MKTG 201 MarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 201
Ders Adı İngilizce Marketing
Ders Adı Türkçe Pazarlama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 131 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Pazarlamanın temel kavramlarını öğrenmek, yeni, dijital ve daha ilgi çekici pazarlama ortamının dinamiklerini anlamak ve müşteri değeri yaratmanın ve müşteri ilişkileri kurmanın önemini değerlendirmek.
Ders Açıklaması Pazarlama çok heyecan verici ve ilgi çekici bir çalışma alanıdır. Günümüzün dijital dünyasında pazarlama her zamankinden daha yüksek bir öneme sahiptir. Hedef kitlelerindeki tüketicilere hizmet sunmak, müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratmak için markaların değer önermelerini oluşturması ve müşterileriyle güçlü bir bağ kurması gerekir. Müşteri değeri yaratmak ve müşterilerin değer yaratma sürecine katılmasını sağlamak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki önemli unsurudur. Bu bağlamda bu ders, pazarlamanın temel kavramlarına odaklanır ve tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın, tüketicileri yönetimsel karar verme sürecinde merkeze koymanın önemini vurgular.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) pazarlama sürecini anlamak
2) Bir kuruluş için pazarlama stratejisinin önemini bilmek
3) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak
4) Alıcı davranışının temel özelliklerini anlamak
5) Promosyon ve pazarlama tekliflerinin temel unsurlarını analiz etmek
6) basit bir pazarlama planı tasarlamak
7) Müşteri memnuniyeti ve bağlılığının önemini bilmek
8) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Derse Katılım
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Derse Katılım
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Pazarlamaya Giriş Şirket ve Pazarlama Stratejisi
2) Pazarlama Ortamını Analiz Etmek Müşteri İçgörüleri Kazanmak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
3) Alıcı Davranışı: Tüketici ve Ticari Piyasalar
4) Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi
5) Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi
6) Ürünler, Hizmetler ve Markalar
7) Yeni ürün geliştirme Ürün yaşam Döngüsü Fiyatlandırma
8) Pazarlama kanalları Perakende ve Toptan Satış
9) Bütünleşik Pazarlama İletişimi
10) Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Kişisel Satış
11) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
12) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
13) Rekabet Avantajı Yaratmak Küresel Pazar yeri
14) Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik
15) Final Proje Dönemi
16) Final Proje Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarKotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education.
Öğretme TeknikleriEğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler pazarlamaya bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Eğitmen, öğrenme sorumluluğu esas olarak okuma, analiz etme, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrencilere düştüğü için öğrenmeyi kolaylaştıracaktır.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıTeknoloji gereksinimleri: MEF Üniversitesi Öğrenme Yönetim Sistemi, BlackBoard Collaborate ve ders sırasında duyurulacak veya kullanılacak diğer çevrimiçi kaynaklar veya web siteleri.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 10
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi koseg@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 10 2 12
Ödevler 2 10 2 24
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5