SOC 101 Introduction to SociologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu SOC 101
Ders Adı İngilizce Introduction to Sociology
Ders Adı Türkçe Sosyolojiye Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 123 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Güncel toplumsal olayları analiz edebilme becerilerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilere sosyoloji disiplinini tanıtmayı, tabakalaşma, sosyal entegrasyon, çatışma, toplumsal cinsiyet, din, siyaset, suç, kentleşme, küreselleşme, toplumsal hareketler ve eşitsizlikler gibi toplumsal konularda bilgi kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenim amaçları sosyolojideki temek kavramların ve belli başlı teorilerin öğrenilmesi ve bunların yardımıyla sosyolojik düşünme yeteneği kazanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sosyolojideki temel kavramları anlamak
2) Temel sosyolojik teorileri anlamak
3) Sosyal teorilerden elde edilen içgörü ile güncel konuları analiz edebilmek
4) Toplumsal dünyaya karşı eleştirel bir tutum geliştirebilmek
5) Sosyolojik hayal gücünü geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Sunum
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir H Ödev
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Sunum
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Ödev
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir H Ödev,Sunum
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir H Ödev
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir H Sunum
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Sunum
Hazırlayan ve Tarih BAŞAK KEKİ , January 2024
Ders Koordinatörü CANSU GÜLEÇ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Toplumla ilgili Teoriler
3) Sosyalleşme
4) Günlük Hayatta Sosyal Etkileşim
5) Cinsellik ve Toplum
6) Toplumsal Cinsiyet
7) Suç ve Sapkınlık
8) Toplumsal Tabakalaşma
9) Küresel Tabakalaşma
10) Din
11) Siyaset ve Devlet
12) Nüfus, Şehirleşme ve Çevre
13) Kollektif Davranış ve Sosyal Hareketler
14) Toplumsal Değişim: Gelenseksel, modern ve postmodern toplumlar
15) Sunumlar
16) Sunumlar
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJohn J. Macionis – Sociology (16th edition, Pearson, 2018) Anthony Giddens and Philip W. Sutton – Sociology: Introductory Readings (3rd edition, Polity, 2013)
Öğretme TeknikleriDersler, sınıf tartışmaları, MyLab, Perusall
Ödev ve ProjelerMyLab haftalık çevrimiçi testler, Perusall soruları, sunum
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 13 % 50
Sunum 3 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kekib@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Devamlılık ve aktif katılım zorunludur. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç yapılan sunumlar ve geç teslim edilen ödevler kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe büyük önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrenciler, öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamında kopya çekme, intihal ve diğer akademik ihlallerin anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Sunum / Seminer 3 1 4 15
Küçük Sınavlar 13 3 1 52
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5