SOC 101 Introduction to SociologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu SOC 101
Ders Adı İngilizce Introduction to Sociology
Ders Adı Türkçe Sosyolojiye Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 123 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Güncel toplumsal olayları analiz edebilme becerilerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilere sosyoloji disiplinini tanıtmayı, tabakalaşma, sosyal entegrasyon, çatışma, toplumsal cinsiyet, din, siyaset, suç, kentleşme, küreselleşme, toplumsal hareketler ve eşitsizlikler gibi toplumsal konularda bilgi kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenim amaçları sosyolojideki temek kavramların ve belli başlı teorilerin öğrenilmesi ve bunların yardımıyla sosyolojik düşünme yeteneği kazanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sosyolojideki temel kavramları anlamak
2) Temel sosyolojik teorileri anlamak
3) Sosyal teorilerden elde edilen içgörü ile güncel konuları analiz edebilmek
4) Toplumsal dünyaya karşı eleştirel bir tutum geliştirebilmek
5) Sosyolojik hayal gücünü geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. N Ödev
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. N Ödev
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N Ödev
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. N
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N Ödev
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. S Ödev
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. S Ödev
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. S Sunum
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. H Ödev
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. S Sunum
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N Sunum
Hazırlayan ve Tarih BAŞAK KEKİ , January 2024
Ders Koordinatörü CANSU GÜLEÇ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Toplumla ilgili Teoriler
3) Sosyalleşme
4) Günlük Hayatta Sosyal Etkileşim
5) Cinsellik ve Toplum
6) Toplumsal Cinsiyet
7) Suç ve Sapkınlık
8) Toplumsal Tabakalaşma
9) Küresel Tabakalaşma
10) Din
11) Siyaset ve Devlet
12) Nüfus, Şehirleşme ve Çevre
13) Kollektif Davranış ve Sosyal Hareketler
14) Toplumsal Değişim: Gelenseksel, modern ve postmodern toplumlar
15) Sunumlar
16) Sunumlar
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJohn J. Macionis – Sociology (16th edition, Pearson, 2018) Anthony Giddens and Philip W. Sutton – Sociology: Introductory Readings (3rd edition, Polity, 2013)
Öğretme TeknikleriDersler, sınıf tartışmaları, MyLab, Perusall
Ödev ve ProjelerMyLab haftalık çevrimiçi testler, Perusall soruları, sunum
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 13 % 50
Sunum 3 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kekib@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Devamlılık ve aktif katılım zorunludur. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç yapılan sunumlar ve geç teslim edilen ödevler kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe büyük önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrenciler, öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamında kopya çekme, intihal ve diğer akademik ihlallerin anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabi olacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Sunum / Seminer 3 1 4 15
Küçük Sınavlar 13 3 1 52
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5