Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MGMT 401 | ||||
Ders Adı İngilizce | Technology and Innovation Management | ||||
Ders Adı Türkçe | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
BUS 201 - Business Integration I | BUS 203 - Business Practice I | BUS 206 - Business Practice II MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnıza Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Organizasyonları müşteri memnuniyeti ve operasyonel mükemmellik yolculuğuna çıkarmamızı sağlayan yıkıcı teknolojilerin ve inovasyon yönetiminin dinamiklerini anlamayı öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Yüksek rekabet ve hızlı değişime sahne olan günümüz iş dünyasında, teknoloji inovasyonu mümkün kılmakta ve inovasyon da fark yaratmaktadır. Bu nedenle, teknoloji ve inovasyon yönetiminin doğasını kavramak, sürdürülebilir rekabet avantajına doğru kapılar açmaktadır.Bu bakış açısıyla tasarlanan bu ders, teknoloji ve inovasyon yönetiminin dinamiklerini ve bu iki kavram arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanıtmaya amaçlamaktadır. Ders, müşteri odaklı ve organizasyonel boyutlu bir yaklaşımla inovasyon yönetimi için büyük bir resim ortaya koymaktadır. Ayrıca, ders kapsamında teori ve pratik bilgiler harmanlanmakta; bu doğrultuda “tasarım odaklı üretim” ve “fikirden üretime” gibi içeriklere yer verilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İnovasyon ve teknoloji yönetiminin rekabet avantajı üzerindeki etkisini takdir etmek 2) İnovasyon yönetimi kavramlarını, dinamiklerini ve yöntemlerini anlamak 3) İnovasyonun teknoloji yönetimiyle nasıl güçlendirilebileceği potansiyelini takdir etmek 4) Tasarım düşüncesi vb. gibi iş odaklı inovasyon yaklaşımlarını kullanmak 5) Fikirden üretime kadar sürecin doğasını teoride ve pratikte anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | HIZIR KONUK , May 2024 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK |
Hafta | Konu |
1) | İnovasyon ve Teknoloji Yönetimine Giriş |
2) | İnovasyon ve Teknoloji Kavramı |
3) | Teknolojik Gelişimin Tarihi |
4) | Teknolojinin Geleceği (Yapay Zeka ve Endüstri 4.0) |
5) | Teknolojinin Geleceği (Yapay Zeka ve Endüstri 4.0) |
6) | Risk, Risk Alma, Girişimcilik ve İnovasyon İlişkisi |
7) | Kurumlar, Meşruiyet, İzomorfizm |
8) | Kurum Değiştiren Yenilikler |
9) | Ara Dönem Projesi (Ödev: Türk İnovasyonları) |
10) | Pazarda ilk olmak, Pazara Giriş Stratejileri |
11) | Toplum ve Teknoloji: Sürdürülebilir Yenilikler |
12) | Erken mi Girişmek Yoksa Geç mi Takip Etmek? |
13) | Uluslararası Yeni Girişimler: Küresel Doğan Organizasyonlar |
14) | Final Proje Dönemi |
15) | Final Proje Dönemi |
16) | Final Proje Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Strategic Management of Technological Innovation, 5th Edition, By Melissa Schilling, 2017 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde ekipleri ve şirketleri yönetmenin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle öğrenciler organizasyonlarda yönetimin temel konularını kavrayabilecek, örnek olay çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayat durumlarına uygulama fırsatı bulacaklar. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
konukhi@mef.edu.tr Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 15 | 2 | 2 | 19 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |