Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MGMT 401 | ||||
Course Title in English | Technology and Innovation Management | ||||
Course Title in Turkish | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 137 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior BUS 201 - Business Integration I | BUS 203 - Business Practice I | BUS 206 - Business Practice II |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to understand the dynamics of disruptive technologies and innovation management that enables us to lead the organizations into the journey of customer satisfaction and operational excellence. | ||||
Course Description | In a highly competitive and fast changing business environment, technology enables innovation and innovation means differentiation. Therefore, understanding the nature of technology and innovation management opens the doors to sustainable competitive advantage. With this perspective, this course is designed to address the dynamics of technology and innovation management and bi-directional relationship between them. Course aims to draw a big picture of innovation management with customer oriented and organizational-wide approach. In addition, course combines theory and practice together, for example “design thinking” and “from ideation to production” contents. | ||||
Course Description in Turkish | Yüksek rekabet ve hızlı değişime sahne olan günümüz iş dünyasında, teknoloji inovasyonu mümkün kılmakta ve inovasyon da fark yaratmaktadır. Bu nedenle, teknoloji ve inovasyon yönetiminin doğasını kavramak, sürdürülebilir rekabet avantajına doğru kapılar açmaktadır.Bu bakış açısıyla tasarlanan bu ders, teknoloji ve inovasyon yönetiminin dinamiklerini ve bu iki kavram arasındaki karşılıklı ilişkiyi tanıtmaya amaçlamaktadır. Ders, müşteri odaklı ve organizasyonel boyutlu bir yaklaşımla inovasyon yönetimi için büyük bir resim ortaya koymaktadır. Ayrıca, ders kapsamında teori ve pratik bilgiler harmanlanmakta; bu doğrultuda “tasarım odaklı üretim” ve “fikirden üretime” gibi içeriklere yer verilmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnovasyon ve teknoloji yönetiminin rekabet avantajı üzerindeki etkisini takdir etmek 2) İnovasyon yönetimi kavramlarını, dinamiklerini ve yöntemlerini anlamak 3) İnovasyonun teknoloji yönetimiyle nasıl güçlendirilebileceği potansiyelini takdir etmek 4) Tasarım düşüncesi vb. gibi iş odaklı inovasyon yaklaşımlarını kullanmak 5) Fikirden üretime kadar sürecin doğasını teoride ve pratikte anlamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , July 2018 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK |
Hafta | Konu |
1) | İnovasyon ve Teknoloji Yönetimine Giriş |
2) | İnovasyon ve Teknoloji Kavramı |
3) | Teknolojik Gelişimin Tarihi |
4) | Teknolojinin Geleceği (Yapay Zeka ve Endüstri 4.0) |
5) | Teknolojinin Geleceği (Yapay Zeka ve Endüstri 4.0) |
6) | Risk, Risk Alma, Girişimcilik ve İnovasyon İlişkisi |
7) | Kurumlar, Meşruiyet, İzomorfizm |
8) | Kurum Değiştiren Yenilikler |
9) | Ara Dönem Projesi (Ödev: Türk İnovasyonları) |
10) | Pazarda ilk olmak, Pazara Giriş Stratejileri |
11) | Toplum ve Teknoloji: Sürdürülebilir Yenilikler |
12) | Erken mi Girişmek Yoksa Geç mi Takip Etmek? |
13) | Uluslararası Yeni Girişimler: Küresel Doğan Organizasyonlar |
14) | Final Proje Dönemi |
15) | Final Proje Dönemi |
16) | Final Proje Dönemi |
Required/Recommended Readings | Strategic Management of Technological Innovation, 5th Edition, By Melissa Schilling, 2017 | |||||||||||||||
Teaching Methods | This course is designed to provide students with an introductory exposure to many of the essential elements of managing teams and companies in today’s global system. For achieving learning objectives, the course will entail a set of related videos, readings, lectures, problem-solving activities and creative processes as well as interactions with real life businesses. With readings and lectures, the students will be able to grasp the key issues of management in organizations whereas with case studies and discussions, they will find the opportunity to expand their perspectives and apply the theoretical knowledge to real life situations. The course will cover basic terminology and theoretical structure as well as practical implications. The methods which will be used throughout the course are real life case studies, group projects, presentations, in-class discussions and key note speaker addresses. Every member of the class is expected to freely share her/his knowledge, ideas and questions with the group without any concern. Throughout the course, experiential, constructivist, research-based and reflective teaching strategies are used. In all kinds of teaching and learning activities, student participation, active learning and learning by doing are essential. | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 15 | 2 | 2 | 19 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Total Workload | 137 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 5 |