara ve Dara W. Childs, New Age Intern. Publishers, 2007; • MATLAB Kullanarak Titreşim Analizi Problemlerini Çözme, Rao V. Dukkipati, New Age Intern. Publishers, 2007 • Mekanik, Havacılık, Elektrik, İnşaat ve Biyolojik Sistemler Mühendisliğinden Uygulamalarla MATLAB'ye Bir Mühendis Rehberi, Prentice Hall, 3. Baskı, 2011 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersine çevrilmiş sınıf | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje: Ayarlı kütle sönümleyicili kütle-yay sönümleyici titreşim sisteminin veya ekskavatör, vinç vb. gerçek hayattaki bir makineye uygulanan bir mekanizmanın dinamik tasarımı, analizi ve uygulanması. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Hiçbiri | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MATLAB yazılımı | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Hiçbiri | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
dorantesd@mef.edu.tr 0212 395 36 40 Değerlendirme: Tersine sınıf uygulaması (FCP) etkinlikleri, çevrimiçi ders saati sırasında (20-40 dakika), daha önce çözülmüş benzer bir alıştırmayı çözerek, ancak rastgele oluşturulmuş takımlarda çalışarak ve çözüm fotoğraflarını dersin sonunda eğitmene e-postayla göndererek gerçekleştirilir. FCP kanıtı, öğrenci ders katılımını saymanın tek yolu olacaktır. Katılım kuralları: Tersine Sınıf Uygulaması sırasında katılım alınır. Katılımın en az %70'i zorunludur. Tersine Sınıf Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Tersine Sınıf Uygulaması sıfır notu alacaktır. Ekip çalışması sırasında kusurlu veya bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı tersine sınıf katılımına iki not verilecektir. Projenin geç teslimi kuralları: Her geciken gün için 20/100 indirim yapılacaktır. Vizeyi kaçırma kuralları: Üniversite tarafından geçerli bir gerekçenin onaylanması ve sunulması koşuluyla, normal vize tarihinden bir hafta sonra bir telafi sınavı verilecektir. Dersi geçmek için izin verilen minimum not: Tatmin Edici Proje, Laboratuvar raporları ve en az %70 katılım, dersi geçmek için zorunludur. Uygun sınıf davranışı, öğrenci davranış kuralları hatırlatıcısı: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 22 | 0 | 2 | 1 | 66 | ||
Uygulama | 4 | 0 | 0.5 | 0.5 | 4 | ||
Proje | 3 | 3 | 14 | 51 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 4 | 28 | |||
Toplam İş Yükü | 149 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |