Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ME 403 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mechanical Engineering Laboratory | ||||
Ders Adı Türkçe | Makina Mühendisliği Laboratuvarı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 180 saat | ||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ME 307 - Measurement Techniques |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Malzemelerin mukavemeti, makine tasarımı, termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, dinamik ve sistem kontrol ve ölçüm teknikleri hakkında ön bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Makine mühendisliği deneyleri yapma, veri toplama ve analiz etme becerilerini kazanmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste dinamik, kontrol, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi konularıyla ilgili deneyler yapılmaktadır. Bu deneylerde, temel prensiplerin anlaşılması ve modern deney tekniklerinin tanıtılması öne çıkmaktadır. Derslerin başlangıcında gerekli bilgiler ve deney teorileri sunulmaktadır. Öğrenci grupları dinamik, kontrol, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi ana alanlarında on deney yapmaktadırlar. Deney raporlarının yazılması dersin önemli bir kısmını oluşturmakta ve deneylerin tasarımı, toplanan deney verilerinin işlenmesi, analizi, yorumu ve sunumu ile hata analizi üzerinde odaklanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Deneyler geliştirir ve yürütür, deneysel verileri analiz eder, sonuçları yorumlar ve sonuçlar çıkarır; 2) Deney sonuçlarını teknik belgeler olarak raporlar; 3) Bir tasarım deneyi projesinin sonuçlarını çeşitli kitlelere sözlü olarak sunar: 4) Bir ekipte çalışma yeteneğini gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanımı, Rapor Yazımı, Sunum Becerileri, Laboratuvar Güvenliği, Laboratuvar Gruplarının Oluşturulması. Absorber Deneyinin Tanımı. Dengeleme Deneyinin Tanımı. |
2) | Deney 1 – Titreşim Sönümleyiciler (Dinamik): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
3) | Deney 2 – Statik ve Dinamik Dengeleme (Dinamik): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
4) | Deney Tasarlama/Geliştirmeye Giriş (Ev Yapımı Deneyler). |
5) | Deney 3 – Seebeck Etkisi (Isı Transferi): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
6) | Deney 4 – Fan Karakteristikleri (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
7) | Deney 5 – Katmanlı Üretim (Üretim): Teori ve tasarım dikkate alınması ve Deneyler. |
8) | Deney 6 – Borulardaki Basınç ve Hız Profilleri (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
9) | Deney 7 – Isı İletimi (Isı Transferi): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
10) | Deney 8 – Bir Boru ve Bağlantı Parçalarındaki Basınç Kayıpları (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
11) | Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi. |
12) | Deney 9 – Venturi Etkisi ve Bernoulli Teoremi (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
13) | Deney 10 – Çekme Testi (Malzemelerin Mukavemeti): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
14) | Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi. |
15) | Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi. |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Enstrümantasyon, Ölçüm ve Analiz (e-kitap), B.C. Nakra and K.K. Chaudhry, 4. Basım, McGraw-Hill, 2016. Önerilen: Mekanik Ölçümler için Teori ve Tasarım, R. S. Figliola and D. E. Beasley, John Wiley, 1991. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz edilmiş eğitim | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler tarafından dinamik, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi konularında deneyler yapılacaktır. | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Deneysel verilerin analizi ve değerlendirilmesi için gereklidir. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Öğretmen odası ve telefon numarası: A Blok-5. Kat, Oda: 543 Ofis saatleri: 13:00-14:00 Perşembe ve Cuma e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Katılım kuralları: En az %70 katılım zorunludur. Bir deneyi kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her deney daha sonra tekrarlanmalıdır (zamanın müsaitliğine bağlıdır, aksi takdirde öğrenci o deneyden muaf tutulur) Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Laboratuvar | 9 | 3 | 4 | 10 | 153 | ||
Ödevler | 1 | 9 | 9 | 9 | 27 | ||
Toplam İş Yükü | 180 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.2 | ||||||
AKTS | 7 |