BUS 401 Business ProjectMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu BUS 401
Ders Adı İngilizce Business Project
Ders Adı Türkçe İşletme Projesi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior
BUS 202 - Business Integration II | BUS 206 - Business Practice II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İş Proje Yönetiminin temellerini öğrenmek ve bunları gerçek bir vaka çalışmasında uygulamak.
Ders Açıklaması Bu ders, proje yönetimine ilişkin temel ilkeleri, araçları ve teknikleri içermektedir. Proje yönetimine ilişkin temel kavramların yanı sıra, öğrenciler, proje planlamasını ve kontrolünü sağlayacak teknikleri de öğrenebilecek ve liderlik becerilerini geliştirebilecektir. Derste, projelerin temel aşamalarını oluşturan harekete geçme, planlama, yürütme ve sonuçlandırma, sistem yaklaşımı çerçevesinde incelenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Şirket stratejisine uygun projelerin seçilmesinde modern yöntemler kullanmak
2) Proje ekibi, müşteriler ve yöneticilerle etkin iletişim kurmak
3) Farklı becerilere sahip kişilerden oluşan bir proje ekibine liderlik etmek
4) Proje yönetimi yazılımını kullanma becerilerini geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Proje
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Proje
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir H Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih , September 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. HANDE KARADAĞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Proje/Ekip Seçimi
3) Metodoloji Anlaşması
4) Canvas Projesi
5) Proje Çalışması İncelemesi
6) Proje Çalışması İncelemesi
7) Proje Çalışması İncelemesi
8) Proje Durum Raporu
9) Proje Çalışması İncelemesi
10) Proje Çalışması İncelemesi
11) Proje Çalışması İncelemesi
12) Proje Raporu Gönderimi
13) Raporlarla İlgili Geri Bildirim
14) Proje Sunumu
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDuyurulacaktır
Öğretme TeknikleriTers-yüz Öğrenme, Proje Odaklı, Aktif Katılımlı
Ödev ve ProjelerGruplar oluşturulacak ve ödevlerin detayları daha sonra eğitmen tarafından duyurulacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 1 % 20
Projeler 4 % 40
Rapor Teslimi 1 % 10
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi akgunes@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 84
Sunum / Seminer 10 2 2 40
Final 1 5 3 8
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5