Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS/IR 200 | ||||
Ders Adı İngilizce | Practicum | ||||
Ders Adı Türkçe | Staj dersi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Staj | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 68 saat | ||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Stajları nasıl hazırlayacağınızı, araştıracağınızı, uygulayacağınızı ve bulacağınızı pratik etmek ve öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerine staj gerekliliği hakkında gerekli ve temel bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır; bu bilgiler arasında staj yapmanın faydaları, staj bulmak için nasıl başvuru yapılacağı, staj süresince ne yapılması gerektiği, staj performanslarının nasıl değerlendirileceği ve benzeri konular yer almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Staj yapmanın gereklilikleri ve yararları hakkında temel bilgilerle donatılmış; 2) CV ve staj başvuru mektubu hazırlamayı öğrenir; 3) Staj pozisyonlarını aramayı, belgelemeyi ve başvurmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Derse Katılım |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Derse Katılım,Ödev |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | N | |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Ödev |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | H | Ödev |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Derse Katılım |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Ödev |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Ödev |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse Genel Giriş ve Temel Kurallar" |
2) | "İngilizce ve Türkçe Özgeçmiş Hazırlama" |
3) | "İngilizce ve Türkçe Staj Başvuru Mektubu Hazırlama" |
4) | Özgeçmiş ve Staj Başvuru Mektuplarının Sunumları I" |
5) | Özgeçmiş ve Staj Başvuru Mektuplarının Sunumları II |
6) | "İlerleme Raporlarının Hazırlanması" |
7) | İlerleme Raporlarının sunumu |
8) | "Farklı Sektörlerde Staj Olanakları Üzerine Tartışmalar" |
9) | "Son İlerleme Raporlarının Hazırlanması I" |
10) | "Son İlerleme Raporlarının Hazırlanması II |
11) | "Staj Arama ve Başvurularının Akran Değerlendirmesi |
12) | Son ilerleme raporlarının sunumu I |
13) | Son ilerleme raporlarının sunumu II |
14) | "Stajlar Üzerine Kapanış ve Son Öneriler" |
15) | Sınav haftası |
16) | Sınav haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Blackboard kaynakları | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | "CV, başvuru mektubu ve ilerleme/son raporların hazırlanması ve sunulması gibi ters yüz eğitim yöntemleri" | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard ödevleri | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr 0212 395 36 00 MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe büyük önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrenciler, öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamında kopya çekme, intihal ve diğer akademik ihlallerin anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabi olacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Ödevler | 4 | 1 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 68 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.7 | ||||||
AKTS | 3 |