MGMT 201 Managing People and OrganizationsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 201
Ders Adı İngilizce Managing People and Organizations
Ders Adı Türkçe İnsan ve Örgüt Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 121 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yöneticilerin ekipleri ve şirketleri yönetme deneyimlerinde başarılı olmak için ilerlemeleri gereken rol, beceri ve yeterliliklere vurgu yaparak öğrencilere yönetim fonksiyonunun temelleri hakkında gerekli temel bilgileri sağlamak.
Ders Açıklaması Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimlerin yanı sıra bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçleri içerecektir. Okumalar ve anlatımlar ile organizasyonların temel meselelerini kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalar ile bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek yaşam durumlarına uygulama fırsatı bulacaksınız.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yönetimle ilgili benzersiz yönler hakkında bilgi ve anlayışa sahip olmak
2) Farklı organizasyon yapısı türleriyle birlikte yönetim rollerini, işlevlerini ve becerilerini anlamak
3) Etkili lider olmak, etik hususlar ve değişimin yönetimi gibi yöneticilerin karşılaştığı zorluklara ilişkin bir anlayış geliştirmek
4) Stratejik yönetimle ilgili başlıca konuları öğrenmek
5) İKY ve finansal yönetim de dahil olmak üzere temel yönetim yeterlilikleri hakkında temel bilgiye sahip olmak
6) Yönetim ortamında KOBİ'lerin yanı sıra ÇUİ'lerle ilgili temel konuları analiz etmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Yönetim ve organizasyonlara giriş Yöneticileri ve yönetimi tanımlama Yönetim fonksiyonları Yönetim rolleri Yönetim becerileri
2) Yönetimin dünü ve bugünü Erken yönetim Klasik yaklaşım Nicel Yaklaşım Davranışsal yaklaşım Modern Yaklaşım
3) Karar Verme: Yöneticinin İşinin Özü Karar verme süreci Karar verici olarak yönetici Sorun türleri ve kararlar Karar verme stilleri
4) Stratejik Yönetim Stratejik yönetimin önemi ve süreci Kurumsal strateji Rekabetçi strateji Fonksiyonel strateji Günümüz ortamında stratejik yönetim
5) 1. ara sınav
6) Planlamanın Temelleri, Araçları ve Teknikleri Planlamanın amaçları Hedeflerin belirlenmesi ve planların geliştirilmesi Çevreyi değerlendirmek Kaynakların tahsisi Çağdaş planlama teknikleri (proje yönetimi, senaryo oluşturma)
7) Organizasyon Yapısı ve Tasarımı Yapıyı tanımlama iş uzmanlığı bölümlendirme komuta zinciri kontrol aralığı merkezileşme resmileştirme Organizasyonel tasarım kararları geleneksel modern
8) İnsan Kaynaklarını Yönetmek İnsan kaynakları yönetimi süreci Yetkili çalışanların belirlenmesi ve seçilmesi Çalışanlara gerekli bilgi ve becerilerin sağlanması Yetenekli ve yüksek performanslı çalışanları elde tutmak
9) Ekip Oluşturma ve Yönetme Gruplar ve grup gelişimi Çalışma grubu performansı ve memnuniyeti Grupları etkili ekiplere dönüştürmek Ekip yönetiminde zorluklar
10) 2. ara sınav
11) Bireysel Davranışı Anlamak ve Yönetmek Tutumlar ve iş performansı Kişilik Algı Öğrenme
12) Çalışanları Motive Etmek İlk motivasyon teorileri Çağdaş motivasyon teorileri Motivasyonda güncel konular
13) Liderliğin Esasları
14) Değişimi ve Yeniliği Yönetmek Değişim için güçler Değişim sürecine iki bakış Değişime karşı direnci yönetmek İnovasyonu teşvik etmek
15) 3. ara sınav
16) Final Sunumları
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHer oturuma ait okuma materyalleri (notlar, dosyalar vb.) blackboard sistemine yüklenecektir. Telif hakkı bulunan materyallere erişim konusunda bilgilendirme eğitmen tarafından sağlanacaktır. Ders Kitabı (zorunlu): Management (13th Edition, 6 January 2015) by Stephen P. Robbins (Author), Mary A. Coulter (Author), Pearson Publications. Dersi sağlıklı bir şekilde takip edebilmek için her öğrencinin bu kitaba ve erişim koduna sahip olması gerekmektedir.
Öğretme TeknikleriBu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde ekipleri ve şirketleri yönetmenin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle öğrenciler organizasyonlarda yönetimin temel konularını kavrayabilecek, örnek olay çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayat durumlarına uygulama fırsatı bulacaklar. Derste temel terminoloji ve teorik yapının yanı sıra pratik uygulamalar da ele alınacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler; gerçek hayattan örnek olay çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve açılış konuşmacısı konuşmalarıdır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 3 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Doç. Dr. Hande Karadağ Ofis Saatleri: Çarşamba 17.00-18.00 Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; uluslararası ticaret gibi bir konuda sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yoluyla yeni fikirler üretilebilir. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, kursu farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 1 10 2 1 13
Ara Sınavlar 3 6 1 1 24
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü/25 4.8
AKTS 5