Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | POLS 301 | |||||
Course Title in English | Comparative Politics | |||||
Course Title in Turkish | Karsilastirmali Siyaset | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Fieldwork | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | This course offers some basic analytical skills to understand a wide range of political systems, institutions and behaviors around the world. | |||||
Course Description | This course aims a broad survey of some of the major debates on key theories, arguments and issues in the field of comparative politics, such as state formation, political systems, civil society, democratization, political culture and economic development. | |||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı karşılaştırmalı siyaset alanının temelini oluşturan devletin oluşumu, siyasal sistemler, sivil toplum, demokratikleşme, siyasal kültür ve ekonomik kalkınma gibi konularda var olan temel teori ve kavramların vaka analizlerine dayanarak incelenmesidir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) karşılaştırmalı siyaset alanındaki temel teoriler, argümanlar ve konulara ilişkin başlıca tartışmaları anlamak 2) Dünya çapında çok çeşitli siyasi sistemleri, kurumları ve davranışları incelemek için bazı temel analitik araçları bilmek 3) Aşağıdakiler de dahil olmak üzere bazı önemli temel soruları yanıtlayabilmek: Neden bazı ülkeler demokratikken diğerleri değildir? Farklı rejim türlerinin ortaya çıkışını nasıl açıklayabiliriz? 4) karsilastirmali siyaset alt alanındaki çok çeşitli soruları ele almak için ampirik kanıtları kullanmak amacıyla belirli ülke örneklerini uygulamak. Tartışılacak ülkeler şunlardır: İngiltere, Fransa, Almanya, Rusya, Çin, Brezilya ve İran. 5) demokratik, otoriter ve yarı-otoriter hükümetlere ilişkin seçilmiş vaka çalışmalarını karşılaştırabilmek 6) alt alanla ilgili teori ve yaklaşımları kullanarak güncel olayları analiz etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023 |
Course Coordinator | EVRİM GÖRMÜŞ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. EVRİM GÖRMÜŞ |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) |
Required/Recommended Readings | O'neil, Patrick H. Essentials of Comparative Politics: Fifth International Student Edition. WW Norton & Company, 2015 (Required). Roskin, Michael G. Countries and Concepts: Politics, Geography, Culture. Pearson, 2015 (Required). | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | It would be used interactive format, combining professor lecture presentations with intense student participation and dynamic multi-media sessions | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Country Report: Students are required to prepare and deliver a short presentation that interacts with the main issues in the field of comparative politics within the context of the selected country. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
gormuse@mef.edu.tr 02123953600 Plagiarism including “the unauthorized use or close imitation of the language and thoughts of another author and the representation of them as one's own original work” and multiple submissions (submitting the same paper for more than one course) would be accepted as violation of the honor code and will be reported to the dean. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |