MGMT 401 Technology and Innovation ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 401
Ders Adı İngilizce Technology and Innovation Management
Ders Adı Türkçe Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 201 - Business Integration I | BUS 203 - Business Practice I | BUS 206 - Business Practice II
MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnıza Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Organizasyonları müşteri memnuniyeti ve operasyonel mükemmellik yolculuğuna çıkarmamızı sağlayan yıkıcı teknolojilerin ve inovasyon yönetiminin dinamiklerini anlamayı öğrenmek
Ders Açıklaması Yüksek rekabet ve hızlı değişime sahne olan günümüz iş dünyasında, teknoloji inovasyonu mümkün kılmakta ve inovasyon da fark yaratmaktadır. Bu nedenle, teknoloji ve inovasyon yönetiminin doğasını kavramak, sürdürülebilir rekabet avantajına doğru kapılar açmaktadır.Bu bakış açısıyla tasarlanan bu ders, teknoloji ve inovasyon yönetiminin dinamiklerini ve bu iki kavram arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanıtmaya amaçlamaktadır. Ders, müşteri odaklı ve organizasyonel boyutlu bir yaklaşımla inovasyon yönetimi için büyük bir resim ortaya koymaktadır. Ayrıca, ders kapsamında teori ve pratik bilgiler harmanlanmakta; bu doğrultuda “tasarım odaklı üretim” ve “fikirden üretime” gibi içeriklere yer verilmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnovasyon ve teknoloji yönetiminin rekabet avantajı üzerindeki etkisini takdir etmek
2) İnovasyon yönetimi kavramlarını, dinamiklerini ve yöntemlerini anlamak
3) İnovasyonun teknoloji yönetimiyle nasıl güçlendirilebileceği potansiyelini takdir etmek
4) Tasarım düşüncesi vb. gibi iş odaklı inovasyon yaklaşımlarını kullanmak
5) Fikirden üretime kadar sürecin doğasını teoride ve pratikte anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). N
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. N
Hazırlayan ve Tarih HIZIR KONUK , May 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İnovasyon ve Teknoloji Yönetimine Giriş
2) İnovasyon ve Teknoloji Kavramı
3) Teknolojik Gelişimin Tarihi
4) Teknolojinin Geleceği (Yapay Zeka ve Endüstri 4.0)
5) Teknolojinin Geleceği (Yapay Zeka ve Endüstri 4.0)
6) Risk, Risk Alma, Girişimcilik ve İnovasyon İlişkisi
7) Kurumlar, Meşruiyet, İzomorfizm
8) Kurum Değiştiren Yenilikler
9) Ara Dönem Projesi (Ödev: Türk İnovasyonları)
10) Pazarda ilk olmak, Pazara Giriş Stratejileri
11) Toplum ve Teknoloji: Sürdürülebilir Yenilikler
12) Erken mi Girişmek Yoksa Geç mi Takip Etmek?
13) Uluslararası Yeni Girişimler: Küresel Doğan Organizasyonlar
14) Final Proje Dönemi
15) Final Proje Dönemi
16) Final Proje Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarStrategic Management of Technological Innovation, 5th Edition, By Melissa Schilling, 2017
Öğretme TeknikleriBu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde ekipleri ve şirketleri yönetmenin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle öğrenciler organizasyonlarda yönetimin temel konularını kavrayabilecek, örnek olay çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayat durumlarına uygulama fırsatı bulacaklar.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi konukhi@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 15 2 2 19
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5