MGMT 201 Managing People and OrganizationsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 201
Course Title in English Managing People and Organizations
Course Title in Turkish İnsan ve Örgüt Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 121 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective to provide the students with the necessary basic knowledge about the foundations of management function with an emphasis on the roles, skills and competencies managers have to advance in for being successful in their experiences of managing teams and companies.
Course Description For achieving learning objectives, the course will entail a set of related videos, readings, lectures, problem-solving activities and creative processes as well as interactions with real life businesses. With readings and lectures, you will be able to grasp the key issues of organizations whereas with case studies and discussions, you will find the opportunity to expand your perspectives and apply the theoretical knowledge to real life situations.
Course Description in Turkish Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimlerin yanı sıra bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçleri içerecektir. Okumalar ve anlatımlar ile organizasyonların temel meselelerini kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalar ile bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek yaşam durumlarına uygulama fırsatı bulacaksınız.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Yönetimle ilgili benzersiz yönler hakkında bilgi ve anlayışa sahip olmak
2) Farklı organizasyon yapısı türleriyle birlikte yönetim rollerini, işlevlerini ve becerilerini anlamak
3) Etkili lider olmak, etik hususlar ve değişimin yönetimi gibi yöneticilerin karşılaştığı zorluklara ilişkin bir anlayış geliştirmek
4) Stratejik yönetimle ilgili başlıca konuları öğrenmek
5) İKY ve finansal yönetim de dahil olmak üzere temel yönetim yeterlilikleri hakkında temel bilgiye sahip olmak
6) Yönetim ortamında KOBİ'lerin yanı sıra ÇUİ'lerle ilgili temel konuları analiz etmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HANDE KARADAĞ , May 2023
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK

Course Contents

Hafta Konu
1) Yönetim ve organizasyonlara giriş Yöneticileri ve yönetimi tanımlama Yönetim fonksiyonları Yönetim rolleri Yönetim becerileri
2) Yönetimin dünü ve bugünü Erken yönetim Klasik yaklaşım Nicel Yaklaşım Davranışsal yaklaşım Modern Yaklaşım
3) Karar Verme: Yöneticinin İşinin Özü Karar verme süreci Karar verici olarak yönetici Sorun türleri ve kararlar Karar verme stilleri
4) Stratejik Yönetim Stratejik yönetimin önemi ve süreci Kurumsal strateji Rekabetçi strateji Fonksiyonel strateji Günümüz ortamında stratejik yönetim
5) 1. ara sınav
6) Planlamanın Temelleri, Araçları ve Teknikleri Planlamanın amaçları Hedeflerin belirlenmesi ve planların geliştirilmesi Çevreyi değerlendirmek Kaynakların tahsisi Çağdaş planlama teknikleri (proje yönetimi, senaryo oluşturma)
7) Organizasyon Yapısı ve Tasarımı Yapıyı tanımlama iş uzmanlığı bölümlendirme komuta zinciri kontrol aralığı merkezileşme resmileştirme Organizasyonel tasarım kararları geleneksel modern
8) İnsan Kaynaklarını Yönetmek İnsan kaynakları yönetimi süreci Yetkili çalışanların belirlenmesi ve seçilmesi Çalışanlara gerekli bilgi ve becerilerin sağlanması Yetenekli ve yüksek performanslı çalışanları elde tutmak
9) Ekip Oluşturma ve Yönetme Gruplar ve grup gelişimi Çalışma grubu performansı ve memnuniyeti Grupları etkili ekiplere dönüştürmek Ekip yönetiminde zorluklar
10) 2. ara sınav
11) Bireysel Davranışı Anlamak ve Yönetmek Tutumlar ve iş performansı Kişilik Algı Öğrenme
12) Çalışanları Motive Etmek İlk motivasyon teorileri Çağdaş motivasyon teorileri Motivasyonda güncel konular
13) Liderliğin Esasları
14) Değişimi ve Yeniliği Yönetmek Değişim için güçler Değişim sürecine iki bakış Değişime karşı direnci yönetmek İnovasyonu teşvik etmek
15) 3. ara sınav
16) Final Sunumları
Required/Recommended ReadingsThe reading materials (notes, files, etc.) for each session will be uploaded to blackboard. The information about accessing materials with copyrights will be provided by the instructor. Course Textbook (mandatory): Management (13th Edition, 6 January 2015) by Stephen P. Robbins (Author), Mary A. Coulter (Author), Pearson Publications. Every student is required to have this book and the access code to be able to follow the course properly.
Teaching MethodsThis course is designed to provide students with an introductory exposure to many of the essential elements of managing teams and companies in today’s global system. For achieving learning objectives, the course will entail a set of related videos, readings, lectures, problem-solving activities and creative processes as well as interactions with real life businesses. With readings and lectures, the students will be able to grasp the key issues of management in organizations whereas with case studies and discussions, they will find the opportunity to expand their perspectives and apply the theoretical knowledge to real life situations. The course will cover basic terminology and theoretical structure as well as practical implications. The methods which will be used throughout the course are real life case studies, group projects, presentations, in-class discussions and key note speaker addresses. Every member of the class is expected to freely share her/his knowledge, ideas and questions with the group without any concern. Throughout the course, experiential, constructivist, research-based and reflective teaching strategies are used. In all kinds of teaching and learning activities, student participation, active learning and learning by doing are essential.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 3 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karadagh@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 1 10 2 1 13
Ara Sınavlar 3 6 1 1 24
Total Workload 121
Total Workload/25 4.8
ECTS 5